Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 okt, 2013 17:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Wat mij betreft is ie klaar. Zeker niet perfect maar ik ben er redelijk tevreden over.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En al laatste vanuit een hoek zoals ik het origineel ook heb gefotografeerd tijdens de Luchtmacht open dag 1988 te Deelen.

Afbeelding


GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 okt, 2013 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Leuke kits geworden, ik vind het wel vinden, de canopy open hebben staan.

Alleen jammer van de silvering, maar een mooie modeltje geworden.

Gr Freddie

PS: Ik zet hem in de galerij.

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 okt, 2013 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Mooie NF-5 geworden, maar wat verbeterpuntjes kan een volgend model nog beter maken.

De silvering is al genoemd. (goede glanslaag en sol gebruikt?) Verder kan je zien dat de verflaag op de canopy te dun is. En het neuswiel lijkt nog een naad/rand te hebben.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 okt, 2013 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat mij opvalt is dat de rood-wit-blauwe baan niet recht loopt van voor naar achter.

Verder een leuk model geworden. Het kleurrijke breekt mooi met het grijs.
René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 okt, 2013 17:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 11 sep, 2013 13:26 pm
Berichten: 87
Heb jewel een gla slaag gepoten voor de decals erop gingen.? Altijd doen, er kunnen veel dingen niet goed zijn aan een model maar het meest zonde vind ik altijd silvering...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 okt, 2013 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Gelukkig is iedereen positief en dat laat wat ruimte voor kritiek van mijn zijde. Ik zie wel wat slordigheden die met een beetje meer droogpassen voorkomen hadden kunnen worden. Daar waar de voorkant van de romp aan de achterzijde is geplakt, daar had je even een uithoudertje in moeten plakken, dan was de overgang net even mooier geweest. Ook aan de voorzijde van het windshield zie ik een blokje uitsteken en dat had vlak moeten liggen met de romp. De geverfde delen van de canopy die schijnen net een beetje door en zou nog een laagje verf kunnen gebruiken. De wielen hadden best nog wel even een schuurpapiertje kunnen gebruiken evenals de vleugelvoorranden.

Dat de decals zo zilveren komt denk ik omdat je geen glanslaag gebruikt hebt. Hier voorkom je niet alleen in de meeste gevallen silvering, maar ook zijn de decals veel beter op zijn plek te schuiven. Dan had je die knik ook niet gehad aan bakboordzijde.

Nu lijkt het heel wat zo, dit commentaar, maar ik vind bovenal dat je toch een leuke kist hebt neer gezet hoor. Je zou hem nog leuker kunnen maken door ook de centerline tank eronder te hangen. Moet je alleen nog een squadron embleem zien te vinden.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 okt, 2013 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Naast een centerline tank mag er wat mij betreft ook nog wat balast aan de wingtips in de vorm van een dummy sidewinder en een smokewinder; in knallie oranje. Breekt de boel qua grijzigheid ook nog een beetje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 okt, 2013 0:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Iedereen dank voor de op- en aanmerkingen.
Op de foto die ik heb (eigen gemaakt) van de 3014 hangt ook geen centerline tank, vandaar dat die hier ook niet onder hangt. De 3014 stond toen (Deelen 1988) op de static daarom heb ik er ook geen smokewinder aangehangen.

Het gaat er mij bij het bouwen niet om om een perfecte replica van een kist weg te zetten maar meer een impressie te geven van hoe het er uitziet.

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 okt, 2013 0:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Geert-Jan Meeuwissen schreef:
Het gaat er mij bij het bouwen niet om om een perfecte replica van een kist weg te zetten maar meer een impressie te geven van hoe het er uitziet.

GJ


Daar heb je ook helemaal gelijk in hoor, en voor mij geld precies hetzelfde. Het kan altijd beter, maar ik hoop gewoon dat je het mee neemt als tips en hints voor een volgend model. De zaken die ik noemde zijn geen hogere wiskunde en slechts foefjes om het geheel net even naar een hogere level te tillen. Ik hoop alleen wel dat je de tip van de glanslaag ter harte neemt, want dat is echt essentieel om de plakkers knap erop te krijgen.

Dus kleur, glans, decals, glans (om te sealen), eventueel een wash oid en dan pas als laatste een matte lak om het af te maken.

Als glans gebruiken velen, waaronder ikzelf, Parket Plus uit de supermarkt. Wonder spul. Koop een fles en je zult niet meer zonder kunnen. Als je bijvoorbeeld het glaswerk, zoals de canopy, in dit spul onderdompel dan glanst het als een hondel*l in de manenschijn.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement