Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 okt, 2013 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Als ik mijn eerlijke mening mag geven; ik vind het niet echt lijken op een patroon waar de Nederlanders mee hebben gevlogen. Jammer, dit komt meer een beetje over als 3 kleuren die geheel willekeurig aangebracht zijn. (Ik begrijp uiteraard dat 3 kleurenschema afplakken erg lastig is.)

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 okt, 2013 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ik ben het wel een beetje eens met Biggels. Nog een keer proberen! Je hebt nog 2 maanden dus.
Mijn F-16 heeft ook 2 keer de spuithangaar gezien.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 okt, 2013 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Biggles schreef:
...Ik begrijp uiteraard dat 3 kleurenschema afplakken erg lastig is


Of je nu een willekeurig of het juiste schema aanbrengt, beide keren dus lastig. Dus waarom niet in één keer de juiste camo benaderen. Op de millimeter naukeurig zal uiteraard niet gaan, maar erop lijkend moet toch wel lukken? Kwestie van aanzichten bestuderen en dan creatief met tape oid.

Over de kleuren laat ik me eigenlijk niet over uit, daar is in het verleden (bij andere modellen !!) al veel over geschreven. Persoonlijk vind ik de lichte kleur bruin iets te licht, zie foto (ik weet het, museum-kist). Zie je ook direct patroon-verschil in de camo.
Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 okt, 2013 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Na een halve nacht wikke en wegen is de kogel door de kerk, mede Brouwers. Ga hem overnieuw spuiten, en in iedergeval een poging doen om de rolroeren er in te krassen. Net wat freddie zegt:

freddie schreef:
Je hebt nog 2 maanden dus.
Freddie


(jouw Gb bijdrage is een nog lastiger patroon! :mrgreen: )


Citaat:
René schreef:
Over de kleuren laat ik me eigenlijk niet over uit, daar is in het verleden (bij andere modellen !!) al veel over geschreven. Persoonlijk vind ik de lichte kleur bruin iets te licht, zie foto (ik weet het, museum-kist).


@ René

Over de kleuren is inderdaad al veel onenigheid geweest, die discussie ga ik echt niet meer voeren. Echter: denk dat na de wash de kleur al donkerder wordt en zo de "echte" kleur (dan toch aardig) benaderd.

En dan neem ik dit patroon (globaal) als voorbeeld.

Afbeelding

Dus wie het weet mag het zeggen, wat ik de aankomende week heb te doen! 8)

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 okt, 2013 17:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Goed bezig! En over kleuren moet je niet bij mij zijn...Ben kleurenblind.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 okt, 2013 18:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Porta schreef:
Over de kleuren is inderdaad al veel onenigheid geweest, die discussie ga ik echt niet meer voeren. Echter: denk dat na de wash de kleur al donkerder wordt en zo de "echte" kleur (dan toch aardig) benaderd. En dan neem ik dit patroon (globaal) als voorbeeld.
Afbeelding


Waaruit maar weer blijkt dat dit patroon ook weer iets afwijkt van mijn geplaatste foto. Het blijft bij goed kijken naar foto's. Succes met je kleuren. Het plijt voor je dat je een nieuwe poging gaat wagen, echt dapper na al het werk wat er al inzit (alleen heb je nu al een beetje geoefend :mrgreen: )

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 okt, 2013 19:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Uit de Dutch Profile publicatie over de D.XXI van Frits Gerdessen en Luuk Boerman komt de volgende pagina.

Afbeelding

Klopt aardig met het zijaanzicht van Porta, laat in ieder geval ook zien hoe de andere zijkant en de bovenkant er uit gezien (kunnen) hebben (want het zijn natuurlijk allemaal reconstructies van hoofdzakelijk zwart-wit foto's). De tekeningen in Peter de Jong's boek over de D.XXI geven ongeveer hetzelfde patroon te zien voor de 229. Dus als twee dat zeggen .......

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 okt, 2013 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Citaat:
Klopt aardig met het zijaanzicht van Porta, laat in ieder geval ook zien hoe de andere zijkant en de bovenkant er uit gezien (kunnen) hebben (want het zijn natuurlijk allemaal reconstructies van hoofdzakelijk zwart-wit foto's). De tekeningen in Peter de Jong's boek over de D.XXI geven ongeveer hetzelfde patroon te zien voor de 229. Dus als twee dat zeggen .......

Rob

Ho Rob, Hold your horses... Zie ga ik weer twijfelen. De ene kant zegt WEL overspuiten maar nu begin ik toch weer te dubben. Wordt weer een halve nacht piekeren. Kom ik morgen wel weer op terug. Even kijken of ik die kogel nog kan stoppen. (die vd kerk enzo) :wink:

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 okt, 2013 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Het spijt me Porta, maar ik sluit me ook bij het kamp van de overspuiters aan. Ik zie een paar vreemde stukjes in je spuitwerk zitten. Het is voor de rest zo'n mooi model. Als je toch al op het punt staat het over te doen zou ik zeggen, doen. Anders blijf je zelf ook altijd met een scheef oog naar dat model kijken van 'had ik nou maar..'. :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 okt, 2013 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
Ho Rob, Hold your horses... Zie ga ik weer twijfelen.

Porta, mijn toevoeging was slechts om ook de andere zijkant te laten zien en de bovenkant, als steuntje in de rug voor het kamp der overspuiters. En ook ik wens je succes bij je tweede poging.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement