Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 dec, 2013 14:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
tsjopper bob schreef:
Ik zou die dikke platen onder de poppetjes verwijderen. Als je een soort van diorama maakt, kun je de poppetjes vastlijmen op de ondergrond/vliegtuig.
René


Porta schreef:
En zo ongeveer wil ik alles plaatsen op het (bescheiden) diorama, nadat ik gereed ben met schilderen haal ik uiteraard de "voetjes" onder de figuurtjes uit en dan laat ik het over aan 2 druppels secondeplak:


Was inderdaad mijn plan René. :wink:


Heb nog wat foto,s in dag licht, altijd weer een andere kijk op zaken:

Afbeelding

Moet de ring aan de voorzijde een kleurtje geven, de motor wat drybruch geven en dan gaan vd week de decals erop en de wash.

Afbeelding

De attenne wil ik als allerlaatste plaatsen te samen met het draad, met dit vooraanzicht zie je dat de DXXI inderdaad wat hoog op de "poten" staat. Heb ergens op dit forum een verslag gelezen van een brouwer die de landingspoten heeft ingekort. Vanaf opzij heb je (vind ik) een ander beeld en kloppen de verhoudingen beter.

Afbeelding


Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2013 15:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Zo Brouwmeesters, mijn 1 na laatste up-date aangaande deze GB. We zitten bijna aan het eind van dit jaar (en GB) en wil deze afronden in 2013. Tik dit verslag momenteel met het oliebollenbeslag aan de vingers, maar als ik zo naar buiten kijk in onze harde Nederlandse winter ziet het met dit zonnetje eruit als 8 Mei 1940.

Deze bouw is niet helemaal (lees: totaal niet) gegaan zoals gedacht en er zitten een hele boel leermomenten in deze bouw. Is niet geworden zoals ik me had voorgesteld, maarrr: met aanvang van een GB een vent? Met einde GB een vent... Ik verwacht dus geen oohs & aahs maar hoop toch niet afgebrand te worden. :mrgreen: Heb genoeg zelfreflectie om te zien wat er is misgegaan en heb wat eelt op de ziel, maar toch. Brouwers, mijn voorlopige eindfoto,s straks met figuren:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Attenne met zijwind:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@freddie, bedankt voor de organisatie.

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2013 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dikke plus voor je doorzettingsvermogen. Je hebt het kleurenverhaal goed aangepakt. Ik zou nog wel even wat doen aan die antenne, dat ziet er niet uit. Wat heb je hiervoor gebruikt? Het lijkt wel een stuk stretched sprue. Ik zou een stuk visdraad overwegen of wellicht een dun stukje koperdraad. Klein gaatje in de staart en vastlijmen met secondelijm. Na droging strak trekken over de 'antennestaaf' en wederom fixeren met secondelijm. Dat maakt het een stuk strakker.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 dec, 2013 2:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
tsjopper bob schreef:
Dikke plus voor je doorzettingsvermogen. Je hebt het kleurenverhaal goed aangepakt. Ik zou nog wel even wat doen aan die antenne, dat ziet er niet uit. Wat heb je hiervoor gebruikt? Het lijkt wel een stuk stretched sprue. Ik zou een stuk visdraad overwegen of wellicht een dun stukje koperdraad. Klein gaatje in de staart en vastlijmen met secondelijm. Na droging strak trekken over de 'antennestaaf' en wederom fixeren met secondelijm. Dat maakt het een stuk strakker.

René


Precies Rene, mooi gesproken. Als je in de toekomst vaker kitjes met antennedraad wilt gaan maken, dan loont het om een rolletje EZ-line aan te schaffen. Dit is wonderspul. En anders moet je me even je adres pb'en, dan stuur ik je een stukkie op.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 dec, 2013 15:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ik vind het een leuke kist geworden. Vooral als je weet dat je veel tegenslagen in de bouw hebt gehad.
Mooi, hier en daar verweringen.
Als je de eind foto's in het verslag zet, dan zet ik ze galerij.

Code:
@freddie, bedankt voor de organisatie.

Geen dank, ik vond het leuk om te doen.
Zit nog te denken om een poltje in het leven te roepen, voor het mooiste model van de GB

Grtz Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jan, 2014 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Zo de laatste up-date, de belichting is niet best, maar we doen het er maar mee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foei, afgesloten en opgeborgen.

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jan, 2014 10:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Hey Porta,

Je hebt een leuke Fokker neer gezet, Mooi levendig zo met de cockpit open. En het grond-personeel erbij.

Gr Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jan, 2014 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Thanks Freddie, echt de laatste met daglicht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement