Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1/32 st Ju 87 B STUKA.
BerichtGeplaatst: za 15 jun, 2013 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 mei, 2006 8:32 am
Berichten: 988
Woonplaats: Oostende/Belgie
Dag allemaal,

Ik wil meedoen met de 1/32 st Revell STUKA.

Ik ontvang binnenkort Italiaanse decals van het merk Tauro. (zie link)


http://www.prontomodel.com/DettaglioArt ... o=TM32/523

Met nog drie maanden te gaan zou dat moeten lukken om deze klaar te hebben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jun, 2013 22:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Welkom!!!
Hier ben ik heel blij mee, Erwin! Een Stuka hoort er echt bij. En dan meteen al op die schaal, wow! Heb je "Vliegers in het vuur" gelezen van Karel Norel? Daar kun je lezen hoe Nederlandse schepen in Noord Afrika door Italiaanse Stuka's worden aangevallen. Bombardimento di Tuffo: duikbommerwerper....

Kun je aangeven welk merk je gaat bouwen? Ik plaats je dan zogauw je met de bouw begint met naam en kitfoto op de deelnemerslijst. Je hebt ongetwijfeld gezien dat het hier inmiddels een bedrijvige boel is.

VrGr,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jun, 2013 14:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 mei, 2006 8:32 am
Berichten: 988
Woonplaats: Oostende/Belgie
cupofwondering schreef:
.

Kun je aangeven welk merk je gaat bouwen? Ik plaats je dan zogauw je met de bouw begint met naam en kitfoto op de deelnemerslijst.


Hallo,

Het is de Revell kit. Gewoon "uit de doos" zonder extra's.

Ik weet dat er een veel betere kit is van Trumpeter.Maar deze ligt nu al lang in de stapel dat het tijd wordt om die eens te bouwen.

De camouflage is deze van de Luftwaffe .Donkergroen en zwartgroen.Bij de eerste leveringen werden de Luftwaffe kentekens overschilderd.
Bij latere leveringen die uit de fabriek kwamen en bestemd waren voor Italie werden er geen Luftwaffe kentekens geplaatst.



Afbeelding


Laatst bijgewerkt door erwin.H op wo 19 jun, 2013 14:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2013 14:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 mei, 2006 8:32 am
Berichten: 988
Woonplaats: Oostende/Belgie
De vleugels zijn klaar en alle andere delen klaar voor schilderen of verdere bouw.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2013 15:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Goed zo, erwin! Ik zie dat het aantal decals beperkt is. Hadden die Italiaanse Stuka's ook kentekens op de bovenkant van de vleugels. Ik meende altijd van niet.

Volgens mij staat die van jou ook hier:
http://wp.scn.ru/en/ww2/b/29/32/0

Afbeelding

Ju.87R-2
Unit: 239 Squdriglia, 97 Gruppo Bombardamento a Tuffo
Serial: 239-1 (W.Nr.7054)
Gela (Caltanissetta), Sicily, summer 1942. This was Capitano Giuseppe Cenni's plane; his rank pennant on the wheel spat and the red propeller spinner identified the pilot of this aircraft as being a Squadriglia CO. Cenni was a veteran among the pilots of Italian Ju 87s and, in 1941 against shipping in the Aegean Sea, perfected the original method of delivering his bombs by 'ricochet'. Once the bomb was dropped horizontally after a low altitude dive, it bounced under its own momentum off the surface of the sea, eventually hitting the side of the target ship. (Camouflage: RLM71 Dunkelgrun upper surfaces with RLM65 Hellblau under-sides).

Vrgr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2013 20:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 mei, 2006 8:32 am
Berichten: 988
Woonplaats: Oostende/Belgie
cupofwondering schreef:
Goed zo, erwin! Ik zie dat het aantal decals beperkt is. Hadden die Italiaanse Stuka's ook kentekens op de bovenkant van de vleugels. Ik meende altijd van niet.



Er komen inderdaad geen op de bovenkant.

Op het decalvel staan er ook voor de Fieseler Storch.Vandaar dat er zo veel zijn.

Ik heb wel codes voor meerdere toestellen.Ook voor een STUKA in effen donkergroen.Ik weet nog niet of ik ga voor de Luftwaffe kleuren of de later geleverde STUKA in donkergroen.

Simpelste is natuurlijk effen donkergroen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement