Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 aug, 2013 8:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Knap gedaan zeg die camo.
Die witte band ziet er ook goed uit....hoeveel lagen in totaal?

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 aug, 2013 10:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Die witte band is in 1 keer gespoten in hele dunne lagen, minuutje of tien werk ongeveer en tussen alle lagen door even laten drogen door middel van lucht uit de airbrush. Moet alleen nog een heel klein beetje bijwerken op het okerkleurige i.v.m. wat overspray door de lastige vorm. Zal vanavond nog een keertje gaan puzzelen m.b.t. die rottige aansluiting van die propeller weet nog steeds niet echt hoe ik die strak moet gaan krijgen.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 20:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Na wat overleg met Wolf73 over de constructie van de propeller en het wel of niet zichtbaar zijn van paneellijnen op de propelleraansluiting, zijn we tot de conclusie gekomen dat er toch lijnen op de propellerkegel zichtbaar hoorden te zijn. Dat scheelde mij heel wat plamuurwerk, zodat ik de beide onderdelen los van elkaar kon spuiten, met dit als resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben hier persoonlijk wel tevreden over en wilde er dan ook niet teveel meer aan doen.
Daarnaast heb ik de witte band nog iets bijgewerkt, dit is op de volgende foto te zien.

Afbeelding

Nu heb ik nog een klein probleem, het probleem waar waarschijnlijk veel mensen met 1:72 veel tegenaan lopen, de wieletjes. Deze zijn op dit jagertje zo klein dat mijn standaard systeem van antraciet spuiten en dan de binnenkant d.m.v. een mal spuiten hier niet gaat werken. Vervolgens ben ik dus gaan rommelen met een klein kwastje, echter ik krijg ze niet netjes. Nu ga ik het andersom proberen, eerst de velgjes spuiten en daarna de zogenaamde rubberen wielen aanbrengen met de, ja hoe omschrijf je dat eigenlijk, de stip methode met overvloedig wasbenzine? Dus her en der een stip zetten en dan de boel d.m.v. de wasbenzine uit laten lopen. Ik hoop dat dit gaat werken, anders heb ik zo nog geen idee hoe ik het zou moeten doen. Misschien colorstop ofzo?
Tot zover.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 21:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi toestel in wording. in verband met de wielen, ik spuit eerst de velg, daarna prik ik het wiel met bluetack (of posterbuddy) op een tandenstoker en met verdunde verf schilder ik eerst rond de velg, niet met de borstel tot bijna tegen de velg (om niet de rand van de velg mee te schilderen). dit kan je zo aan beide zijden doen. als laatste schilder ik dan het middendeel van de band. Ik gebruik hiervoor geen miniborstel, maar een nr 1 of 2, om een beetje reservoir te hebben.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
inderdaad een bekend probleem.
Ik heb een methode gezien, dat ze eerst alles anthraciet spuiten en dan een paar keer met heeeeeeeel verdunde verf de velg laten vol lopen zodat deze mooi de ronding volgt.

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 21:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Wat jij zegt Barry, heb ik wel eens andersom zien doen, zoals Silenoz volgens mij bedoeld.
Silenoz, verdun je dat dan heel erg, of is dat maar een beetje? Aangezien ik in principe alles spuit, heb ik niet zoveel ervaring met dit soort schilderklusjes namelijk :roll:

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 23:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ik verdun een beetje meer dan anders als ik schilder, maar niet zoveel, zodat de verf goed vloeit, maar toch nog dekt, en probeer het zo vloeiend mogelijk aan te brengen. bij grote wielen is het soms handig om de borstel stil te laten staan en het wiel rond te draaien...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
markie schreef:
Wat jij zegt Barry, heb ik wel eens andersom zien doen, zoals Silenoz volgens mij bedoeld.


On/at(?) second thoughts......,,yes :oops:

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 aug, 2013 7:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Silenoz schreef:
ik verdun een beetje meer dan anders als ik schilder, maar niet zoveel, zodat de verf goed vloeit, maar toch nog dekt, en probeer het zo vloeiend mogelijk aan te brengen. bij grote wielen is het soms handig om de borstel stil te laten staan en het wiel rond te draaien...


Deze wieltjes hebben een diameter van 6 millimeter ongeveer. Dus zijn verdorie nog kleiner dan de meeste 1:72 wieltjes. Dus jij gebuikt voor de complete wielen een wat grotere kwast in ieder geval. Misschien is dat voor mij dan wel de tip van de dag, omdat ik juist altijd met zo klein mogelijke kwastjes aan de slag probeer te gaan.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 aug, 2013 13:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 681
Ik doe het meestal net andersom, spuit de velg, vervolgens een fijn kwastje, doop dit in de verdunner en laat dit dan tegen de buitenkant van de velg aanlopen. vervolgens pak ik een kwastje met beetje verf eraan en houdt dit in de verdunner op de band, het loopt dan mooi uit tegen de velg aan.

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement