Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 16:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 jun, 2013 8:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Het ziet er veel belovend uit Mark. Een hele lap intro, las lekker weg. Ga je de camo zelf aanbrengen of ga je dat met behulp van.decals doen?

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jun, 2013 8:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4288
Woonplaats: Bovensmilde
Uiteraard gaan we daar zelf een poging op wagen, het spuitwerk moet dekkend aan te brengen zijn Heb in ieder geval al het nodige getest op diverse stukken papier en als ik maar goed genoeg oplet. Kan ik hem zo dun spuiten als het zou moeten. Dit zal echter wel inhouden dat de kit voor de camo heel goed zal moeten worden gesealed zodat ik een zo strak mogelijke ondergrond heb. Wanneer deze ondergrond goed gesealed is kan ik de camo, mocht het een keer niet lukken er ook nog meteen afvegen met een doekje met wasbenzine. De ondergrond zou dan tenslotte hard genoeg moeten zijn om wasbenzine te weerstaan.
Groetjes

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jun, 2013 15:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4288
Woonplaats: Bovensmilde
Ondertussen heeft het model een controlekleurtje van glanzend zwart gekregen. Hierdoor werd duidelijk dat er nog een paar schuurplaatsjes zaten. Dit is dus ondertussen ook alweer opgeschuurd. Zat onder andere een deuk aan de onderzijde in de vleugel. Beetje jammer, maar soms zit het mee en meestal zit het tegen, dus een kwak plamuur erin, laten drogen en opschuren. Daarna nogmaals gespoten en nogmaals opgeschuurd wegens niet strak genoeg.
Daarna heeft het model zijn basiskleur gekregen, namelijk Revell 43, deze daarna met de kleurtjes Revell 76 en 5 aangelengd om de boel lichter te krijgen. Het resultaat was dat er hele lichte vlakken in het midden van de panelen zichtbaar waren. Dit heb ik daarna weer naar elkaar terug gekregen door een filter in dezelfde Revell 43 kleur. Persoonlijk ben ik wel tevreden met deze manier van shading. Bevalt mij meer dan het zogenaamde preshading, aangezien het toch altijd zichtbaar blijft en met deze manier van shading toch wat meer te spelen valt.
Om de camo aan de bovenzijde strak te krijgen heb ik toch maar weer een nieuwe naald besteld, mijn huidige airbrushnaald is net niet helemaal recht meer en ik vind het wel heel belangrijk dat ik bij het spuiten van die hele strakke camo straks niet her en der verdwaalde sputters vind vanwege een ietwat kromme naald.
Bij deze de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Mark

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jun, 2013 10:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
markie schreef:
Is er misschien iemand die een idee heeft of de mitrailleurs bij de Folgore zichtbaar behoren te zijn of dat ze onder de kappen zitten? Ik kan er slecht foto's van vinden en ik weet dus ook niet of ik een messing buisje moet gebruiken of niet. Iemand een idee?


De Italianen hebben wel getest (mei 1943) met de MC 202 met zichtbare mitrailleurs (mausers MG151 20 mm).
Deze waren naast de wielophanging gemonteerd.
Afbeelding
Bron:Ali D'Italia 22

Dit is blijkbaar succesvol verlopen want deze werden later standaard gemonteerd op de mc 205, maar dan in de vleugel.
Afbeelding
Bron:www.mauroantonellini.com

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jun, 2013 11:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4288
Woonplaats: Bovensmilde
Weer wat geleerd, dank je Barry ;)
Volgens mij zijn deze foto's wat donker uitgevallen, het lijkt haast wel alsof ik mijn lamp niet aan had staan ofzo.
Maar hierdoor is blijkbaar helemaal het effect van de kleurverschillen aan de onderzijde weggevallen.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jul, 2013 19:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4288
Woonplaats: Bovensmilde
Heren, de boel heeft even stil gelegen, aangezien ik eerst mijn naald even binnen wilde hebben.
De naald is ondertussen binnen en ik ben gister dan ook weer begonnen met spuiten.
Nog niet met de desbetreffende naald, aangezien ik die strak wil houden voor de speciale detaillering, zoals de groene camo op dit model.
Ondertussen staat het toestel er in ieder geval zo bij:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met andere woorden, tot op heden ben ik er behoorlijk tevreden over.
Groetjes

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jul, 2013 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Tijd is een luxe voor een modelbouwer :wink:

Nice job :brouw: ....mooi strak ook, alleen bij de linker wielkast acherkant van de rechter vleugel, net te weinig grijs gespoten lijkt wel.

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jul, 2013 20:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4288
Woonplaats: Bovensmilde
Nee, is gekomen door een beetje wasbenzine, zat wat oker op namelijk en dat wilde ik er toch maar ff afpoetsen nou het nog ging.
Na het laagje P+ trekt dat wel beter naar elkaar toe.
En als het model goed in de P+ zit en deze lagen ook stevig zijn, kan ik eens beginnen met de speciale camo, kijk er wel een beetje tegen op eigenlijk, maar moet kunnen toch.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 aug, 2013 20:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4288
Woonplaats: Bovensmilde
Even een preview:
Afbeelding

Helaas is het niet goed spuitbaar, 1:72 Italiaanse camo is toch te klein voor mijn gebrekkige airbrush-skills. Dus dan moeten we wat anders verzinnen lijkt mij. Kleinste kwastjes geprobeerd en er gauw weer afgeveegd, werd ook geen succes. Toen bedacht ik mij dat ik enige tijd geleden nog een logo voor een klassieke Caddy had geschilderd, dit heb ik gedaan met de edele satéprikker. Dus ik denk, als dat lukt met een Caddy, moet het ook lukken met deze camo en zie hier het resultaat tot op heden.

Groeten Mark

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 aug, 2013 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Dit is een mooie maar moeilijke camo, denk ook voor een gevorderde airbrusher. Krijg je met een sateprikker dan wel een mooi aaneengesloten lijn?
Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement