Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 mei, 2013 12:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Verbazingwekkend! Zoveel binnenwerk gemaakt en tóch een piloot erin :shock: .

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 mei, 2013 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Tsja, het was even fröbelen maar de piloot kan er nog net bij.. :wink:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 mei, 2013 8:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Inderdaad schitterend extra detail aangebracht, bijna teveel eer voor de kit :lol:, maar komt hem zeker ten goede.
Moet toch ook eens van dat evergreen spul gaan aanschaffen.

david schreef:
De motor was weer een uitzonderlijk hoogstaand stukje gietwerk met prachtige details zoals we dat van de kitjes van Smer kennen...


Heb zelf ook een Smer kit in de kast liggen....moet zeggen dat daar toch wel redelijk veel zorg aan detail is besteed, waarschijnlijk omdat er op de doos Hi Tech staat :lol:

Cheerz :brouw:

gr,

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jul, 2013 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Het is al weer een tijdje geleden sinds de laatste update.

Inmiddels is de binnenkant afgewerkt en zitten de twee helften aan elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Metertjes, klokjes, elektriek en flesjes van het een en ander..

Afbeelding

Afbeelding

Omdat je toch met een open cockpit hebt te maken geven de details wat extra diepte.
Niet dat je er heel veel van ziet, maar toch. Het zit er...

Ook de motor heeft veel inkijk, dus daar kon ook nog wel een kabeltje, boutje en kleppenstoter bij..

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens maar eens gekeken wat waar hoort te zitten bij dit Fiatke..plakkerdeplak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook maar even de lucht-inlaten uitgeboord, alsook de uitlaten. Had de fabrikant vergeten..
Aan de bovenkant zaten twee grote uitstulpingen ivm de bewapening. Die moeten echter veel subtieler uitvallen.
dus wegschuren die handel. daar komen nog twee kleine aërodynamisch gevormde bultjes.

De bevestiging van de bovenvleugel op de rest van het vliegtuig wordt waarschijnlijk een hele uitdaging..

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jul, 2013 21:34 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dat gaat de goeie kant op, David! Die piloot van jou boft maar met z'n minibar.
:brouw:

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 aug, 2013 0:55 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Afbeelding
Als je 'm zo laat kan 'ie best door als karikatuur. :lol:
Ben je nog verder gekomen met het toestel?


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 aug, 2013 23:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
David, aan het begin zei je dat SMER best goede decals heeft. Ik denk daar echt anders over want in de laatste twee jaar heb ik al verschillende
SMER kits gebouwd en ik beschouw ze op bepaalde punten tot de middenmoot. Soms zelfs slecht. Qua kleuren en dekking (niet-transparant) zijn ze
- zeker de laatste jaren - gewoon goed te noemen. Maar met oudere kits en dus oude decals is het vaak maar afwachten wat je krijgt. Ik ben nu bezig
aan de Amiot 143 van Smer. De decals zier er goed uit, het decalvel zier er als nieuw uit. Ik wil de eerste roundel plakken....ik beweeg na enkele
minuten de decal om te kijken of hij al wil glijden.....trek ik dat ver&^% ding in duizend stukken !!
Bij mijn vorige model, de 1:48 Piper L4 Cub van SMER, waren de decals SUPERdun, maar ze bleven heel. Min of meer. Met slecht weinig schade kreeg
ik de decals op het model. Omdat ze zo flinterdun zijn liggen ze mooi over alle details. Met een beetje softener volgen ze alle countouren en details
van het model, dat is een groot pluspunt.

Ik wil alleen wel vermelden dat je niet raar op moet kijken als je problemen krijgt met decals van SMER, zelfs niet als ze nieuw zijn. Je moet het model goed
nat maken en dan nog moet je de decals eerst precies in hun goede positie leggen en dan pas het papier wegtrekken. Ik hoop echt voor je dat je geen
problemen zult hebben met hun decals. Mijn ervaring is, dat zodra de decals op het model liggen, ze maar moeilijk te verschuiven zijn zonder ze kapot te
maken.
Maar in ieder geval ben je al voorbereid.....! ;-)

Gelukkig zijn decals voor jouw en mijn model niet zo moeilijk te vinden, dus gaat het fout, dat is een nieuw setje (van een beter merk !) gauw besteld.


______________
Erik.

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 aug, 2013 7:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik heb hetzelfde probleem met de Smer decals voor de Amiot 143. Heb al een jaar decals in de bestelling staan bij de lhs aangezien ik deze maat liever zelf niet spuit. Heb jij nog andere opties wat dat betreft Erik?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 aug, 2013 14:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Ik koop regelmatig kits bij Hannants. Ook koop ik er soms decals. Dat gaan er binnenkort nog veel meer worden, want niet alleen heeft Hannants
zo'n beetje alles wat ik zoek, hun prijzen zijn zeer redelijk, de service is erg goed en snel en omdat ik meerdere kits heb waarvan de decals
ontbreken of beschadigd zijn.
Indexpagina : http://www.hannants.co.uk/

Vul in het keuzemenu in : Item type : Aircraft decals (military) . . Keyword(s) : Amiot
http://www.hannants.co.uk/search/index. ... rrency_id=

Ook voor mijn oude 1:48 Fairey Flycatcher hebben ze decals. Een redelijk duur vel, 18 euro, maar er zitten decals op voor vijf vliegtuigen. Je zal niet altijd
dezelfde decals vinden die ook in de doos zaten, maar in ieder geval hebben ze decals voor die kit, dus je kan hem afbouwen. Voor de Amiot 143 hebben ze
ook decals, zoals je ziet, helaas niet dezelfde als in de doos.

Ik vind het niet erg om andere decals te gebruiken. Ik kan tenminste het model afbouwen. En omdat Hannants zo'n enorm groot aanbod heeft, maak ik me
voorlopig geen zorgen. Ik ben nu mijn verzameling aan het bekijken. Ik weet van bijna elke kit of er goede, slechte of geen decals in zitten. Wat ik nog
nodig heb ga ik binnenkort bestellen.

En wat de decals van SMER betreft....tja......... gewoon heeeeeeeeel voorzichtig aanbrengen en hopen dat ze niet kapotgaan of dubbelvouwen, of zo.

___________
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 sep, 2013 18:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Smer maakt inderdaad flinterdunne decals. Dat had ik ook gemerkt.
Met veel water vloeien ze echter wel op de goede plaats. (Het blijft voorzichtig werken..)
Over oude decals van Smer kan ik niet zoveel zeggen, ik heb altijd de velletjes van Propagteam gebruikt dat nu volgens mij Aeroteam heet..Die zitten bij de nieuwere blauwe dozen

Mocht je nieuwe decals willen hebben van SMER, dan kan je ze benaderen:

SMER

The responsible person: Michal Štrobl

Tel.: 271 094 244
E-mail: prodej@smer.cz

Wellicht kunnen ze een nieuw setje opsturen.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement