Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 mei, 2013 13:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Wolf73 schreef:
erdejee schreef:
ik ben in ieder geval wel aangestoken door het italiaanse vliegtuigen-virus, heb in korte tijd een kleine collectie aangelegd (Macchi C205 Veltro, 200 Saetta, Fiat CR42 even uit mijn hoofd), dus ik ben nog wel even zoet.


Daar zal Jan mee in zijn nopjes zijn als hij dat leest :lol:


reken maar! :D
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 mei, 2013 8:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 dec, 2012 16:11 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Leidschendam
Nou, ik maak wel van alles mee met dit kitje....grondverf die er als een sticker af te pulken is, resin wat afbrokkelt en nu weer een of andere reactie van het plastic met de plamuur.....Op twee plaatsen was de plamuur niet uitgehard, maar bleef het flexibel, alsof het een soort kit was. En het zat er toch al gedurende meerdere dagen op, lang genoeg om goed uit te harden. Maar goed, de boel maar weer weghalen en met andere plamuur opnieuw dichtsmeren. De eerste keer was gedaan met Revell plamuur, het is inmiddels weer opgevuld met Alabastine.

Afbeelding

Afbeelding

Bij de achtervleugel heb ik het ook even opgevuld met een stripje styreen, scheelt weer wat plamuur.

Groeten,
Ron

_________________
Wie ben ik: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=38706


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 mei, 2013 10:34 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Nou Ron, ook jij hebt een kit met "issues' zie ik. Keep up the good work.
vrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 mei, 2013 11:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Vooral ook materiaal met issues. Niet drogende plamuur van Revell heb ik nog nooit mee gemaakt :shock: .

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 mei, 2013 11:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 dec, 2012 16:11 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Leidschendam
Ik heb het ook nog niet eerder meegemaakt. Niet met Revell, maar ook niet met andere plamuur. Ik kan me voorstellen dat het wel bij dikke lagen plamuur kan gebeuren, maar daar was in dit geval geen sprake van, gewoon wat kiertjes dichtgesmeerd.

Maar goed, het zit inmiddels weer dicht en hopelijk blijft het nu wel goed. Zou het ondertussen wel leuk vinden als ik weer eens met de verfspuit aan de slag kan, ben wel benieuwd wat ik er uiteindelijk van weet te maken.

_________________
Wie ben ik: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=38706


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2013 22:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 dec, 2012 16:11 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Leidschendam
Inmiddels zit de eerste grondlaag erop, moet nog wel wat dingetjes gladschuren en dan nog een dun laagje eroverheen en dan is het tijd om eens uit te zoeken wat nu de juiste kleur moet zijn voor de onderkant. Volgens dit verslag http://stormomagazine.com/ModelArticles/FIATG55/AleksandarAndric/FiatG55_1a.html moet het FS36307 (Grigio Azurro Chiaro 1) zijn en laat die nou net niet in de omzettingslijst van Vallejo staan. Het is Humbrol 141, Testor 1926, Tamiya XF19 maar Vallejo??? Anders toch weer een tripje naar de modelbouwvriendjes en kijken of zij de italiaanse kleuren van Italeri al op voorraad hebben

Maar goed, hier is het italiaantje in zijn grondverf

Afbeelding

_________________
Wie ben ik: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=38706


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2013 23:01 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Ik gebruik voor mijn Cicogna daarvoor een flesje Gris Azul Claro 70.905 (Spaans): Valejo Model Color FS35237.
Helpt je dit?

vrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 mei, 2013 9:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 dec, 2012 16:11 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Leidschendam
Hm, als ik die twee vergelijk, is de 35237 een stuk blauwer dan de 36307:

http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=35237
http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=36307

Aan de andere kant zou je denken dat het juist wat blauwig moet zijn, want er staat tenslotte Azurro in de kleurnaam. Ik hou hem even in gedachten, Jan, dankjewel!

Groeten,
Ron

_________________
Wie ben ik: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=38706


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jun, 2013 21:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 dec, 2012 16:11 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Leidschendam
En hier is inmiddels ook weer wat gedaan, eerst het nodige afplakwerk en vervolgens heb ik de lichtbruine kleur voor de vlekken erop gespoten. In eerste instantie ging dat niet helemaal goed, de verf was blijkbaar te ver verdund want het kwam er nogal waterig op. Die laag dus eerst maar eens lekker laten drogen en vervolgens lichtjes opgeschuurd en nog een poging gedaan met wat minder verdunde verf. Dat ging beter......

het afplakwerk:

Afbeelding

ook nog even hoekjes uitgevijld voor de positielichtjes:

Afbeelding

en vervolgens proberen om de witte band af te plakken:

Afbeelding

ik kon overigens nergens vinden waar die precies zit en hoe breed die is, dus dat is een beetje gokwerk. Er is toch geen italiaan die komt klagen...... 8)

en toen begon het gespetter:

Afbeelding

Afbeelding

Nu wacht de leuke klus om uit te zoeken waar wat voor vlek moet komen......... :brouw:

Groeten,
Ron

_________________
Wie ben ik: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=38706


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jun, 2013 21:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Je vordert mooi met die centauro aan het spit Ron. En het gaat de goede kant op met deze GB, al vind ik het een beetje jammer dat sommigen nog niet begonnen zijn, maar ook niet reageren op mijn mail. Tja, die witte band. Ik denk dat niemand de maten weet, want ze variëren nogal per vliegtuig. Misschien dat ze er daarom geen witte decalband bijleveren? En soms, zoals bij mijn C.200 lopen ze ook niet helemaal door over de romp. Soms helpt het als er verticale paneellijnen zijn. Met een passer kom je dan aardig in de buurt.

Er is nog iets geks met die Italiaanse camo: die is soms zo druk dat de cijfers niet te lezen zijn. De ene keer staat het squadronnummer in de witte band, de andere keer het individuele vliegtuignummer, soms beide gedeeltelijk. In het gebruik van gekleurde letters heb ik ook geen logica kunnen ontdekken. Zelfs het uitstekende boek over de R.A. geeft daar geen informatie over.

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement