Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 30 maart, 2024 4:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2013 16:52 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Komt me bekend voor, Ron: je koopt een doos, kijkt erin en denkt dan: "O ja, zo gaat dat. Dat doe ik wel even". Blijkt de realiteit toch opeens weerbarstiger te zijn. Zo zit ik met cilinders die niet in de motorgondel passen. Kortom: bij modelbouw is het 'never a dull moment'.

vrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2013 17:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
En uiteindelijk komt het ook bijna altijd weer goed, met wat werk :wink: . Het scheelt behoorlijk wat in de vleugel. Bij een F-84 had ik hetzelfde probleem. Als ik jou was zou ik proberen aan alle kanten zoveel mogelijk weg te halen zonder schade, dus bovenkant en onderkant van de wielbakken en binnenkant vleugel, ook onder en boven als dat kan. Ik heb destijds ook nog overwogen om de bakken horizontaal door te zagen en zo te verlagen, maar het herstel aan het leidingwerk hield me tegen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2013 23:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 dec, 2012 16:11 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Leidschendam
Inderdaad, Jannen, het is ff een uitdaging, maar na wat noest geschuur en ge-dremel in de mancave past het dan toch stukken beter:

Afbeelding

Beetje korrelige foto maar dat heb je met dat inzoomen met een gsm-camera. Dat blokje in het midden is dus de boosdoener, ook daar heb ik voorzichtig wat af kunnen schuren. Worden die kitjes weleens gebouwd door de fabrikant vóórdat ze naar de winkels toegaan?? Aan de andere kant is het ook wel weer de lol van het modelbouwen.

Nog even een plaatje van de mancave, ik vind het altijd wel leuk om te zien waar een man zijn huishoudelijke taken zit te vergeten..... 8)

Afbeelding

_________________
Wie ben ik: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=38706


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2013 23:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
erdejee schreef:

Nog even een plaatje van de mancave, ik vind het altijd wel leuk om te zien waar een man zijn huishoudelijke taken zit te vergeten..... 8)


Hé, op zich is dat al een topic waard. Waar verrichten wij onze noeste arbeid?

vrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2013 1:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Kijk aan, het past :wink: ! En nee, die kits worden waarschijnlijk nooit gebouwd of de maatvoering is opzettelijk ruim. Elke resin wielbak die ik heb gekocht bleek veel te dik, ook al was de fabrikant ongeveer of precies hetzelfde. Ik ben ze dankbaar, die fabrikanten, want het helpt om de huishoudelijke taken te vergeten maar mijn hol laat ik niet zien :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2013 12:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 dec, 2012 16:11 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Leidschendam
Nou, dan ben ik in ieder geval voorbereid voor een volgende keer.

Geen plaatje van je hol? W'rom nie.....is het een enorme puinhoop?? Of schaamteloos bloemetjesbehang??? :mrgreen:

_________________
Wie ben ik: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=38706


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2013 12:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Jan de Vries schreef:
Kijk aan, het past :wink: ! En nee, die kits worden waarschijnlijk nooit gebouwd of de maatvoering is opzettelijk ruim. Elke resin wielbak die ik heb gekocht bleek veel te dik, ook al was de fabrikant ongeveer of precies hetzelfde. Ik ben ze dankbaar, die fabrikanten, want het helpt om de huishoudelijke taken te vergeten maar mijn hol laat ik niet zien :mrgreen:


misschien wel, maar als de diepte van de wielbak perfect op schaal is, dan heb je eigenlijk maar een dun stukje plaat over tot aan de andere kant van de vleugel, en dan komt er weer commentaar dat de wielbakken niet diep genoeg zijn... Misschien een optie voor de fabrikanten om het bovendeel van de vleugel mee te gieten?

Voor de rest, ziet er mooi model uit

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2013 14:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
erdejee schreef:
Nou, dan ben ik in ieder geval voorbereid voor een volgende keer.

Geen plaatje van je hol? W'rom nie.....is het een enorme puinhoop?? Of schaamteloos bloemetjesbehang??? :mrgreen:


Laten we het maar op het eerste houden :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 apr, 2013 17:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 dec, 2012 16:11 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Leidschendam
Het is even stil geweest maar er is wel het een en ander gedaan, hoor. Ten eerste lijkt het nu ook echt op een vliegtuig:

Afbeelding

Maar ik had wat problemen met de grondlaag op het resin. Ik had daarvoor de primer van ASA gebruikt, maar die kon ik er al een soort sticker weer vanaf trekken. Nu zou je zeggen: blijf er dan vanaf......logisch, maar als er zo hier en daar wat geschuurd moet worden, ging die laag er ook vanaf dus dat ging niet werken niet. Overigens werd die primer ook opgelost door de nagellakremover-zonder-aceton. Ik besloot dus om de grondlaag er dan maar weer af te halen, als dat zo makkelijk gaat is dat niet zoveel werk, toch? Maar alleen bij de uitlaten werd het een stuk lastiger, dus daar dan maar met de nagellakremover aan de slag. De primer ging inderdaad weg en zo ook de uitlaat... :( ....het dunne resin van de uitlaatmonden werd helemaal zacht en ze zagen er niet meer uit :shock: Gelukkig zater er wat extra uitlaatstukken van resin bij, dus ik heb de oude uitlaten weggefreesd en daarvoor in de plaats die andere geplakt.

uitlaten weggefreesd
Afbeelding

verse uitlaatjes

Afbeelding
Afbeelding

Helemaal 100% accuraat zal het nu niet meer zijn, vrees ik........Inmiddels heb ik een potje Mr Gunze Resin Primer waarmee dat loslaat-probleem niet meer zal voorkomen. Hoop ik.....

Tot de volgende keer,

Groeten,
Ron

_________________
Wie ben ik: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=38706


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2013 11:44 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
En anders werkt de tamiya primer erg goed, dat gebruik ik zelf ook op resin en tot zover naar volle tevredenheid.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement