Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 jun, 2013 18:40 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Even een kleine fotoloze update. Ik heb vanmiddag enorm zitten kloten met het raampje aan de onderkant van de romp. Ik heb het raampje een keer of 14 laten vallen, is ook tig keer in de romp gevallen, heb 'm er met een pincet uit moeten vissen, zitten nu dus krassen e.d. op... :roll: :lol: Nu ligt het glaasje in de glassex en als er een nieuw jasje P+ overheen zit (weet nu wat het probleem was, ik had er geen afwasmiddel in gedaan) kan dat glaasje afgeplakt worden, gemonteerd worden en dan kan ik met wat geluk gaan spuiten.

De diverse plekken waar ik geplamuurd heb hebben een laagje primer gekregen, dus die kan ik indien nodig ook nog bijwerken.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jun, 2013 21:07 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Komt me bekend voor, Danny. Ik heb net een vergelijkbaar avontuur gehad met het piepkleine windschieldje van de Macchi. Maar hij zit nu vast.
Succes!

vrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jun, 2013 22:54 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Jan, gelukkig zit hij nu op z'n plek, en is intussen ook afgeplakt.

Wat Eelcog in het topic van cupofwondering z'n Macchi C.200 over wielpoten schreef:
Een poot afgebroken? Leermomentje! :wink: pootjes bewaren voor het laatst.


Goed idee! Gaat niet lukken bij de Romeo, want om de één of andere reden heeft dat ding een overdreven ingewikkeld onderstel. :shock:
Afbeelding
Afbeelding
Er moet bij het putje in de wielbak nog een actuator komen, maar desondanks zie ik niet hoe dit onderstel in zou moeten klappen.
Goh, waarom zou dit toestel nou geen succes geweest zijn? :lol:

Trouwens, dit toestel is niet heel erg groot
Afbeelding
Het andere toestel is een Bf 109K-4 van Academy, ook een leuk kitje tot zover. :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jul, 2013 23:05 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nou, het heeft een paar uur geduurd, maar de stoterstangen zitten op hun plek en de cowlings zijn intussen ook vastgelijmd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik vind het resultaat leuk geworden, en met wat geluk kan ik binnenkort de camo spuiten.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jul, 2013 23:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Mooi Danny! Heel realistisch. Ik vind het trouwens een mooi vliegtuig. jammer dat hij geen succesvolle carrière heeft. beleefd.
Ben benieuwd naar je camo.

vrGr
jan


PS: Morgen met de bus naar Duxford o.m. voor The Flying Legends. lekker een dagje kerosine snuiven, motoren horen brullen en mijn ogen trakteren op al dat moois.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2013 9:28 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nou, ik ben even opzoek gegaan naar kleuren voor de Romeo, en kom op het volgende uit:
Onderkant: Gunze H67 (RLM65)
Bovenkant: Gunze H302 (Groen, FS34092) Moet wel zeggen dat ik die Amerikaanse nummering wel bijzonder vind voor italiaanse kleuren... :roll:
Gunze H302 heb ik ook niet op vooraad, maar met een beetje mazzel heb ik een kleur die er op lijkt. We gaan het zien, eerst maar eens wit spuiten voor de band om de romp.
De props meoten zwart met gele tips, en de Spinners moeten dezelfde kleur groen als de bovenkant van de romp, maar ik zit er aan te denken om de props zilvergrijs te spuiten.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 jul, 2013 7:37 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nou, de Romeo zit (op de props en wielen na) in de verf, en bijna alle decals zitten erop. De Special hobby decals zijn erg dun, dus dat is oppassen met verplaatsen, maar als ze eenmaal droog zijn is er zo goed als geen silvering te bekennen.
Afbeelding
De kleur die ik heb gebruikt is Tamiya XF-29 Deep Green, deze kleur kwam volgens de Ultimate Model Paint Conversion chart uit de bus als alternatief voor Gunze H302.
Daarna kwam de P+, en toen was het decallen.
Afbeelding
Afbeelding
de stofjes liggen op de lak btw. :wink:
Op het ogenblik moet het volgende nog gebeuren:
    -Props spuiten
    -Wielen afwerken en spuiten
    -Wielpoten bijwerken
    -Overige decals plakken
    -Nog een laag P+
    -Washen
    -Aflakken
    -Beetje verweren
    -Uitpakken

Tot zover.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2013 16:55 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Vanmiddag even aan het klooien geweest met metalics van Gunze. Dit zijn geen acryl kleuren heb ik me laten vertellen, en water/spiritus doet de verf ontbinden lijkt het (zie dit topic).
Dus heb ik eens gekeken of het spul met terpentine te verdunnen was en jawel, toch een enamel! Alleen wel een vage sneldrogende enamel. :shock:

Op de heinkel had ik er geen succes mee, maar ik wilde de verf nog een kans geven. Dus de verf (ditmaal verdund met terpentine) door de airbrush gejaagd en deze ronde bleef de verf wèl zitten! :o
Dus deze ronde 't rechter potje op deze foto erbij gepakt:
Afbeelding
Aan het kwasten gegaan op de propellorbladen (verf vloeide erg mooi uit), daarna opgepoetst en wat foto's gemaakt.
In het echt glimmen de bladen heel mooi, alleen op de foto is het minder goed te zien, het is heel lastig om de glans mooi op de foto te zetten.
Desondanks heb ik wel m'n best gedaan om mooie foto's te maken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De spinners zijn een beetje onder de metallicflakes komen te zitten, gaan we nog aanpakken.
De propellors moesten oorspronkelijk zwart, maar dat vond ik saai. :mrgreen:


Nog te doen:
    \/-Props spuiten
    -Wielen afwerken en spuiten
    \/-Wielpoten bijwerken
    -Overige decals plakken
    -Nog een laag P+
    -Washen
    -Aflakken
    -Beetje verweren
    -Uitpakken


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jul, 2013 21:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Wat een fraai vliegtuig is dit toch. Eens kijken of ik die van de week bij de LHS kan scoren.
Succes met de afronding!

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 aug, 2013 10:39 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nog bedankt Jan! :)

Dit toestel is bijna klaar wat de bouw betreft. Ik heb gisteren de bomtrapeze voor de 500kg bom onder de romp op z'n plek geplakt. Om deze goed uit te lijnen heb ik met liquitape de bom tijdelijk gemonteerd.
Afbeelding
Nu snap ik niet helemaal de reden dat dit toestel zo'n trapeze heeft, want doorgaans werd zo'n ding gebruikt om de bom bij een steile duik (vanaf de 60° or so) buiten het propellerveld te slingeren (wat dus bij een tweemotorig toestel dus ook niet van toepassing is). Dussssssssssssssssssssss...........

Verders heb ik de wielen gespoten, en als deze een beetje zijn bijgewerkt (overspray van 't alu) zijn die ook klaar.
Afbeelding
Daarna kan ik voorzichtig aan de wash gaan denken, en terwijl die droogt zou ik de 2 250kg bommetjes kunnen maken.

't einde komt beetje bij beetje in zicht.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement