Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 apr, 2013 8:37 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Intussen is het al 2 april en is deze GB al een dag officiëel geopend.
Dus gisteren maar even aan de klooi geweest en de cockpit een beetje in elkaar gegooid:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De dwarsverbindingen moeten er tussen gelijmd worden, en ik heb dit gedaan met de roze Zap. Zoals te zien is heb ik ook lekker mogen spelen met PE hendels, dit heeft het nodige gevloek opgeleverd, maar ze zitten op hun plek. :lol:
Nu was het de bedoeling om de cockpit te primen (om ook op het metaal en het resin een goede hechting te krijgen) en daarna de interieur kleur aan te brengen.
Nu spreekt Special Hobby in de handleiding alleen over 'Primer' met een nummer, dus zonder te zoeken had ik geen flauw idee of het groen, grijs, of wat dat betreft paars moest worden. Dus, even het internet aantrappen en even zoeken naar een kleurtje H312 van Gunze.
AfbeeldingAfbeelding
Voor zover ik het kan zien komt dat redelijk in de buurt van de kleur die men in engelse toestellen tegen kan komen. Vanmiddag maar even zoeken in de verfstapel naar een beetje gelijkende kleur.

Met dit project in het achterhoofd...
Afbeelding
Toen Snuggerjaut in een ander topic wat schreef:
De romphelften pasten goed toen er nog geen cockpit tussen zat, maar zodra de cockpit op z'n plek zat had ik toch last van vervelende kieren...
Afbeelding

...heb ik, toen de lijm van de cockpit droog was, deze even in de romp gezet om te voorkomen dat ik voor verrasingen kom te staan:
Afbeelding
Afbeelding
Het is een echte Special Hobby kit, dames en heren. :lol: Maar als ik de vloerplaat een beetje aanpas kom ik een heel eind gok ik.
Hoe dat afloopt gaat later duidelijk worden. :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 apr, 2013 20:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2012 18:43 pm
Berichten: 196
De kleurcode van dit interieur zou volgens de boeken FS36307 moeten zijn.

Groet,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 21:53 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Dat geloof ik gelijk. :lol: Nu heb ik die kleur niet op voorraad, dus ik zal even kijken of ik iets in elkaar kan mengen.
Intussen zijn we weer iets verder en heb ik wat lucht in- en uitlaten in de bovenste vleugelhelft gelijmd.
Afbeelding
Nu zitten de vleugels ook al op elkaar, maar hier heb ik nog geen foto van.
Ik ben ook bezig geweest met de motoren en deze zijn opgebouwd uit de crankcase, met losse cilinders.
Afbeelding
Deze heb ik voorzien van een laagje primer om de verf beter te laten hechten. Ik heb de cilinders en de crankcase los van elkaar gespoten omdat de laatstgenoemde in z'n geheel een andere kleur heeft.
Afbeelding
Afbeelding
De linker is gespoten, de rechter niet.
En de cilinders:
Afbeelding
Deze krijgen nog een drybrush van alu en ik mag waarschijnlijk de stoterstangen gaan scratchen.

Tot zover!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 apr, 2013 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 feb, 2007 22:06 pm
Berichten: 383
Woonplaats: adinkerke,belgie
dit ziet er een heel leuk onderwerp uit,ik had van deze kist eigenlijk nog maar zelden iets gezien.het ziet er wel naar uit dat je er de handen vol aan gaat hebben.veel bouwplezier,
groeten,
wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 apr, 2013 21:48 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Wim, dit toestel valt inderdaad buiten het bekende ploegje van Italianen.
Het is niet m'n eerste Special Hobby kit, ik heb gelukkig wat ervaring in m'n rugzakje. :lol:
Intussen heb ik het één en ander alvast van een primer kleirtje voorzien:
Afbeelding
De PE delen hebben ook een primerlaagje en wat kleurtjes gekregen:
Afbeelding
De cilinders zijn intussen met zilvergrijs gedrybrushed, en ik hoop ze snel op de crankcase te kunnen zetten.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 apr, 2013 20:09 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nou, ook hier is er weer wat gebeurd.
Ik heb afgelopen week wat nachtdiensten gehad, en ipv m'n laptop mee te nemen (het wifi netwerk op werk doet af en toe nog wat moeilijk... :roll: ) heb ik besloten een kitje mee te nemen.
Aangezien ik nog lekker kon werken aan deze kit was dit dus het onderwerp wat mee naar werk mocht. :lol:

Dus, ik kom op werk aan, doe het doosje open en kijk of ik alles heb; lijm, check! mesje, check! vijltje, check! uiteraard de sprues en subassemblages, check! schuurfolie, check!, bouwboekje, ... ... ... sjit! Boekie vergeten... :roll:
Bij de meeste kits kom je er dan wel mee weg, maar aangezien je bij Special Hobby jezelf altijd de vraag moet stellen van "past het niet omdat het niet hoort of past het niet omdat de pasvorm ruk is?"
Google toe ze resqjoe!!
De tekeningetjes waren iets kleiner, maar het was beter dan niets. :lol:

De foto's, deze zijn niet geweldig van kwaliteit want ze zijn met de telefoon gemaakt bij niet echt geweldig licht.
De cockpit met PE riempjes en kettinkjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De motoren, de drybrush is niet heel goed te zien, maar in het echt zit dat er wel mooi op vind ik.
Afbeelding
Zoals te zien is heb ik de motor links op de foto al aangepast om in de cowling te passen, er zal echter meer af moeten want hij past nog niet goed.

De cowlings, de rechter cowling heeft een kleinder gat aan de voorkant dan de linker maar ook dat gaan we nog bewerken;
Afbeelding

De romp, deze ging zonder veel moeite in elkaar, maar het gebrek aan locator pins houd je wel scherp, zeker als je een hoop ellende later wilt voorkomen:
Afbeelding
Afbeelding

En dan de leukste delen van het toestel, de wielbakken!
Op onderstaande foto's is een hoop rottigheid te zien wat allemaal aangepakt mag worden. Deels is dat intussen aangepakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot zover.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 mei, 2013 17:43 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
En kijk eens:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ziet eruit als een kier, maar is helemaal glad. :)
En dan eens verder inzoomen op een paar plekjes:
Afbeelding
Afbeelding
Zeker hier mag ik behoorlijk met plamuur spelen...
Afbeelding
als dit is opgelost ga ik eens langs de gamma voor een hydraulische pers, eens kijken of ik de motoren zo wél in de cowlings krijg. :lol:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 mei, 2013 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Wat is het toch een fraai gelijnd toestel!

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 mei, 2013 19:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Vind ik ook. Hij doet me denken aan de Grumman Tigercat.
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jun, 2013 22:50 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
De vorm van de romp lijken inderdaad op die van de Tigercat.

Nou, ik heb lekker mogen vijlen, maar eindelijk passen de motoren in de cowlings.
Afbeelding
Afbeelding
Hoppa!
Afbeelding
Afbeelding
De motoren zijn nog dryfits. :wink: Moet ook nog steeds de cowling op de onderste foto aanpakken, 't gat aan de voorkant moet groter...
Nu wil ik alleen nog de crankcases en de accesiores nog aanpakken en verweren, en uiteraard nog stoterstangen aanbrengen.

Verders wil ik de volgende plekken nog even aanpakken met Mr. Surfacer 500, en dan hoop ik binnen niet al te lange tijd te kunnen spuiten.
Afbeelding
En ook 't cockpitraampie zit erop. :)
Afbeelding
Afbeelding


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement