Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: On enemy soil
BerichtGeplaatst: za 25 maart, 2023 23:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 dec, 2022 11:12 am
Berichten: 220
Hoi,
Ik zie nu mijn fout pas... De sherman is voor een ander project, om vergissingen te voorkomen, hier komt de m36.
De bouw gaat redelijk goed, tracks en nog wat tools op de hull en gaat dan zo goed als klaar zijn.

photo 578075

photo 578076


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: On enemy soil
BerichtGeplaatst: zo 26 maart, 2023 15:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 dec, 2022 11:12 am
Berichten: 220
Heb hem in de primer gezet, nu drogen en dan de basiskleur er op. Ik ga voor tamiya olive drab...

photo 578120

photo 578121

photo 578122


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: On enemy soil
BerichtGeplaatst: ma 27 maart, 2023 11:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 dec, 2022 11:12 am
Berichten: 220
En we blijven oefenen op figuurtjes.....het is ver van perfect maar Rome is ook niet op één dag gebouwd he :)

photo 578201

photo 578202


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: On enemy soil
BerichtGeplaatst: di 28 maart, 2023 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Mocht je de basiskleur nog niet op de M36 hebben zitten, meng dan wat geel door de Tamiya olive drab.

De olive drab van Tamiya is heel donker, door het toevoegen van wat geel wordt die lichter en wordt het verweren makkelijker. Door washes en drybrushes wordt de kleur van de tankdestroyer vanzelf donkerder.

Succes!

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: On enemy soil
BerichtGeplaatst: vr 28 apr, 2023 13:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 dec, 2022 11:12 am
Berichten: 220
Vandaag airbrush toegekomen en al direct uitgeprobeerd op de jackson. Weet wel niet goed of de kleur juist zit. Dit is maar 1 laagje...

photo 579694

photo 579695


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: On enemy soil
BerichtGeplaatst: zo 07 mei, 2023 12:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 dec, 2022 11:12 am
Berichten: 220
Vandaag de decals gekleefd en heb 2 vraagjes.
1 Om te verweren gebruik ik olieverf gemixd met thinner. Tast dit de decals aan?
2 ik zit met een opening (zie foto), kan ik daar een opgerolde camonet leggen of werd dat niet gedaan bij Amerikaanse tanks?

photo 580017

photo 580016

Davy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: On enemy soil
BerichtGeplaatst: ma 08 mei, 2023 9:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 apr, 2023 14:07 pm
Berichten: 99
Woonplaats: Kemzeke
Hoi,

Ben zelf nieuw op dit forum, maar heb je verslag eens helemaal doorgenomen en vind het al heel knap. Ook het begin met de huizen in styrofoam vond ik best aardig, maar snap de frustraties als er iets mis gaat en je telkens opnieuw moet beginnen. Maar hé, al doende leert men en nog meer uit foutjes. De natte kalk voor te voegen vond ik ook wel heel aardig gelukt. Net zoals je straten.
Van mij mocht er nog meer uitleg in het verslag staan hoe je bepaalde dingen gedaan hebt. Bijvoorbeeld hoe je het huis geverfd, gevoegd, ... hebt; hoe je de naam Dubois erop gemaakt hebt, ...

1.Als je je decals met een varnisch geseald hebt, kan het geen kwaad om er met thinner ofzo op te zitten. Ik bewerk ze na aanbrengen (en varnisch) met enamel paint verdund met white spirit en nog geen problemen mee gehad.

2.Als je op google gewoon al zoekt op afbeeldingen van de Jackson, zie je er al verschillende met opgerolde camonet, zandzakken, boomstam, dus er zijn zeker mogelijkheden om het gat te verbergen. Een andere mogelijkheid is misschien om het met wat puddy toe te metsen.

Ik kijk uit naar het verdere verslag. Goed bezig.

_________________
Bezig met: Bulldozer Gepland: Dingo & LMV CP / M48 AVLB Afgerond: PzKpfw IV ausf. G; KV-2


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: On enemy soil
BerichtGeplaatst: di 09 mei, 2023 1:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 dec, 2022 11:12 am
Berichten: 220
Hoi,
Bedankt voor je reactie.
Wat het schilderen van gebouwen betreft heb ik nooit een voorafgaand plan. Ik begin simpel met een basiskleur, meestal grijs, bruin of rood en begin dan te experimenteren dmv drybruchen. De naam op de gevel heb ik uit een reclamefolder gehaald :D een half uurtje laten weken in water met witte houtlijm, als het soepel genoeg is dan kan je dat wat in de voegen duwen. De roetplekken op de muur, heb ik gedaan door een stukje plastick uit je spreu in brand te steken en dan langs onder de rook zijn werk laten doen.pas wel op want dit kan heel snel mis gaan.
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag

Davy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: On enemy soil
BerichtGeplaatst: wo 10 mei, 2023 18:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Mooie vorderingen weer.

Ik zou op de rood omcirkelde plaats geen camonet plaatsen.
Dat maakt het bewegen van de gun mantlet moeilijker. Dat zou bij elevatie van het kanon in de weg zitten. Ik kan me niet herinneren dat ik op foto's daar stowage heb gezien.
Een camonet opgerold aan de voorkant of op het engine deck en ook aan de zijkanten zou wel goed kunnen.

De kleur van de M36 oogt als basiskleur prima. Welke kleur en verf heb je gebruikt?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: On enemy soil
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2023 23:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 dec, 2022 11:12 am
Berichten: 220
Hoi
Ik heb daarvoor de tamiya olive drab en de revell Matt yellow nr15 gemixd

Davy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement