Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 10:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 okt, 2022 19:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Hoewel ik al een stukje gebouwd heb, bedacht ik me dat het misschien wel een leuk verslag voor hier zou kunnen zijn.

Het idee is een gevel van een barbier/tattoo shop met een motor voor de deur ergens in New York.
Niet strak in de lak maar ook niet te verweerd, er moet wel in gewerkt worden. Dus iets ertussen in.
De motor die voor de deur komt wordt mijn eigen versie van de bmw r75 uit 1942. Er zullen motor liefhebbers zijn die misschien zeggen dit kan zo niet of hoort zo niet maar dat is dan jammer. Het gaat mij om het sfeertje en niet of het ‘anatomisch’ correct is :wink:
De gevel maak ik van strips Evergreen en standaard materiaal zoals styreen, gips en karton.

photo 567155


Na een valse start, de eerste gevel was net te groot voor 1/35, ben ik inmiddels weer een stukje onderweg

photo 567154

Er zit een laag ondergrond kleur, roestkleur op. De gevel is van ijzer niet hout. Een laagje chipping fluid en dan een laag antraciet. Met een nat kwastje heb ik voorzichtig wat verwering aangebracht. Niet te veel dus. En nog wat gebladerde verf die ik gemaakt heb door verf op een heel dun laagje vaseline te spuiten. Het ziet er nog wat glimmend uit uit maar er komt nog een laag matte vernis op.

photo 567153

photo 567152

photo 567151


photo 567150

En nu ben ik bezig de bakstenen, die ik gemaakt heb van gips, op de achtergrond te plakken.

photo 567148

Het vervolg zal wel minder snel gaan want jullie zijn, zo goed als, weer helemaal bij.

Prettig weekend,
Esther


Laatst bijgewerkt door Esther op zo 08 jan, 2023 12:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2022 9:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Leuk project weer! De gevel ziet er al goed uit. Ga je voor een diorama in het heden met dus een hele klassieke motor of speelt het zich in de jaren '50 af? Hoe dan ook kun je leuke dingen doen met de aankleding van de winkel, gevelreclame etc.
Waren die New Yorkse gevels daadwerkelijk weleens van ijzer?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2022 13:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Vaak zijn de gevels in het echt ook van ijzer, maar waarom, geen idee. Misschien omdat het sterker is.
Het idee is een gevel van nu maar waar de tijd heeft stilgestaan. Veel van die straatjes in New York zijn tijdloos.
Maar zeker wel met de decoratie waar jij het over hebt. Dat maakt het leuk.

Esther


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2022 14:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7913
Woonplaats: Ingelmunster
Knappe start.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2022 22:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Leuk project Esther, je vorige werken kennende wordt deze ook weer mooi.

Succes,



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 nov, 2022 21:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
De bakstenen zijn inmiddels geplakt, gevoegd en geverfd.

photo 567425

Terwijl die lagen te drogen heb ik de stalen balk geverfd. Eerst zilver gespoten en vervolgens gesponst met zwart, bruin en roest kleur.

photo 567149

En na een dagje zoeken hoe die dingen eigenlijk in elkaar zitten, heb ik de twee zonneschermen gebouwd.

photo 567423

photo 567424

Ze zijn alleen zo breekbaar dat ik ze er later op zet.

En alles bij elkaar ziet de gevel er nu zo uit:

photo 567426


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2022 13:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Leuk project dit en mooie vorderingen. :brouw:

Gaaf die grafiti op de gevel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2022 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2816
Woonplaats: Leiderdorp
Mooie gevel, die stalen balken zijn goed gelukt. Die kleine Graffiti Tag details zijn leuk!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2022 22:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Bedankt iedereen voor het commentaar.

Dit weekend ben ik begonnen met de basis. De grote stoeptegels heb ik gegoten met gips. Dat is op zich goed gegaan, maar het verven erna was een drama! De verf werd direct in het gips gezogen ondanks dat ik het eerst vochtig had gemaakt. Daardoor werd het erg vlekkerig en niet zoals ik wilde. Gelukkig kon ik de verflaag er weer zachtjes afschuren. Toen eerst maar een basis laag gelegd met wit en het opnieuw geprobeerd. Met een kwast was nog steeds geen succes maar met een stukje spons ging het gelukkig veel beter.
Gelijk ook de bovenste balk gegoten nu ik toch bezig was met gips.
Vervolgens de ijzeren kelderplaat gemaakt van styreen en de ingang van styreen en een stukje muggengaas.

Alles bij elkaar ziet het er nu zo uit. Langzaam begint het ergens op te lijken.
Dit alleen een test opstelling, het zit nog niet vast gelijmd.

photo 567912

photo 567913

photo 567914


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov, 2022 9:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Inspiratie opgedaan?

photo 567915

Nee, een R75 uit 42 kan heel goed voor een tattoo cq barbiershop staan, ik zou neit weten waarom niet, behalve dat het in een originele staat wel een kostbaar iets is wat je daar dan voor de deur zet, niet vergelijkbaar misschien met een amerikaans motormerk, maar juist de verzamelwaarde. Aangepast kan prima. ik heb het setje eens gebruikt voor een campingdio

Je werk ziet er weer goed uit, ben benieuwd naar het eindresultaat en de reis daarheen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement