Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 4:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 mei, 2022 10:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Hoewel het heel lang geleden is dat ik wat gepost heb, betekent dat niet dat ik jullie niet gevolgd heb. Een aantal keer in de week ben ik toch nieuwsgierig wat jullie aan het bouwen zijn en hoe het gaat.
Wat niet wil zeggen dat ik niks gemaakt heb maar de projecten waar ik aangewerkt heb hoorden niet echt hier thuis. Mocht iemand nieuwsgierig zijn, ze staan op https://www.instagram.com/dogs_dolls_and_dioramas/

Inmiddels ben ik begonnen aan een klein vignet van een heel klein stukje Keizersgracht. Een trappetje, een oma fiets en een paar planten. Heel klein maar zo Nederlands. Aangezien er al zoveel oorlogsellende in de wereld is dacht ik dat het misschien wel leuk was hier iets anders te plaatsen.

Voor de fiets heb ik de kit Frau Müller van MB gekocht. Frau Müller is terug naar Duitsland gestuurd maar haar fiets heb ik gehouden. Die wordt aangepast aan onze tijd met een bagagedrager en voorop een kist.
Voor de basis van het vignet en de trap heb ik Forex gebruikt. Dat wordt bekleed met gegoten stukken porselein. Dat is net zo makkelijk te gieten als gips maar veel gladder, sterker en reliëf is veel duidelijker. De mallen daarvoor maakt ik door eerst de vorm te maken van styreen en daarmee een mal van Blue stuff. Het grootste deel is inmiddels gegoten en nu ben ik bezig met een mal te verzinnen voor de straatklinkers

Prettig weekend,
Esther

photo 558130

photo 558129

photo 558131

photo 558127

photo 558128


photo 558126


Laatst bijgewerkt door Esther op za 13 aug, 2022 11:45 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 mei, 2022 12:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 29 dec, 2006 2:17 am
Berichten: 28
Woonplaats: Doetinchem
Dat ziet er veel belovend uit, ben benieuwd naar het eindresultaat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 mei, 2022 21:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Heel leuk, inderdaad al genoeg ellende op de wereld!

Groetjes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2022 8:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jul, 2021 11:06 am
Berichten: 130
Dit wordt een pareltje, gezien je vorige diorama wat ook bijzonder was!
Veel bouwplezier en succes!
Groet,
Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2022 14:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Leuk onderwerp, Esther en inderdaad even iets heel anders dan de standaard dingen die je ziet, overigens met alle respect naar de bouwers

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2022 22:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Wat een leuk idee Esther! Succes.

jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2022 23:12 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Mooi detail hoe de stenen treden zijn gesleten in het midden, precies hoe het er in het echt ook uit ziet. :brouw:



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 mei, 2022 14:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Dit is weer eens wat anders....een rustiek diorama, midden in Amsterdam :brouw: .

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2022 22:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Bedankt iedereen voor jullie commentaar.
De afgelopen week vele uren bezig geweest met de stoep voor de trap. In eerste instantie dacht ik dat ik niet zoveel stenen nodig had maar na wat rekenwerk bleken het toch zo’n 300 te zijn. Voor de stenen heb ik stripjes styreen van 1,5 bij 6 mm op een plaatje gelijmd en daar met Blue stuff een mal van gemaakt. Na 4 pogingen had ik een mal waar ik mee kon werken. Dat is het mooie van Blue stuff even in heet water en je kan het gewoon opnieuw proberen!

photo 558452

Door het gips had ik wat vogel schelpenzand gemengd zodat de stenen wat grovere structuur zouden krijgen. Helaas zag je er later niks van maar waren ze daardoor wel keihard geworden. Dus het schuren van kleine oneffenheden erna werd behoorlijk wat werk.

photo 558451

Links op de foto zijn de steentjes nadat ik ze er op gelijmd had, in het midden is alles vlak geschuurd. Zowel de bovenkant als de zijkanten. En op de rechter foto heb ik met een schraap naald en een punt vijltje de voegen weer wat terug gebracht, daarna gevuld met zand en “afgelakt” met een mengsel van lijm, water en een druppeltje dreft zodat het zand in de voegen blijft. Al met al valt het eindresultaat me niet tegen, doordat de steentjes zo keihard geworden zijn kon ik de randen wel heel mooi strak schuren.

De volgende stap wordt denk ik de deur.

Prettig weekend iedereen,
Esther


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2022 20:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Mooie vorderingen met de steentjes en een leuk project. :brouw:

Succes!

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement