Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 4:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2022 14:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 feb, 2022 14:44 pm
Berichten: 5
Hallo allemaal. Alhoewel ik dit forum al een tijdje ken ben ik vandaag voor het eerst ingeschreven. Mijn naam is Erwin en ben 46 jaar.
Modelbouwen doe ik zo nu en dan maar ik ben verre van goed. Als ik zo zie wat hier allemaal gebouwd wordt dan word ik er stil van. Maar goed ik probeer het in ieder geval wel. Nu ben ik aan het volgende project begonnen, namelijk het spookslot van de Efteling, om maar eens makkelijk te beginnen ahum... De buitenkant van het slot maak ik in een later stadium, ik begin eerst met de show. Waarom ik dit doe is omdat tot mij grote verdriet het spookslot wordt gesloopt na de zomer. Op deze manier herbeleef ik mijn fantasie als kind en leg ik dit voor mijzelf voor eens en altijd vast. Ook mijn twee zoons van 7 en 10 genieten ervan en die zijn ook aan het bouwen geslagen.
Mijn streven is om uiteindelijk een echt bewegend diorama te maken en het geheel moet zo gedetailleerd mogelijk worden, verhoudingen moeten zoveel mogelijk kloppen en dergelijke. De schaal waarin ik bouw is 1/35. Ik zal zo nu en dan wat foto's plaatsen. Benieuwd wat jullie ervan vinden!
Eerste obstakel, hoe plaats ik een foto?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2022 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Bovenin 'album' aanklikken, album aanmaken, foto's uploaden.

Als je dan in een topic gaat typen, verschijn links een blauw icoontje van een fototoestel. Als je daar op klikt kom je bij je albums, selecteer het juiste album en klik op een foto die je wilt invoegen. Deze verschijnt dan op de positie van de cursor, dus dat zal wellicht inhouden dat je zo nu en dan de foto moet verplaatsen in je bericht (ctrl-C ctrl-V)

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2022 22:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 feb, 2022 14:44 pm
Berichten: 5
Ah dank je!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 feb, 2022 9:55 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hoi Erwin,

Ja ik voel met je mee. Als Kaatsheuvelnaar ben ik opgegroeid met de Efteling en ik geniet nog altijd als ik het stoomtreintje op een zomerse dag vanuit mijn tuin kan horen.
Het Spookslot is voor iedereen denk ik een hele belangrijke herinnering en het is zonde dat hij weggaat.

Ik ben heel benieuwd hoe jouw representatie ervan gaat worden.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 feb, 2022 11:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Ik voel dat hetzelfde.... het meeste van mijn herinneringen ligt daar en het spookslot is er een grote portie van. Vond het een mooie attractie maar goed bekeken toch uit de tijd nu. De laatste keren dat ik in de Efteling was trok het slot weinig bezoekers.

Vanaf deze zomer gaat het tot de historie van de Efteling horen... maar goed, er komt weer iets nieuws en ze zullen wel moeten om bij te blijven :wink:

Ik zeg; laat maar eens wat zien! :D

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2022 21:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 feb, 2022 14:44 pm
Berichten: 5
Zo, was even geleden dat ik hier was maar mijn projectje heeft ook echt even stilgelegen. Vorige week was ik in de Efteling met school, ik ben docent, en was ik even in de gelegenheid om wat detailfoto's te maken van de show. Ik werk met karton en foam met papier daarop en hout. De deur die inmiddels gekleurd is, is gemaakt van roerstokjes voor de koffie.
De moeilijkheid is vooral dat ik geen exacte afmetingen heb, alles wat ik maak moet ik min of meer schatten. Ik ben nog wel even bezig maar ik zal zo nu en dan de voortgang uploaden.

photo 558528

photo 558529

photo 558530


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2022 21:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Aha!
Een begin is er al en het ziet er al goed uit.

Succes verder, Erwin

Kan je Efteling niet contacteren ivm afmetingen of bouwplannen van de attractie?

Ow, passeren er ook monniken door je diorama? :mrgreen:

Groetjes,
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2022 9:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 feb, 2022 14:44 pm
Berichten: 5
Hoi Ives, ja ik heb contact opgenomen onlangs. Beetje laat maar ik verwacht snel een reactie. Nu heb ik een schatting gedaan van de hoogte van de deur omdat ik een foto heb van een medewerker die op het decor in die deuropening staat. Alle andere verhoudingen heb ik daaraan gerelateerd. Het is de bedoeling dat er inderdaad monniken langs de raampjes lopen en dat de zerken en plaatjes dansen. Vooral van die paaltjes wil ik de afmetingen want dan kan ik die op het werk 3d printen. Al met al ben ik nog wel even bezig, maar ik heb er veel plezier aan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2022 10:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
dit is verdomme knap , het is al heel lang geeden dat wij nog in de Efteling waren mijn kleindochter is 17 jaar en vind zichzelf wat te groot om daar nog rond te lopen
Mijn vrouw en ik vonden het wel zalig , we hebben zelfs een winterefteling gedaan gewoon tof

Dat spookslot vind ik 1 van de knapste samen met de droomvlucht
Ik wens je heel veel succes met deze bouw en ga u volgen
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2022 18:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Het begin ziet er veelbelovend uit!
Ik vind het schitterend om te zien hoe mensen met huis tuin en keuken materialen de mooiste dingen maken.
Zelf werk ik ook altijd van foto’s en heb nooit afmetingen. Ik probeer er altijd eentje te maken/vinden met een mens er op voor de verhoudingen. Geen idee wat voor schaal het dan wordt :lol:

Kan niet wachten op de volgende update.
Veel succes,
Esther


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement