Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 15:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2021 17:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Wederom een kleine update.

De tracks aan beide kanten staan/zitten in elkaar. Even kijken of er nog een schakeltje tussen moet, maar behalve dat zijn ze zover dat ze in de primer kunnen om daarna geschilderd te worden. Omdat dit alles bij elkaar stiekem toch een paar uur werk is, vond ik het wel een aparte update waard. :mrgreen:
Uiteraard straks bij het definitieve bevestigen de tracks er netjes opleggen, nu zitten ze nog niet overal goed.

Zoals ik er nu over denk, gebruik ik geen plastic belt type tracks meer. De workable tracks vallen veel mooier dan de plastic dropveters zoals Bert ze een hele tijd geleden noemde. :lol: Het viel me bij eerdere modellen niet op, maar nu ik bij een paar modellen de rubberen tracks vervangen heb door deze workable tracks zie ik het wel.

photo 547904

photo 547905


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2021 18:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2503
Woonplaats: Den-Haag
Zitten toch goed die tracks?

Je kan ze nog altijd corrigeren en een schakel er bij te doen als je ze definitief plaatst.
Je kan die kleuren hier trouwens ook gebruiken, zal er goed bij kunnen.

Succes, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2021 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Bedankt Peter.

De tracks zitten op zich goed inderdaad. Ik bedoelde meer dat ze hier en daar nog wat slap hangen omdat de uiteindes van de tracks nog niet aan elkaar zitten. Dat komt inderdaad goed als ze er definitief op gaan.

Overigens de foto gevonden waar ik het eerder over had die me inspiratie voor dit project gaf.
Dit is de foto in kwestie:

photo 547985


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 maart, 2022 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
De M4A1 heeft zijn basiskleur. Het is dezelfde mix als de Carrier bij het Bridge Over Troubled Water dio.
Een mix van US light green en green zinc chrome van de Vallejo Model Air serie.
De tank oogt heel licht, waarschijnlijk omdat ik de basiskleur meteen op de grijze primer gezet heb. Dat is geen probleem, want door alle washes en drybrushes bij het verweren wordt de tank vanzelf toch donkerder.

Zit nog te twijfelen of ik de tank nog ga oplichten of dat ik meteen de details ga schilderen en verweren.

photo 554537

photo 554538

photo 554539

photo 554540


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 maart, 2022 12:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Echt supermooi, ook weer deze! Wat je nog wel kunt bedenken is dat de Olive drab die de Britten er zelf opzetten (en dat was behalve de Firefly, sommige scoutcars, carriers en hun trucks niet heel veel) in gebruik naar meer groen verkleurde en dat van de ami's naar meer dat bruin-groene.
Oplichten helpt wel verlevendigen, dat had ik wel door inmiddels, hoe goed je ook bent, met bouwen/verweren. Groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 maart, 2022 15:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Bedankt Anne voor je complimenten.

Ik ga de basiskleur van deze wel aanpassen. Hij is te groen voor een Amerikaans voertuig.
In werkelijkheid is het groene wat donkerder dan de foto’s laten lijken, maar er zit nog niet dat typische Amerikaanse legergroen in.
Ik ga proberen omgekeerd op te lichten. De stukken die je normaal oplicht met rust laten en de andere vlakken donkerder maken. Kijken of dat lukt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 maart, 2022 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Vanmiddag in het zonnetje de basiskleur aangepast.
Dit keer een mix gemaakt van US light green en US olive drab van de Vallejo Model Air serie.
Meer light green dan olive drab in de mix.

Ik vind de tank nu in ieder geval beter qua basiskleur.
Misschien nog niet de echt typische olive drab kleur van de Amerikanen, maar niet meer zo gifgroen.
Had wellicht niet dezelfde kleurenmix van de Carrier op de Sherman moeten spuiten, maar een donkerdere kleur moeten pakken of de volgende keer weer zwart als ondergrond gebruiken.
Hij wordt qua basiskleur niet donkerder. Zo hou ik de vrije hand bij het verweren, waar de tank sowieso al donkerder van wordt.

photo 554634

photo 554635

photo 554637

photo 554636


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2022 13:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Inmiddels weer een paar stappen verder met deze M4A1 76.

De decals zitten erop. De Tamiya kit is eigenlijk voor een Israëlische tank, dus heb uit de spare box decals van Italeri, Tamiya en Asuka gepakt en die zijn op deze Sherman terechtgekomen.

Ik was vergeten om voordat ik de decals aanbracht, de sherman een laagje vernis te geven. Dat heb ik na het aanbrengen van de decals wel gedaan. De tank glimt nog op een aantal plaatsen, maar als het verweren klaar is dan is alles weer netjes mat.
Na het drogen van de vernis, een eerste dunne wash van olive drab aangebracht met US olive drab van de Vallejo Model Air serie. Het komt aan de ene kant de kleur van de Sherman ten goede en de decals ogen meteen niet meer nieuw.
De tassen aan de koepel hebben nog de eerste kleur waarin ik de tank gespoten had en vergeleken met de koepel is de olive drab wash een hele verbetering.
Nu verder met het aanbrengen van de andere washes en het schilderen van de details zoals de stowage en de mitrailleurs etc.

Verder de tracks in de primer gezet, dus die kunnen geschilderd en verweerd worden.

photo 554903

photo 554904

photo 554906

photo 554905


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart, 2022 20:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Shermans blijven toch brute bakken :shock:
Zeker als ze door jouw handen gegaan zijn.

Het groen zit al goed op.
Voor de rest wachten we rustig af :D

Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 maart, 2022 8:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Thanks Mac. :D

Nu lijkt het alsof ik een expert ben in Shermans bouwen. :wink:
Dat is wel heel veel eer. :lol:

Inmiddels bezig met op het gemak de details te schilderen. Dat vordert gestaag.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement