Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 3:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2021 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
De figuren zijn een beetje netter gemaakt.

photo 530875

En bij één het hoofd vervangen, omdat hij een helm ophad.

photo 530874

Even snel een paar chocks gemaakt.

photo 530876

En toen aan de materialenkast van de F16-dock begonnen. Alles opgebouwd uit plastic card. De ladenfronten met een scriber ingekerfd, om de handvatten in uit te lijnen.

photo 530877

En de boel in elkaar gezet, incl de rolluiken. Dat was alles bij elkaar een hele klus. En aan verven ben ik niet toegekomen. Dat is dan weer voor het vervolg.

photo 530878

Cheers,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2021 8:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooie kast! Knap gedaan!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 feb, 2021 9:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
zalig hoe jullie zoiets ineen gezet en gemaakt krijgen leuk en leerrijk om te volgen
Super
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2021 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Leuke klus weer. Voor die figuurtjes zou ik zeker eerst een goede grondlaag spuiten die ervoor zorgt dat de verf goed hecht. Dat hele zachte, rubberachtige plastic laat zich niet zo best schilderen. Vandaar. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2021 17:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Dank Klaas, goeie tip. Ik wil nog wel eens slordig zijn als het om primen gaat. En die kauwgum zal dat inderdaad wel goed nodig hebben. Ik zal de boel ook eerst een sopje geven, vóór het primen, zodat het echt schoon en vetvrij is.

Intussen heb ik weinig gedaan. Heb met behoorlijke spit op bed gelegen. En dan is gebogen over een model zitten geen aanrader.

De dakspanten zitten wel in de kap, maar de kit die ik ervoor gebruikt heb heeft het niet fraai achtergelaten. De kap is een beetje hol, dus aan één kant is de kit los getrokken en ziet er nu als een gebroken ijsvloer uit. Ik heb me suf zitten piekeren hoe ik dat moet gaan oplossen en heb een paar scenario's die ik moet gaan uitproberen. Het goede nieuws is dat het wel goed vast zit. Mijn eerste gedachte was de hele handel eruit trekken, maar toen bleek dat de kit op zich prima werkte. Dus heb ik het maar laten zitten en ben de plannen b t/m z gaan bedenken. Nu wat experimenteren en dan uitvoeren. Van dat bedenken heb ik geen foto's.

Ik kan nu wel weer zitten, dus heb dit weekend het onderhoudsplatform in elkaar geknutseld. het begon met een schets van het plateau en toen eerst het trappetje gemaakt. Het trappetje leek me de grootste uitdaging om er een beetje uit te laten zien.

photo 532279

Daarna een begin van de railing gemaakt en de onderkant opgebouwd.

photo 532278

De delen daarna in elkaar passen en de railing verder afmaken.

photo 532277

En dan heb je ineens een nieuw stuk in de dio klaar.
Het is allemaal nog niet geverfd, ook de kast niet, omdat ik mijn spuitcabine heb uitgeleend. Het is sowieso te koud op de plek waar die normaal gesproken staat. Maar wat in het vat zit verzuurt niet.

photo 532280

Cheers allemaal,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2021 9:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
wow Jan ongelooflijk wat jij hier presenteert en dan nog op zo een kleine schaal tof man , het is helemaal mijn richting niet ( auto's ) maar ben toch stevig onder de indruk , doe lekker verder zo het zal prachtig worden
Suc6 :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2021 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Hi Marc,
Dankjewel, het is inderdaad gepriegel, maar ook wel een uitdaging. Mijn volgende project zit meer in jouw gebied en in een grotere schaal. Ik ga een foodtruck nabouwen op basis van de Citroën HY kit van Heller, dat is 1:24.
Maar goed eerst dit afronden.
Cheers,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2021 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat is een verdraaid mooi trapje geworden. Komen er nog wieltjes onder?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2021 20:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Hallo Ferry,

Die wieltjes zitten er al onder. Maar die hangen in de lucht omdat het hele ding opgekrikt is voor stabiliteit. Dat is nu nog niet goed te zien, omdat ik de zwengels aan de krik er nog niet aan gemaakt heb. Eerst maar spuiten en dan aan het einde die zwengeltjes erop.

photo 532324

Er zitten ook nog wat andere onregelmatigheden op die ik nog moet wegwerken met wat plamuur of secondelijm, of door wat schuurwerk. Maar ik was al zo blij dat het redelijk gelukt was, dat ik de foto wilde delen :wink: .

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2021 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
En ik heb een bevredigende oplossing gevonden om heel veel stapelbakken te maken. Dat heeft me toch wat hoofdbrekens gekost. Ik had een rechthoekige buis liggen. Door daar aan twee kanten u's af te zagen en die vervolgens schuin af te snijden en op een stukje strip te plakken kom je heel eind. Een laatste stukje strip aan de achterkant en het lijkt heel wat. Nu moet ik nog eens 4 of 5 keer deze hoeveelheid maken. Daar moet ik weer even moed voor verzamelen.

photo 532325

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement