Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2020 1:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Bas,

Mooie figuren laat je zien, goed gekozen voor het gejaagde effect, van wat ik me kan voorstellen en nog herinner van de "Bridge too far"-film. Ik krijg steeds meer respect voor je daadkracht, niet zozeer qua productie (dat spreekt vanzelf;) maar vooral dat je een topic begint en dan zo tot een op z'n zachtst gezegd acceptabel eindresultaat komt, zonder dat je dat nu van tevoren zo in je hoofd hebt. Dat zegt misschien ook iets over het vak van (geschiedenis)docent:) trwns, zit ik me nog te bedenken.

Vriendelijke groet en goede dagen alvast als ik voor die tijd niet meer post,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2020 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Ha Anne,

Ik ben zelf ook tevreden over de figuurtjes.
Nu nog hopen dat ik ze mooi geschilderd krijg.

Dit weekend qua bouwtijd het één en ander ingehaald van de afgelopen weken.
Begonnen met het interieur en exterieur van de Sherman. Gaat tot nu toe lekker voortvarend.
Bij deze tank ga ik zoveel mogelijk plastic gebruiken. Dat wil zeggen: PE als het niet anders kan. De onderdelen van een Asuka kit zijn erg gedetailleerd, dus dan is PE niet altijd nodig. Het voegt dan niet altijd iets extra’s toe. Wel de Asuka brandblussers aan de buitenkant op het motordek vervangen door twee brandblussers van Resicast uit de spare box.

Ik was al begonnen aan de romp, die moest weer uit elkaar om de rompdelen geschikt te maken voor de Resicast onderdelen.

De lijst met onderdelen (behoorlijk uitgebreid) en de eerste pagina van de beschrijving.

photo 526834

photo 526833

Hier is de romp weer uit elkaar, wat stukken plastic weggesneden, gaatjes gevuld en een aantal randen vlakgeschraapt.

photo 526832

photo 526831

Hier staat de stuurinrichting in elkaar. Voorzichtig werken met veel van de resindelen, ze zijn mooi gegoten, maar flinterdun.

photo 526838

photo 526839

De transmissie en uiteindelijk met bijbehorende onderdelen bevestigd in de behuizing:

photo 526835

photo 526836

Hieronder de tank met alweer wat meer interieur:

photo 527003

photo 527002

photo 527001

Bij de bogies dit keer een andere werkwijze gevolgd dan bij de Asuka Sherman van het Village Fighting project. Toen stukjes plastic gebruikt om de bogies vast te zetten die door Asuka meegeleverd werden bij de kit. Dit keer de methode gebruikt met het schuim dat Asuka meelevert. Dus stukjes schuim snijden en per bogie er 3 stukjes in stoppen om de bogie te laten veren. Na het in elkaar zetten van de bogie er uiteraard nog vier gaten in boren.

De onderdelen van een bogie:

photo 526829

photo 526830

En de bogie in elkaar:

photo 526995

photo 526994

De achterkant van de tank met het rooster van PE en de tank met de rompdelen op elkaar:

photo 526828

photo 527007

photo 527004

photo 527006

photo 527005


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2020 23:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Mooie goodies Bas. Succes hiermee, de start is er alvast. Denk je nog iets te gaan zien van het interieur?

Cheers
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2020 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Ha Jeroen,

Dank!
Uiteindelijk zal er van het interieur niet veel te zien zijn.
Eigenlijk alleen bij de eindfoto’s van boven omdat alle luiken open staan.
Misschien is dus zo’n uitgebreid interieurset iets teveel van het goede, maar het idee dat dit aan de binnenkant zit, in de wetenschap dat alle luiken open staan, bevalt me beter dan een leeg bakkie.
Ik blijf het leuk vinden, dit soort interieurbouw.
Wellicht mijn gevalletje van ‘steekje los’. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 dec, 2020 12:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Hoi Bas,

Jammer eigenlijk van dat interieur net wat Jeroen zegt.
Zie je niet veel van terug. Snap je punt wel hoor, van dat lege bakkie.
Zit er geen motor bij? Dan zou je die luiken nog open kunnen zetten, zie je toch wat meer.
Heb net de Grant MK-I van Miniart gehad met het volledige interieur er bij.
Hier zitten gelukkig wel vele luiken bij die open kunnen om alles te laten zien.
Wordt ook nog een uitdaging....

Succes met de Sherman, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2020 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Ha Peter,

Gelukkig snap ik jou en Jeroen ook. :D
Motor zit er niet bij. Die is wel los te krijgen bij Resicast.
Nog wel heel even aan gedacht, maar omdat op de referentiefoto het motordek gesloten is, hou ik dat ook zo.
Succes met de Grant! Ben benieuwd hoe voertuigenkits van MiniArt bouwen. Heb alleen ervaring met hun figuren en accessoiressets.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 dec, 2020 11:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Thanks Bas,

Was eigenlijk alleen benieuwd of je met het motordek nog iets ging doen.

Succes, Peter..

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2020 23:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Het is wel een mooie geschiedenis les, je weet nu hoe het interieur van een Sherman eruitziet. Er zit geen steekje los hoor Bas, cockpit-interieuren worden ook tot in detail gemaakt waar later ook veel van verborgen blijft.

Mooi kitje van Asuka, ik heb er nog twee in de stash

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2020 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Zeker waar Jeroen, Asuka heeft echt gave kits. Die bouwen echt als een trein en alles past goed in elkaar. Heb er zelf nog eentje in de stash, maar heb er nog wel een paar op mijn verlanglijstje staan. :wink:

Terwijl we met de kinderen een familiefilm kijken, op de valreep van 2020 nog een update.

Veel van de interieuronderdelen hebben hun weg al gevonden naar de binnenkant van de Sherman, maar ook al veel van de onderdelen voor de buitenkant van de romp zitten erop.
De buitenkant van de Sherman is een mix van wat Asuka voorschrijft, wat ik kan zien op de referentiefoto’s en wat ikzelf gaaf vind bij Britse Shermans.

Er moet nog het één en ander gebeuren, zoals bij de tassen en zeilen aan de koepel ijzeren beugels bevestigen die op Britse Sherman koepels zaten, inmiddels al welgeteld eentje bevestigd, maar dat is best een werkje. Ze zijn echt ieniemienie, maar ik heb er genoeg in de spare box zitten tussen alle PE.
Van masking tape maak ik straps om de tassen aan de beugels te maken.

Bij de koepel is de gun breech bijvoorbeeld ook nog niet af en de koepelmand is in aanbouw.

Deze Sherman vordert tot nu toe ook gestaag. Hoop alleen wel dat binnenkort het weer het toelaat om ook een aantal zaken te primen om ook verder te kunnen met schilder- en spuitwerk.

De frequentie van bouwen zal de komende weken en maanden zeker omlaag gaan want sinds vandaag zijn we de eigenaren van een andere woning, dus de komende maanden staan in het teken van opruimen, inpakken en ons huidige huis verkoopklaar maken. :D

Een goede jaarwisseling en een voorspoedig 2021 voor alle brouwers en jullie families! :D

Voor degenen die benieuwd geworden zijn naar de foto’s 8):

photo 528070

photo 528069

photo 528068

photo 528067

photo 528071

photo 528072

photo 528073

photo 528071

photo 528074

photo 528075


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2021 13:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Beste wensen Bas, mooi ding aan het worden. Die tiedowns zijn altijd een precies karweitje maar het geeft wel meerwaarde aan je model. Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning :brouw:

Cheers
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement