Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 17:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 jul, 2020 7:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Hallo medebrouwers,

Een paar weken geleden ben ik begonnen met een diorama die er moest komen. Mijn vrouw en ik hebben in Oostenrijk een oude boerderij in een wijnbouwdorp gekocht. We gaan eerst renoveren zodat het goed bewoonbaar is en vervolgens binnen een jaar of twee hier de boel achterlaten en daar wonen.
Nja kortom ik kon mezelf niet inhouden ons eigen huis in schaal 1:87 na te gaan bouwen, dus alle andere projecten even tijdelijk de hoek in geslingerd.
Ik maak het huis min of meer zoals we het allemaal ooit willen hebben, gevel netjes gestuct en in mooie traditionele kleur, ipv jaren-60 kwak-er-maar-op stuc (zoals nu..) etc..

Ik ben begonnen met het uittekenen van de gevels op 2mm styreenplaat en vervolgens uitsnijden en opbouwen. steeds vergelijken met foto's, mijn metingen, google maps bovenaanzicht etc..
Voor de daken heb ik Auhagen dakpanplaat gebruikt.

Bouwen in 1:87 is voor mij niet standaard maar wel weer eens erg leuk om te doen, krijg flashbacks naar mijn tijd als bouwer bij miniworld Rotterdam :)

Nja hoop dat jullie het leuk vinden om mee te kijken.

photo 514859

Begin van het opbouwen.

photo 514858

Het 'Houtwerk' heb ik bewerkt met korrel 80 schuurpapier om een houtnerf aan te brengen.

photo 514792

photo 514793

photo 514796

photo 514806

Toegangspoort gemaakt door hele dunne stripjes te snijden van 0,25 plaat en die vervolgens op de basis 0,5mm plaat te lijmen, het geheel ook weer met schuurpapier een houtnerf sfeertje gegeven.

photo 514803

Begin van de grondplaat. Hoogteverschillen gemaakt van schuim, dit word later afgewerkt met een laagje gips e.d.

photo 514816

Inmiddels staat de basis in de juiste kleuren, hierbij heb ik gebruik gemaakt van diverse verven en technieken.. Vallejo acryl, olieverfwash, drybrush etc. ben tot nu toe zeer tevreden.

photo 514817

photo 514809

Oh nog even ter vergelijk., een kleine impressie van de werkelijkheid zoals het er nu bij staat.



photo 514861

photo 514862



Word vervolgd,

Hein


Laatst bijgewerkt door Hein op wo 29 jul, 2020 8:10 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul, 2020 7:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Leuk en origineel project. :)

Goed bezig al!

Leuk optrekje daar in Oostenrijk. Mooi land!
Gaaf plan om daar te gaan wonen. Moedige stap ook om te emigreren. Dat doe je niet zomaar.

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul, 2020 8:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Thanks Bas!

Ja is best een stap inderdaad. nja kan nu vanuit NL alvast aan het huis wennen :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul, 2020 9:44 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik vind de kleuren er al verrektes goed uit zien, dat dak is echt natuurgetrouw, zeker op deze schaal

Hier nog 1 die plannen had, vergevorderd zelf,s om naar Oostenrijk te verhuizen.
Begin jaren 80, tijdens een stage een Oostenrijks meisje leren kennen. Was meteen bingo, na 2 jaar besloten die kant op te gaan, practisch verloofd, had al een baan in Wenen.........helaas klapte de relatie op een paar zaken. Flink balen dus, ondanks dat ik er een streep onder had gezet. Zijn nog wel jaren bevriend gebleven al ging het contact nog per brief en soms even bellen.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul, 2020 10:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Dank je voor het compliment Bert.
Ja zonde als zoiets niet blijkt te gaan hoe je wilt.
Mijn vrouw is half Oostenrijks, schoonouders wonen ook daar in de buurt in Niederösterreich. Tijdens onze eeste vakantie samen besloten, hier gaan we wonen, linksom of rechtsom!. Tja baan vinden is de komende jaren eigenlijk het laatste struikelblok maar komt vast goed.

Ik ben tot nu toe erg tevreden over de kleuren, moet nog wat meer "leven" in met behulp van wat subtiel olieverf werk. Wil ook niet teveel wheateren (waarmee ik normaal helemaal los zou gaan) omdat het een mooie gerenoveerde look moet hebben. Maar wat meer diepte en highlights kan geen kwaad.

Bedankt voor de interesse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul, 2020 11:48 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Bekende buurt, ik zat bij Neunkirchen , in een klein dorpje daarnaast

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul, 2020 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Leuk projectje, erg geslaagd tot nu toe, ik hou daar wel van......

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2020 7:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Gisteren wat kozijntjes en ramen gemaakt.

de kozijnen gesneden uit 0.5mm, vier stripjes 0.25 erachter geplakt die net buiten de kozijnlaag steken en zo de draaiende delen moeten voorstellen.
Twee ramen op de kiepstand gezet om wat levendigheid te creëren.



photo 515067

photo 515066

photo 515071

photo 515072

Nu nog een drupje olieverf wash ertussen laten lopen voor wat vervuiling en diepte.

Groeten en bedankt,

Hein


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2020 8:22 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Echt, ik vind dat dak en houtwerk belachelijk goed gelukt, als je de muur ook wat meer kleurnuance geeft, echt, met een klein beetje uitgekiend fotowerk zou je mij direct in de luren kunnen leggen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2020 8:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Hahaha bedankt Bert! leuk om te horen.

De kleurnuance op de gevels bouw ik langzaam steeds meer op, ik wil niet te ver gaan en dingen doen die onomkeerbaar zijn.
Het is al iets meer dan op de foto's overkomt, maar er komt zeker nog wat meer op om het geheel meer "leven" en nog wat contrast en diepte te geven.

lijkt me inderdaad leuk om, als het geheel klaar is, wat mooie realistische foto's te maken die net echt lijken.

Groeten,

Hein


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement