Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2020 10:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 26 nov, 2020 10:54 am
Berichten: 9
Ik was net dezelfde richting aan het denken, maar zit nu al met een dillema wat de wagon betreft. Grijstinten of kleur? Er staat nog ergens zo'n wagon al weet ik niet of dat op het spoor naar Auschwitz is. Doe ik grijstinten, heb ik al een wagon of 3 nodig om een effect te creëren van een lange trein, anders komt dit naar mijn gevoel nogal dom over.
Mvg


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2020 11:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
mijne overbuur is daar de directeur van Breendonk maar ben er zelf nooit geweest , ik woon daar niet ver vandaan en iedere keer ik daar voorbij kom krijg kippevel ik hoef dat niet te zien ik besef maar al te goed wat daar gebeurt is ( kan er niet goed tegen ) kijk ook nooit naar oorlogsfilms , misschien wat kort door de bocht voor mensen maar ik kan me best inleven wat daar gebeurt is ik hoef daar niet aan herinnert worden
Vind het wel ok als je daar iets wil over maken heb daar alle respect voor en zal ook het mee volgen en mijn mening geven
Suc6 al knappe vooruitzichten en figuren
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2020 11:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 jul, 2020 16:22 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Amersfoort
Je zou ook kunnen denken aan een foto als aanvulling. Andere mogelijkheid zou kunnen zijn de leegte juist te benadrukken door die ene wagon met de weglopende figuren in grijstinten. Ik vond de leegte in Sachsenhausen juist indrukwekkend.
Misschien mindere invulling een tunnel waarin de figuren verdwijnen.

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2020 13:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Soms is less juist more.

Kan mij vinden in wat Gemini zegt.
Die leegte trof mij ook in Sachsenhausen (bedenkende terwijl je rondloopt dat dat kamp tijdens de oorlog volgepropt zat) en dat is denk ik ook een behoorlijk groot deel van het thema in dit dio.
De leegte die mensen achtergelaten hebben door hun dood.
Door juist zo weinig mogelijk elementen in het dio op te nemen, bereik je misschien wel meer dan door het misschien onbewust vol te proppen.
Zeker ook omdat de figuren centraal staan, dus daar moet de aandacht naartoe, denk ik dan. :D

Ik ben echt heel benieuwd naar de uitwerking!

Succes!

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: wo 02 dec, 2020 0:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Gemini002 schreef:
Andere mogelijkheid zou kunnen zijn de leegte juist te benadrukken door die ene wagon....


Dat is ook wat ik dacht.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: zo 13 dec, 2020 13:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, inderdaad zeker niet negatief om hier voor te willen gaan is mijn reactie. Puur concreet volg ik Bert, met als aantekening dat ik de wagon doordemidden zou zagen om zo twee cut-off modellen te maken. En zo de schijn van twee wagons op te wekken als achtergrond. Tevens heeft Evolution miniatures ook nog twee jonge meiden/vrouwen om de oude vrouw te begeleiden. Groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement