Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2024 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hallo allemaal,

ik ben weer terug nadat ik er een hele tijd uit geweest. Na 2017 heb ik niet meer gebouwd door allerlei omstandigheden en heb toen ook het grootste deel van de voorraad en verf verkocht. Na een verhuizing naar een rustigere plaats heb ik nu een eigen werkruimte waar ik mijn andere hobby modeltreinen uitoefen. Doordat ik wel jaarlijks naar Hurdegaryp ging kwam eind vorig jaar de zin wat terug. Nu ben ik met een project bezig om een grote voorraad winter figuren te schilderen, die ik wel gehouden had. Zo is het idee gegroeid om een aantal winter diorama's te maken.

De eerste is met een Panzer IV auf H van Tamiya en de zittende figuren aan de rechterkant van de onderste foto.

In tegenstelling tot de vorige periode doe ik niet meer aan historisch correct, dat boeit me niet meer want het blokkeerde ook doordat ik vooral naar referentiemateriaal zocht en dat wil ik niet meer.
Dus wordt het gewoon artistieke vrijheid en wie daar tegen kan is van harte welkom dit topic te volgen.

De eerste stappen zijn gezet
De Panzer is klaar voor verwering.
Afbeelding

Afbeelding

En de eerste batch figuren staan in de primer. Voor dit onderwerp richt ik me op de figuren die op de tank komen te zitten. Ze zijn van een Stalingrad set.
Afbeelding

Updates zullen af en toe komen aangezien ik nogal langzaam werk :D

Groet Johanna

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Laatst bijgewerkt door Jogy op za 02 maart, 2024 12:34 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2024 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Welkom terug Johanna

Heb jij de tracks gedaan, of mocht André dat doen?

Jogy schreef:
Doordat ik wel jaarlijks naar Hurdegaryp ging kwam eind vorig jaar de zin wat terug.

Doe ik toch ook nog wat goed.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jan, 2024 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
tsjopper bob schreef:
Welkom terug Johanna
Dank René
Heb jij de tracks gedaan, of mocht André dat doen?
:D :D dit waren van de rubberen veters, dat lukt nog wel en ik kies voor dit project ook vooral voor Tamiya kits Daarmee voorkom ik dat ik daarin vastloop.
Jogy schreef:
Doordat ik wel jaarlijks naar Hurdegaryp ging kwam eind vorig jaar de zin wat terug.

Doe ik toch ook nog wat goed.
Oh zeker en wie weet haalt dit diorama de volgende versie :wink:

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2024 9:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ik ben heel benieuwd naar wat er gaat volgen.
Wordt dit een Oostfront dio?

De Panzer oogt zo al heel behoorlijk. Ik zie bij de figurenfoto eerste batch staan en tel er 21. Hoeveel komen er in totaal, want 21 is al genoeg om goed te schilderen. :mrgreen:
Ik volg in ieder geval.

Veel succes,

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2024 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Dank Bas,

ik had deze eerste batch figuren niet geteld en er komen er nog meer net als wat meer modellen. Heb er wel meer geschilderd ooit :D
Zoals ik schreef is het vooral een winter diorama ergens in de laatste winter en het hoeft voor mij niet meer historisch correct te zijn.

Groet Johanna

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2024 14:17 pm 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ha Jo
Goed dat je het weer heb opgepakt, de tank ziet er al lekker uit en die figuren gaan jou zeker lukken.

het is zeker fijn om niet meer die drang te hebben tot historische correctheid, zolang het er maar op lijkt

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2024 16:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
He Bert,

ja heb de smaak weer te pakken. Dank, heb zo hieronder een update. Figuren gaat wel lukken, ben wat stroef maar komt wel.
Ik ga het meer creatief aanpakken, het gaat om het plaatje en als historicus zijnde weet ik dat er meer waarheden zijn dan wij kunnen bijhouden en dat is bagage waar je toch niet veel mee kan want we bouwen niet 1 op 1.

Update 2
Heb de Panzer IV auf H voorzien van het winters laagje wit en dat met haarspray gedaan en net voorzien van een laagje semi-glimmend zodat alle voorgaande werk beschermd wordt voor de verwering die ik ga toepassen. Eerst een nachtje drogen.
Afbeelding

Afbeelding

De hoofdjes van de figuren hebben een basislaag gekregen en dat zal ik tzt tonen als ik er klaar mee ben.
Dat was het weer voor nu

Groet Johanna

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2024 8:31 am 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
De stroefheid is er niet alleen bij jouw, ik heb ook al ettelijke jaren niet meer serieus met een figuur gewerkt

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2024 9:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Leuk hoor, goed dat je weer terug bent.

Succes met je dio en figuur schilderen, stapje voor stapje, komt het zeker goed.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2024 14:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Dank Peter,

zie dat jij hier ook actief bent, gezellig!

Bert Takken schreef:
De stroefheid is er niet alleen bij jouw, ik heb ook al ettelijke jaren niet meer serieus met een figuur gewerkt

Mijn hoofd weet heel goed hoe het werkt, maar ja dan moeten die handen het uitvoeren :D

Ik ga eerst de boel splitsen want ik maak de diorama in kleine modules en heb het lopend volk gescheiden van het volk wat op de tank gaat zitten. In feite scheid ik de figuren van Stalingrad van de Alpine figuren.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement