Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2022 9:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Het is zeker aan te bevelen om verschillende technieken en stijlen uit te proberen, hiermee kan je dan een eigen stijl gaan ontwikkelen omdat je uit de diverse technieken die stappen gaat overnemen die jou het best liggen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2022 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Hallo Bas,

Ik heb hier al zeer lange tijd niet meer gekeken.... en dan is het mooi om te zien hoeveel progressie sommigen maken wanneer je hun werk na zoveel tijd ziet :o :D !!

Ik vind je figuren zeer mooi, subtiel geschilderd. Je kan echt zien dat je door het blijven schilderen/oefenen grote stappen hebt gemaakt. Ga zo 's op m'n gemakkie door de andere verslagen bladeren :wink: .

Groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 feb, 2022 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Hey Richard,

Dank voor je grote compliment! Leuk om te lezen. :D
Het vele figuurtjes schilderen heeft me inderdaad geen windeieren gelegd.
Waarbij de hulp die ik van een aantal hier gehad heb ook zeker niet onvermeld mag blijven.

Ondertussen weer bezig met het fabriceren van prikkeldraad. De voorraad sluitstrips slinkt hier op hoog tempo. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 feb, 2022 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Weer wat stappen verder.

De prikkeldraadversperring groeit nog steeds gestaag. Inmiddels de eerste kronkel aangebracht. Die oogt niet helemaal zoals ik het voor ogen had, maar die gaat straks op in de rest van het prikkeldraad.

Verder nog meer begroeiing aangebracht op het dak van de bunker en op de stukken duin. Dat is nog niet klaar, maar oogt al behoorlijk zoals ik het voor ogen heb.
Achter op het dak van de bunker stukken camonet aangebracht. Die had ik nog liggen. Dat komt er misschien nog wat meer. Zoals te zien komen er aan de achterkant van de bunker ook een paar zandzakken.

In de loopgraaf weer een Duitser geplaatst en hieronder hoever ik ben met figuurtje nummer 10, één van de Amerikaanse G.I.’s.

photo 553004

photo 553003

photo 553001

photo 553002

photo 553009

photo 553008

photo 553007

photo 553006

Tot de volgende.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2022 21:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Sebas, echt mooi, hoe je alle 'landschapselementen' van de Atlanticwall integreert in je dio. Als ik eerlijk kijk, doe ik dit ook wel. Je ziet verschillende foto's, hoort verschillende verhalen en maakt daar een landschapje van. Feest van herkenning voor jezelf, vaak toch ook sfeer van anderen.
Groet, Anne
PS: mooi getroffen dat Amerikaanse uniform, ook de kleuren voor de schaduwen!
PPS: heb ze zelf ook, maar de zand - of jutezakken van Miniart zijn echt de 25 liter. Niet de gewone 10 liter-denk-ik-militaire, al hebben de Jerries misschien ook wel gevorderde burgerzakken voor bv. kolen of aardappelen etc. gebruikt.

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2022 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Bedankt voor de complimenten Anne.

Weer een kleine update.

Een tijdje geleden de gesneuvelde Duitser afgemaakt en nu geplaatst in de deuropening van de bunker.
Hij ligt op zijn machinepistool, omdat anders zijn gezicht zou zweven.

Aan de achterkant ook een aantal zandzakken geplaatst. Op dezelfde manier gemaakt als de andere zakken.

Op het dak van de bunker nog wat stukken camonet aangebracht en ook een witte drybrush om meer diepte op de bunker te krijgen en ook om de schade aan het beton beter eruit te laten komen. Ik zit eraan te denken om hier en daar wat wapeningstaal uit het beton te laten steken.

Ook de duinbegroeiing flink vergroot. Ben over de aanblik van de hoeveelheid begroeiing behoorlijk tevreden.

De granaattrechters heb ik een bruine wash gegeven. Die vond ik te licht.

En oh ja, ik zou het bijna vergeten, de prikkeldraadproductie gaat nog immer gestaag verder. :lol:

De situatie tot zover:

photo 553601

photo 553600

photo 553598

photo 553597

photo 553599


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 feb, 2022 21:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Vandaag de bunker voorzien van meer camonetten. Deze nieuw gemaakt. Hydrofiel gaasje gepakt en een mengsel gemaakt van water, witte houtlijm en khaki, khaki drab, olive drab en buff en stukjes gaas erin gelegd. Alle kleuren van Tamiya.

photo 553819

photo 553820

photo 553814

photo 553817

photo 553816

Wat uitrusting geschilderd voor in de loopgraaf:

photo 553818

En de twee laatste Duitsers voor in de loopgraaf in opbouw:

photo 553815

photo 553813


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 mei, 2022 16:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
De Duitsers uit de vorige update moeten nog afgerond worden, maar nu bezig aan één van de Amerikanen uit het Dragon setje van de 29th I.D.
Die figurenset wil ik eerst afronden en dan de rest van de figuurtjes van dit project.

Eigenlijk zijn de voornaamste werkzaamheden van dit project de figuurtjes afmaken en het prikkeldraad. Dan zijn we echt een heel eind.

Hieronder hoever ik ben met deze Amerikaan. Geen grote update dus. Het figuurtje is bij lange na niet klaar, maar wel mooi te zien hoe verschillende zaken in opbouw zijn.
Ik heb dezelfde kleuren gebruikt als bij de voorgaande Amerikanen. Enige verschil is dat ik de schep groen heb gemaakt, zag dat op de box art, in tegenstelling tot de scheppen van de al afgeronde Amerikanen. Daarnaast heb ik de tassen in olive drab geschilderd, i.p.v. olive drab lichter te maken met khaki. Op die manier wil ik wat kleurvariatie bij de uitrusting aanbrengen.
Heb wat moeite met het netjes inlijnen langs de riemen en banden. Sommige plooien zijn heel diep, moeilijk te schilderen, maar dat komt wel goed.

photo 557275

photo 557274

photo 557273

photo 557276

photo 557277

photo 557278


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2022 7:34 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Zien er toch netjes uit Bas, ja, inlijnen kan soms moeilijk zijn, even je verf iets meer verdunnen, dan vloeit die beter

Over kleuren, ik heb mij nog nooit gehouden aan voorgeschreven kleuren, ik geloof namelijk niet dat tijdens een langere tijd dragen van kleding in oorlogssituaties de kleuren net zo blijven als bij de uitgifte, daarnaast waren de kleuren nooit exact hetzelfde, dat verscheelde van verfbad tot verfbad en van fabriek tot fabriek, dus alles in een range van donkergroen tot fielddrab is toegestaan

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 mei, 2022 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Thanks Bert. :D

Figuurtje is inderdaad zeker wel netjes. Bij dit figuurtje al best vaak lijntjes en plooien bijgewerkt, maar dat is geen probleem. Het blijft hobby hè. :wink:

Een Duitser die al heel lang bijna klaar was, nu eindelijk afgemaakt en in de loopgraaf geplaatst.
Ik heb me vooral op z’n bovenlijf geconcentreerd en zelfs dat zie je bijna niet als hij in de loopgraaf staat.

Ondertussen blijf ik prikkeldraad maken en plaatsen. :mrgreen:
Vooraan in de duinen begint het golvende gedeelte van het prikkeldraad vorm te krijgen.

Nog zeven figuurtjes te gaan. :lol:

photo 558281

photo 558282

photo 558284

photo 558283

photo 558285

photo 558286

photo 558287


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement