Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 okt, 2020 14:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
no leaf clover schreef:
Dat begrijp ik ook. Of je schuurt het zo goed mogelijk weg waar het los gekomen is en dan voorzichtig weer in de primer zetten.

dat lijkt me inderdaad de enige enigszins veilige oplossing, bedankt!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 okt, 2020 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
update


de oude primer heb ik deels verwijderd, vooral op grote oppervlakten en PE. Op het bovenste horizontale paneel heb ik iets gedaan wat als dubbele les kan worden beschouwd, namelijk: ik wilde Tamiya airbrush cleaner proberen om de primer deels weg te krijgen. dit resulteerde in een troep, deels troep althans. Toen ik merkte dat het "fout" ging, verdunde ik de cleaner op het oppervlak snel met kraanwater. Les 1: verwijder geen verf met airbrush cleaner van plastic, maar dat lijkt me redelijk logisch (indirecte manier van zeggen dat ik een stomme fout maakte natuurlijk)
Les 2: Tamiya airbrush cleaner heeft wel nieuwe deur geopend, namelijk dat men staaltextuur kan maken op kale oppervlaktes. Nu heb ik dit niet goed geanalyseerd, maar ga maar proberen. pak wat plastic en wat cleaner, en kijk hoe texturen het best gemaakt kunnen worden (schuurpapierafdruk?)
photo 521323
photo 521322
photo 521321


Laatst bijgewerkt door svenvaders10 op za 24 okt, 2020 13:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 okt, 2020 0:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hey, moest ik aanvankelijk een beetje lachen om je grondverven met Action spuitbusverf, maar ging toen zelf even met Mr. Surfacer super-de-luxe. inderdaad zware
paniek toen ik die overspray zag, maar herinnerde me ook weer deze tread en heb even afgewacht. Inderdaad gelukkig weggetrokken of verdampt.
Als er ook maar een dun laagje al is, zou ik niet gaan nog eens primen, ik vind ‘em mooi geworden. Weinig mis mee, 1/72 trwns. Groetjes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 okt, 2020 7:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Citaat:
Een mooie uitdaging, dit kitje. Wat betreft de historische correctheid kan ik alvast verklappen, dat de schaal dichter bij 1/76 zit dan 1/72, maar los in een dio maakt dat niet zoveel uit. Hou er wel rekening mee als je toch figuurtjes erbij gaat zetten, deze moeten dan niet te groot uitvallen.


Dit is de nieuwere Revell kit uit 1997, deze zou wel goed op schaal moeten zijn.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2020 17:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
markie schreef:
Citaat:
Een mooie uitdaging, dit kitje. Wat betreft de historische correctheid kan ik alvast verklappen, dat de schaal dichter bij 1/76 zit dan 1/72, maar los in een dio maakt dat niet zoveel uit. Hou er wel rekening mee als je toch figuurtjes erbij gaat zetten, deze moeten dan niet te groot uitvallen.


Dit is de nieuwere Revell kit uit 1997, deze zou wel goed op schaal moeten zijn.


Dat zou moeten, maar is niet het geval. Dit is inderdaad een heruitgave van de 03111 uit 1997, maar die is dus eerder 1/76 dan 1/72.

Hier een review waarin simpelweg wordt gesteld dát het zo is;
hier een review met meer gedetailleerde argumentatie, waaruit blijkt dat de maten een beetje een mengelmoesje zijn.
Hier nog een review waarin verwezen wordt naar de beweringen dat de kit niet helemaal correct op schaal 1/72 is.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 10:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
Eerlijk gezegd zal het me wat zijn of de schaal klopt of niet. De PE past, en het model ziet er prima uit zo! :)
Hier, een zwart jasje!
photo 521427
photo 521428
photo 521429
photo 521430
photo 521431
Ik weet niet wat het is, maar de laatste tijd gaat 't niet zo lekker met scherpe foto's maken...
Het oppervlak ziet er niet zo glad uit, en dat is het ook niet volledig. Maar de glansverf en manier van foto's maken hebben het effect wel versterkt. Ik kijk nog wel of ik er iets aan wil doen.
Groeten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 13:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, dat is belangrijk dat de PE past, je zou iets met die onregelmatigheden, kunnen doen, of eigenlijk niet;]
https://images.app.goo.gl/dNvy8QkHrPjXU7KX8
Ik zou kunnen zeggen dat het aan de schaal ligt, maar dat is niet zo, de standaard gaat dan ook omhoog al snel, ook met de standaard die je al redelijk hoog zet met de PE! Op deze schaal 8-)
Groets, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2020 20:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
Ik heb de spanning er lekker ingelaten denk ik! Zo lang geen update... Excuses daarvoor!

Ik heb de tank(jager) eerst een zwarte coat gegeven, daarna heb ik de black white techniek gedaan. Hiervan per ongeluk geen foto's.

Vervolgens de Panzer Gelb erop, of ja, het is een lichtere variant ervan. Dat is bewust gedaan omdat de volgende weathering alles donkerder gaat maken, en de schaal zo klein is. Na de geel te hebben aangebracht, heb ik besloten het te houden bij unicolor i.p.v. tricolor. Wel ga ik de tank zo interessant mogelijk maken met vegacamo (takken op de romp) en dergelijke. Updates volgen!
photo 523196
photo 523195
photo 523193
photo 523192
photo 523191
photo 523187


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2020 8:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, mooi toch wel! Blanco al gewoon (om maar even in het thema te blijven;) Ik zie verder weinig meer van die oneffenheden dus moet ik dat angstbeeld van die grote Action-spuitbus toch maar even uit m’n hoofd zetten. Ik heb ‘em zelf ook gedaan, ik meen met een humbrol 93/94, de lichtste van de twee iig, maar door een wash met Raw -of Burnt umber is ie superdonker geworden en zou ie een herfstachtige NL of Duitse scene niet misstaan. Heb je er nog wel aan gedacht om nog even met een tussenkleur erover heen te gaan? Nu maak je het jezelf wel wat lastig mbt een volgende weathering stap.

Vriendelijke groet,

Anne

Ps: zie het “german jokes” topic bij “figuren” voor mijn versie eventueel. Misschien even scrollen. Het gaat daar echt nog om die die-cast versie waar ze mee begonnen bij Dragon.

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2020 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
ik ga sowieso nog een clear coat doen, ja! wellicht mist ik er eerst nog een zandkleur overheen om alles beter in elkaar op te laten gaan. Ik heb al zin in weatheren :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kannonier en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement