Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2020 20:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 jul, 2020 16:22 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Amersfoort
Mooi onderwerp, ik vind de laatste foto van de Izba toch het meest mooie om te bouwen. Heb er zelf ook in mijn diorama een gebouwd (Soviet Divisional Artillery) Daar staat ook nog een zwart/wit foto bij van een originele Izba.
Benieuwd hoe het er straks als totaal plaatje uit komt te zien.

gr, Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2020 20:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 jul, 2020 11:40 am
Berichten: 101
Woonplaats: Groningen
Gemini002 schreef:
Mooi onderwerp, ik vind de laatste foto van de Izba toch het meest mooie om te bouwen. Heb er zelf ook in mijn diorama een gebouwd (Soviet Divisional Artillery) Daar staat ook nog een zwart/wit foto bij van een originele Izba.

gr, Wim


Hoi Wim, ik heb de bouw van jouw mooie diorama met veel belangstelling gevolgd en ook je foto van de izba goed bestudeerd.
De huisjes die ik fotografeerde staan in West-Oekraïne en hebben een wat andere stijl dan de Russische izbas

Gemini002 schreef:
Benieuwd hoe het er straks als totaal plaatje uit komt te zien.


Ik ook :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2020 8:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 jul, 2020 16:22 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Amersfoort
Volgens mij maakt het huisje niet zoveel uit, ze hebben op verschillende fronten dienst gedaan. Ik zou zelf kiezen voor het meest passende in het beeld wat je wilt neerzetten. Het zou zelfs een eenvoudige schuur kunnen zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2020 14:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 jul, 2020 11:40 am
Berichten: 101
Woonplaats: Groningen
Voor m'n diorama heb ik wat vrouwelijke monteurs nodig. Bij de ICM kit zitten ook 3 monteurs, maar die zijn allen dusdanig mannelijk dat ik niet zou weten hoe ze tot vrouwtjes om te bouwen.

photo 520255

Deze WAAF monteurtjes van CMK bieden meer mogelijkheden, maar de overalls kloppen niet helemaal en de bijgeleverde hoofdjes zien er nogal ouwelijk en zijdelings afgeplat uit.

photo 520254

photo 520257

Gelukkig zitten er bij de set A-Resin pilootjes wat extra hoofdjes om uit te kiezen. Die zien er jonger uit en ook veel minder 'plat'. Ze lieten zich na wat vijlen en schuren redelijk combineren met de CMK vrouwtjes.

photo 520262


photo 520261

De Soviet monteurs droegen donkergrijze (wellicht oorspronkelijk zwarte) overalls, die ongetwijfeld door het wassen behoorlijk gebleekt waren. De overalls hadden 2 borstzakken en meestal ook 2 opgestikte broekzakken.

photo 520258


Die broekzakken ontbreken bij de WAAF, maar daar is wel wat aan te doen met een beetje freubelen met dun karton en super glue. De afmetingen nam ik over van een monteurtje uit de ICM kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2020 16:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 jul, 2020 11:40 am
Berichten: 101
Woonplaats: Groningen
photo 521243

photo 521251

Derde voertuigje voor m'n diorama is min of meer klaar, maar ik weet niet zeker of ik het ook ga gebruiken; ben niet zo tevreden met het resultaat. Vooral de beroerde passing van het rechter portier zit me dwars.


photo 521286

photo 521285

Alle drie bij elkaar, op verschillende experimentele ondergrondjes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2020 17:17 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Prachtig gedaan! Dit diorama wordt een klapper.
Succes,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2020 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 jul, 2020 11:40 am
Berichten: 101
Woonplaats: Groningen
Trajanus schreef:
Prachtig gedaan! Dit diorama wordt een klapper.
Succes,
Jan


Dank je voor de aanmoediging Jan!

Of het een klapper gaat worden moeten we nog zien :wink: veruit het meeste werk moet nog gebeuren :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement