Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 20:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 aug, 2020 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Het grootste gedeelte van het zand voor de ondergrond is aangebracht.
Nieuw mengsel gemaakt van kinetisch zand, witte houtlijm en German camouflage beige, burnt umber en een beetje basic skintone verf. Het nieuwe mengsel over het eerder aangebrachte zand en de gemaakte sporen aangebracht en een nieuw stukje zandweg gelegd.
Met de tracks van de Sherman track sporen gemaakt en in het stuk van de weg voor de Sherman andere sporen, daarnaast met de voeten van een figuurtje uit de spare box ook voetafdrukken gemaakt.

Op de foto hieronder is het effect van de wash op het houtwerk ook nog eens goed te zien.

photo 516761

photo 516760


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 sep, 2020 8:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Vrouw sporten, de kinderen die slapen, dus pa kan op z'n gemak een avondje besteden aan wat ik toch heel leuk blijf vinden: de ondergrond van een diorama maken, de scenery. :mrgreen:

Het laatste stukje van de ondergrond bekleed met het mengsel van witte houtlijm, water en verf. Met de tracks van de Sherman de tracksporen doorgetrokken in het zand.

En daarna begonnen met het aanbrengen van gras en andere begroeiing en de steentjes waar ik het over had. Voor het gras verschillende tinten en lengtes vezeltjes van Busch gebruikt en weed tufts van DioDump.com. De andere begroeiing/bodembekleding gemaakt met verschillende soorten ground cover wederom van DioDump.com.
De struiken gemaakt van een boompje gemaakt van zeegras die ik over had van het FSJ Tank Trap dio.
Omdat dit dio speelt op D-Day en het de dagen voor D-Day stormde, breng ik met Vallejo still water ook hier en daar wat plasjes aan.
Tot dusverre al erg tevreden. Door het aanbrengen van de begroeiing en steentjes is de aanblik meteen helemaal anders i.p.v. het kale zand.
Uiteraard moet het rechtergedeelte van de ondergrond nog afgewerkt worden. Daar moest eerst het zandmengsel goed drogen en uitharden voordat de begroeiing aangebracht kon worden.
Wat zeker nog op het lijstje staat: is de zandpad hier en daar wat drybrushen om meer diepte te creëren en de struik naast de stenen muur wat bijknippen. Die steekt nu wel heel erg over de rand.

De weed tufts van DioDump.com:

photo 511357

Een van de gebruikte kuipjes ground cover:

photo 503753

Het resultaat tot dusverre:

photo 516885

photo 516884

photo 516883


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 sep, 2020 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
En weer verder met de ondergrond. Laatste aangebrachte zand is uitgehard. Ook daar steentjes en begroeiing op aangebracht.
Met de diorama base ben ik nu een heel eind.

Canon Ball even op de base gezet voor de beeldvorming samen met de ranger.
Begint al een aardig plaatje te worden.

photo 516947

photo 516948


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 sep, 2020 7:22 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Het zou ongetwijfeld de belichting icm mijn monitor instelling zijn, maar ik vind de tank nu wel een hele mooie groene metalic kleur hebben gekregen :) , hij staat wel op een mooie ondergrond

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 sep, 2020 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ha Bertus,

Dank voor je reactie.
Het zal inderdaad ongetwijfeld de belichting en de instellingen van je monitor zijn :mrgreen:, desalniettemin vind ik de tank een mooie aanblik hebben ondanks dat er nog veel te halen valt bij wat ik probeerde te bereiken bij het spuiten.
Nu maar eens kijken wat ik kan bereiken met de verwering. Ben ik wel benieuwd naar. Het voornemen is om spetters aan te brengen. Tot nu toe nog niet gedaan en dit is een mooie gelegenheid door het regenachtige juni weer destijds om dat uit te proberen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 sep, 2020 16:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Twee van de drie paratroopers zijn binnen. Nu nog wachten op de para met de Duitse helm in zijn handen.

Kinderen waren naar de scouting, dus meteen in elkaar gezet en in de primer gedaan. Primer van de Action. Kwaliteit van de figuurtjes is net wat beter dan de ranger van dit project.

De figuurtjes:

photo 517082

photo 517091

photo 517089

photo 517090

photo 517096

photo 517097

photo 517098

photo 517099


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 sep, 2020 17:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi,

Twee opmerkingen of eigenlijk 3.

Eentje is: ga geen action primer gebruiken voor figuren van 15> euro, gebruik desnoods de kwast:)
De tweede is dat ik het echt super vind eruitzien, verbeter je jezelf en heb je (of misschien zelfs door middel van) gelijktijdige projecten. Een soort haasje-over, zoals de Engelsen dat noemden.
De derde is dat je beter je fotolijst mooi af kan lakken (met kwaliteitslak;), afplakken (met kwaliteitstape:) en pas als het dio af is, er weer onder kijken.
Verder ben ik nog jaloers op dat Amerikaanse figuur van Evolution als ik het goed heb, op je moduleertechniek, op je motivatie om de airbrush er regelmatig bij te pakken....om.....enz;)

Groetz!

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 sep, 2020 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ha Anne,

Bedankt voor je tips en suggesties. Ik denk dat we kunnen vaststellen dat ik behoorlijk verslingerd geraakt ben aan deze hobby en mijn modulatietechniek is momenteel meer geluk dan wijsheid. :mrgreen:
Desalniettemin dank voor je positieve geluid. :D

De twee paratroopers en de ranger verder op kleur gebracht.
Bij de paratroopers deze foto als referentie gebruikt:

photo 485720

Ik wilde nog een keer proberen om deze kleuren te krijgen nu ik meer kleuren heb staan.
Dat lijkt aardig gelukt te zijn.
De jasjes gedaan met German camouflage beige, de meeste uitrusting en banden met khaki. Één van de broeken geschilderd met khaki, de andere met een mixje van khaki en US field drab. Bij één van de paratroopers de tas van de schep en de canteen gedaan met een mixje van khaki en wat groen, ik dacht US olive drab. Helmen gedaan met camouflage olive green.
De schoenen en het hout van de wapens met olive brown gedaan, het ijzerwerk van de wapens en het gereedschap met Tamiya dark iron.
De huid gedaan met brown sand. Behalve Tamiya dark iron zijn alle genoemde kleuren van Vallejo van de Model Color of Panzer Aces serie.
Qua basiskleur hier en daar nog wat zaken bijwerken, hieronder de voortgang tot nu toe.
Foto’s maken was lastig, niet alles komt even goed over.

De foto’s:

photo 517181

photo 517182

photo 517183

photo 517184

photo 517187

photo 517188

photo 517185

photo 517186


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 sep, 2020 7:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Echt een mooi figuurtje Bas, voor zover ik het kan beoordelen in het gele licht zijn de kleuren goed (gebruikt uniform)al waren de broeken m.i iets bruiner.


@Anne
Niets mis met de actionprimer, ik gebruik het al jaren, Het verliest geen details op ej figuur, droogt snel en goed op, is zodanig glad dat je er prima op kan schilderen.

Je moet alleen effe met beleid spuiten, maar dat is met elke spuitbus, maar goed dat is mijn ervaring, en zo te zien heeft Bas nu niet echt heel veel detail verloren bij zijn figuurtjes.

@Bas, met de Action primer, eerst 2 keer misten dus een heel dun laagje opbrengen, tussen de laagjes 10 min wachten, dan rondom dekkend spuiten in dunne lagen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 sep, 2020 10:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ha Bertus,

Dank voor je commentaar. Het foto's maken gisteren was een ramp met de lamp boven de eettafel en ook nog mijn bouwlamp erbij in een donker huis.
Ben zelf eigenlijk best wel tevreden, al zou in ieder geval de broek van een van de twee paratroopers inderdaad wat bruiner mogen. Ik heb met opzet verschil gelaten tussen de broeken. Zodat straks de drie para's er niet exact hetzelfde uitzien. Binnen aanvaardbare kaders uiteraard. Het kleurverschil tussen de uniformen wordt niet zo groot als bij het 2nd Armor dio, met de bruine en groene uniformen van de para's toen. Het uniform van de derde para die nog onderweg is, krijgt dezelfde kleurenrange als deze para's.

Bij het primen met de Action primer heb ik nu 1x gemist en daarna, na 10 minuten wachten rondom dekkend gespoten in dunne laagjes.
Zal bij de volgende para 2x misten en daarna in dunne laagjes dekkend maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement