Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2020 16:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hey hoi Bas, ook deze maar even blijven volgen; dat van die Duitser is nieuw voor mij. Als je je titel en focus recht wilt blijven doen, zou ik gewoon doen, dat de soldaat de helm aan een ander laat zien. Een hele hoop airbornes hadden niet of nauwelijks offensieve acties kunnen uitvoeren. Dus was zo'n Duitse SS-helm toch zeker wel een bezienswaardigheid en souvenir, om in ieder geval een tijdje met je mee te slepen. Je zou die Duitser dan nog evengoed bij een ander dio kwijtkunnen...

Vriendelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 dec, 2020 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ha Anne,

Het idee is, wat je al zegt, om de paratrooper met de Duitse helm die te laten zien aan de ranger en één van de andere twee paratroopers.

Inmiddels het volgende setje figuren binnen:

photo 526845

Ik gebruik het zittende figuurtje:

photo 526844

Dan krijg je het hieronder staande plaatje. Twee taferelen eigenlijk: drie man gegroepeerd rondom de gesneuvelde Duitser en één paratrooper die in gesprek met de tankcommandant.

Nu hopen op een beetje geschikte temperaturen om in de garage het één en ander te kunnen primen, buiten in de open lucht is het zeker te koud nu. :mrgreen:

photo 526842

photo 526843


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2021 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Eindelijk de nieuwe figuurtjes kunnen primen en meteen door met het schilderen ervan.

Als eerste was de Amerikaanse tankcommandant aan de beurt.
Uniform is US dark green lichter gemaakt met highlight flesh, schoenen leather brown (waarvan er één nog moet). Shading en inlijnen gedaan met US dark green en de highlights met US dark green en weer lichter gemaakt met highlight flesh. Alle kleuren van Vallejo.

De Duitser zijn uniform gedaan met field grey. De shading en inlijnen daarvan gedaan door German camouflage dark green te gebruiken en highlights gedaan door field grey lichter te maken met highlight flesh.

Het jasje heeft camo gekregen. De basis van de jas is German camouflage pale brown. Met German camouflage beige en German camouflage dark green grote vlekken geschilderd en daarna met deze kleuren en met German camouflage medium brown, German camouflage black brown en German camouflage orange ochre stippen gezet.

Shading en inlijnen op de camojas gedaan door de German camouflage pale brown kleur donkerder te maken met German camouflage black brown.

Onderstaande foto gebruikt als voorbeeld/uitgangspunt, maar niet met de intentie om letterlijk na te maken.

photo 509915

De figuurtjes in de primer:

photo 533008

Dit is hoever de figuurtjes nu zijn. Nog niet af: inlijnen en shading nog een keer nalopen en uiteraard moeten de gezichten nog en ook detailwerk zoals het wapen van de Duitser, band aan het wapen en de helm van de tankcommandant afwerken.

De tankcommandant:

photo 533055

photo 533058

photo 533056

photo 533054

photo 533057

En de Duitser. De achterkant van zijn jas krijgt geen camo, want hij ligt straks op zijn rug in de begroeiing. De foto’s laten een beetje de opbouw zien:

photo 533060

photo 533061

photo 533059

photo 533076

photo 533077

photo 533078

photo 533079


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 maart, 2021 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
De figuurtjes van dit project zijn zo goed als klaar.

De tankcommandant is klaar, heb op zijn mouw de patch bevestigd. Alleen nog zijn helm drybrushen. Bij de Duitser een adelaar op de mouw bevestigd. Misschien rondom de adelaar een beetje zwart want dat mist die patch.

Beiden zijn decals van Alliance Model Works en zien er goed uit, maar lijken soms wat aan de kleine kant of de uitsparingen op de figuren zijn aan de grote kant, dat kan natuurlijk ook.
Anyway, uniformpatches voegen altijd een leuk stukje detail toe.

Bij de Duitser nu ook op zijn camojas highlights aangebracht, zowel op de buitenkant als de omgeslagen binnenkant. Niet teveel, maar net genoeg om de jas diepte te geven.
Ook op zijn gezicht wat bloed aangebracht. Was daar een beetje huiverig voor, dat ziet er in mijn ogen vaak snel nep uit. Dit vind ikzelf nu behoorlijk ogen.

De tank is bijna klaar. Voor en achter heb ik touwen bevestigd. Misschien nog extra touwen over de munitietassen. Die lijken nu nauwelijks vast te zitten.
Onder de tank de binnenkant van de tracks nog afwerken met pigment, want anders zijn er straks op de foto’s stukken schone track te zien.

Het enige wat nu nog moet gebeuren is het schilderen van wat Duitse uitrustingsstukken voor naast de gesneuvelde. Het enige dat meegeleverd wordt is een machinepistool.

De foto’s:

photo 533484

photo 533487

photo 533491

photo 533489

photo 533488

photo 533490

photo 533485

photo 533486


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 maart, 2021 23:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Hey Bas. Bijna klaar man. De figuurtjes zien er prima uit, patches op de mouwen doen het altijd goed. De laatste loodjes, ben benieuwd.

Cheers
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2021 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Nou Jeroen, ik hoop deze week de eindfoto’s te kunnen maken. Dan kun je het resultaat zien.
Hopen dat het weer mee zit, doe dat graag buiten.
Want het werk zit er inmiddels op. Het Normandië drieluik is klaar.

Dit weekend de allerlaatste dingen gedaan en stiekem waren er dat nog wel wat. Aan de binnenkant van de tracks nog wat pigment aangebracht omdat je anders op de foto’s schone stukken track ziet. Het gereedschap aan de achterkant wat stoffig gemaakt en met wheateringpoeder over de ribben van de bogies geweest om wat meer diepte te creëren.

Bij de paratrooper met de doek om de nek met US dark green wat vlekken op de doek aangebracht. Banden van PE geschilderd en aan de wapens bevestigd. Van stukjes masking tape één band voor aan een wapen gemaakt. De banden van PE zijn inmiddels op. De banden geschilderd met een mix van US olive drab en khaki. Bij zowel de Duitsers als de Amerikanen pigment aangebracht op de schoenen en begin van de broek.

Bij de Duitser zat zoals gezegd alleen een MP40 machinepistool. Uit de spare box heb ik wat Duitse uitrustingsstukken gepakt en geschilderd en aan riempjes gelijmd gemaakt van masking tape. Die heb ik naast de Duitser neergelegd.

Verder met wheateringpoeder de wapens licht bewerkt en de uniformpatches. Zo is het schone eraf.
Ook nog een antenne gemaakt voor op de koepel van de Sherman en bevestigd.

En dan kun je alles ‘in één keer’ gaan bevestigen op de base en als dan ook nog het naamplaatje bevestigd is, is er weer een project klaar.

Zoals gezegd: hopelijk deze week de eindfoto’s. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 maart, 2021 16:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Het Normandië drieluik is klaar. :D
Nadat ik weer buiten kon primen ging het snel met het afronden van dit project.

Achter dit deel geen echt verhaal waar het op gebaseerd is, maar loosely based op de gang van zaken in Normandië destijds.

De figuren zijn allemaal resinfiguren gegroepeerd rondom de Dragon M4 Sherman 75mm Normandy. Martin, nogmaals veel dank voor het destijds op eigen initiatief bestellen van de kit. Ik heb veel plezier gehad bij het bouwen. Het is een leuke kit en al veel gedetailleerder dan de Tamiya M4 Sherman kits die ik gewend was. Maar nu heb ik Asuka Shermans ontdekt en die zijn voor Shermanliefhebbers echt een feestje om te bouwen. :D

Ben misschien wel het meest blij met de aanblik van de figuurtjes. Qua aanbrengen van shading en highlights en ook het inlijnen toch weer mooie stappen gezet, al zeg ik het zelf. Ook de gezichten mogen best genoemd worden, vind ik. Niet in de laatste plaats doordat resinfiguurtjes iets makkelijker schilderen dan plastic figuurtjes en omdat ik elke keer weer merk dat een goed penseel hebben, echt de helft scheelt.
Ben achteraf echt heel blij dat ik het figuurtje van Asuka niet gebruikt heb. Dat zou echt afbreuk gedaan hebben aan de totale aanblik.

Over de aanblik van de Sherman ben ik ook erg tevreden, al zou ik wel bij volgende voertuigen de fijngevoeligheid van het werk van Jeroen Zuiderduin en de finesse van Martin Visser qua verwering meer willen benaderen.

Over de ondergrond ben ik heel erg tevreden. Zeker over het houten hek en de stenen muur en de gevarieerde begroeiing.

Het enige waar ik bij dit project minder tevreden over ben zijn sommige eindfoto's. Met flits zijn een aantal overbelicht, maar zonder eigenlijk weer net te donker. Toch denk ik dat in de foto's het project goed genoeg naar voren komt.

Uiteraard weer iedereen die gevolgd heeft, bedankt voor het kijken en ook dank aan iedereen met tips, opbouwende kritiek en complimenten. Daardoor blijf je bouwen. :D

Dit was de kit waar ik enige tijd naar op zoek was en dankzij Martin kon bouwen:

photo 512824

En de kit van het hekwerk:

photo 515189

Nu de eindfoto’s:

photo 533762

photo 533760

photo 533761

photo 533765

photo 533768

photo 533783

photo 533784

photo 533786

photo 533789

photo 533790

photo 533792

photo 533794

photo 533796

photo 533798

photo 533800

photo 533803

photo 533805

photo 533807

photo 533809

photo 533811

photo 533813

photo 533815

photo 533817

photo 533819

photo 533821


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 maart, 2021 16:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2019 15:59 pm
Berichten: 167
Hallo Bas

Proficiat, ook deze ziet er weer fantastisch uit
Weer een diorama welke toegevoegd kan worden aan de verzameling

Nogmaals erg mooi en goed gedetailleerd

Jan wim buijk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 maart, 2021 12:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Mooi resultaat!

Als feedback puntje: de muur ziet eruit alsof deze nog maar net gebouwd is, dat kan natuurlijk maar ik denk dat het mooier had geleken als je de muur wat meer had verweerd. Denk hierbij aan mos / algengroei en andere vormen van verwering zoals regen strepen.

Afbeelding

Afbeelding

Bovenste is erg oud en verweerd. De onderste daarentegen is nog in een best goed onderhouden staat echter ook op die muur is duidelijk algengroei te zien en andere vormen van verwering van natuursteen, zure regen bijvoorbeeld.

Daarnaast zie je ook vaak dat begroeiing tegen de muur opgroeit:


Afbeelding




D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 maart, 2021 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Thanks heren voor de complimenten.

En D.J. ook voor de feedback. Met de verwering van de muur heb je een goed punt.
Om eerlijk te zijn heb ik daar totaal niet aan gedacht. Dat had zeker wat aan het dio toegevoegd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement