De laatste paar dagen ook weer met deze verder. Van de drie projecten die nu lopen, is deze het meest ver. Deze wordt nu als eerste afgemaakt en dan zijn er nog 2 (grote) projecten over.
De laatste paratrooper staat bijna in de basiskleur. Als dat klaar is, laat ik dat uiteraard zien.
Nu bezig met de ondergrond. Ik heb de lijst zwart gemaakt. Gedaan met de kwast en in plaats van de lijst strak te schilderen, werd dat een miniprojectje. Ik wilde de lijst een beetje structuur geven en dat is gelukt.
Ook bezig geweest met het verweren van de Sherman. De gaafste fase vind ik van voertuigbouw. Tijdens het aanbrengen van de spetters op de M4A1 van het Village Fighting project heb ik deze ook mee gedaan. De bouw van deze Shermans liep behoorlijk synchroon.
Ik heb bij deze Sherman met twee kleuren modder spetters aangebracht. Met dezelfde lichte tint van Mig als bij de M4A1, maar ook met “dark mud” van Mig.
Nu weet ik, na een tip van Martin Visser, hoe ik in het vervolg kan voorkomen dat er spetters op delen komen waar ze niet moeten, nu moest ik ze wegwerken of zeer minimaliseren op de romp aan de zijkant boven de tracks. Dat heb ik gedaan door met US olive drab over de spetters heen te drybrushen. Dat had het gewenste resultaat en bijkomend voordeel is dat de zijkant lekker mat en dof wordt.
Het drybrushen met bruin en beige zoals gedaan bij de zijkant van de M4A1 nu gedaan tussen de bogies van deze Sherman, zoals Martin Visser bij het Village Fighting project aangaf.
Dat is nog niet klaar, maar het oogt tussen de bogies wel meteen een stuk vuiler dan bij de M4A1.
De zijkant na het drybrushen met de OD nu aan het bewerken met de streaking techniek met de oil brushes van Mig. Niet ontevreden over de aanblik, maar of het zo blijft weet ik niet.
Gezien de weersomstandigheden rond D-Day wil ik een behoorlijk bespetterd loopwerk. Dat is in ieder geval alvast goed gelukt.
En Bertus, voordat je weer de voltallige vakjury mobiliseert
, was overigens bij de vorige Sherman best leuk
, dit is uiteraard work in full progress.
Om in de woorden van Jeroen Zuiderduin te spreken: “deze is natuurlijk nog niet af.”
Na dit lange stuk tekst ook een paar foto’s van de stand van zaken.
Ook een stuk track er improvisorisch opgelegd, maar die is ook overduidelijk full work in progress.
Zo was de Sherman na het spetteren:
Na het drybrushen en de streaking techniek:
En de ondergrond. Naast het rechtermuurtje nu ook begroeiing geplaatst: