Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 aug, 2020 19:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Zo na lange tijd toch weer dit project opgepakt.
Met dat warme weer was het geen doen in mn mancave :lol: dus maar even geduld moeten hebben.
Heb ik wel goed kunnen nadenken hoe ik de cobblestones zou gaan maken.
Had een filmpje gezien op youtube en dit heb ik nagedaan. Moet zeggen ik vind het best goed gelukt. De kademuur toch ook maar voorzien van steentjes. Vind ik toch mooier.

De cooblestones zijn gemaakt door eerst een laagje sculptamold aan te brengen en daarin als het nog nat is de vorm te maken.

photo 516710
photo 516712
photo 516713
photo 516714
photo 516715

Bankje en werkende lantaarn ook vast aangebracht.
De witte plekken in het gras is nog van de natte houtlijm.

De bodem van het water is ook zo goed als klaar. Hier kan binnenkort de epoxy aangebracht worden.

Het gaat er in iedergeval al op lijken.
Ga me nu bezig houden om de personen te schilderen. Daar zie ik tegenop. Maar even de projecten van Bas (no leave clover) doorlezen. Daar staan een hoop tips in.

Tot de volgende update.

Gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 aug, 2020 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Mooi werk! :D

Dio begint zo lekker te leven. Succes met het doorlezen van m’n verslagen. :wink: Ze zijn niet bepaald kort, maar dat wist je al. :mrgreen:

Wat betreft je figuurtjes: er staan inderdaad genoeg tips in. Gewoon eraan beginnen. En hou, als er tips gegeven worden, je eigen grenzen goed in de gaten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 sep, 2020 17:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Nou inmiddels heb ik lekker vakantie en geniet van het mooie weer.

Maar heb nog wel tijd gevonden om wat aan de modelbouw te doen.

Voor mijn project van John Steele wacht ik nog op onderdelen en ik hoop dat in november de IPMS doorgaat dan kan ik daar misschien nog wat modelbouwdozen scoren. Dus dit project staat even op een laag pitje.

Dan dit foodtruck project. Daar ben ik na goed lezen en filmpjes kijken begonnen aan de figuren, maar wat een lastig werk is dat zeg. Ik krijg het op dit moment niet voor elkaar, het blenden gaat van geen meter nou eigenlijk gaat er niks goed.
Heb het maar even aan de kant gezet totdat ik hiervoor weer de moed kan opbrengen. Zal wel een keer moeten het zijn best wat figuren die op het diorama komen te staan :lol:
Daarbij komt kijken dat ik ook dit schilderwerk niet zonder goed licht en vergrootglas kan doen. Dus opzoek daarvoor.

Verder ben ik wel bezig met de foodtruck. Ben de binnenkant aan het maken en diversen eten en drinken gemaakt.

Verder ben ik ook alvast even aan een nieuw voertuig begonnen, maar dat is voor een ander project, maar wilden even af van de figuren vandaar.

Dus als er iemand het een keer leuk vind om mij figuren en dan vooral gezichten te leren schilderen (uiteraard na de corona tijd) dan zou ik dat erg leuk vinden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 sep, 2020 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ha Jeroen,

Jammer dat het niet loopt zoals je wil met je figuurtjes.
Misschien wil je teveel in één keer?

Je zou kunnen beginnen met één figuurtje in de basiskleuren te zetten en die hier te laten zien en aan de hand van tips die gegeven worden die opbouwen en dat doortrekken naar de rest.

Het is inderdaad niet makkelijk, figuurtjes schilderen, maar nu ik het door begin te krijgen, vind ik het zelf erg gaaf om te doen.
Geef niet te snel op!

Zag bij de fotoalbums foto’s van je project. Ik ben benieuwd. Het heeft nog geen topic hier toch?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 sep, 2020 22:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Hoi Bas,

Welk project bedoel je?
Als het van John Steele is klopt dat. Daar zit ik nog op onderdelen te wachten. Maar er zal zeker weer een topic van komen.
Ben alleen nog aan het nadenken hoe ik het gaat opbouwen qua voertuigen.
Dus tussendoor even aan wat anders begonnen. Een voertuig alvast voor mijn volgende dio project.

Maar goed van jou tip over de figuren zal ik kijken of ik dat deze week nog kan doen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 sep, 2020 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ja, die bedoelde ik inderdaad van John Steele.

Ooit in St. Mere Eglise geweest?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 sep, 2020 16:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Ik vind het een leuke setting hebben zo.

Qua figuren is het oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Wat helpt zijn goede pencelen waarvan de punt netje blijft.
Verder heb je qua verf ook nog verschillende smaken.
Olie, of acryl zijn de meest bekende.

Waar ik wel mee zit is dat de figuren niet super er uit zien. Ik mis plooien in de kleding en sommige verhoudingen lijken niet te kloppen.

Ik zou zelf een beetje zoeken wat je wilt qua figuren/kleuren en diepte.

Groet martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2020 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
:shock: oeps dit is alweer een tijdje geleden. Ik heb het zo enorm druk op het werk dat mijn vrije tijd momenteel kostbaar is. En ik ook nog bezig ben met een klassieke auto project waarmee ik rijden.
Ben een Peugeot 405 Mi16 uit 1988 aan het opknappen. Hiermee is het de bedoeling dat ik daarmee dagelijks mee ga rijden (woon/werk). Maar daar gaat ook veel tijd inzitten.
Dus ja tijd is kostbaar. Neemt niet weg dat er niks gedaan word. Vooral veel lezen hier op het forum en filmpjes kijken hoe je figuren schildert.
En tussendoor ben ik ook nog begonnen aan een andere auto voor een volgend project. Gewoon even voor de afleiding. Maar daarover meer als het zover is.

Ik heb nog wat water dieren binnen gekregen en ben toch begonnen aan het schilderen van de figuren, moet toch een keer gebeuren.

Zoals @Martin Visser ook al aangaf het zijn niet de mooiste figuren qua details maar ik kon verder niet veel vinden wat ik in dit project kon gebruiken. Dus we moeten er maar het beste van maken.

Zoals @no leaf clover (Bas) al aangaf heb ik hieronder het eerste figuur in de basis kleur geverfd. Alle tips zijn nu welkom. Uiteraard volg ik ook de gevorderden die nu bezig zijn met het schilderen van figuren en dat probeer ik ook na te doen.

photo 520662

Het is nog even 1 foto, had geen tijd meer.
Gezicht vind ik in mijn ogen best goed gelukt. Neem aan dat jullie nog over de shadow's en highlights gaan beginnen :lol: en dat kan ik begrijpen.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2020 18:18 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Zo hadden ze nog klei over van een vorig figuur, jee, die is effe rond, daar kan je ook totaal geen plooien bij verwachten

Dit is je eerste figuur, ik zou me niet te druk maken over de highlights en shadows. Ogen zijn verrassend goed, misschien de kleinste iris een tikkie groter maken, maar an sich, het zijn zeker geen poppenogen

Wat je nu als eerste kan doen is een wat vette wash van olieverf aanmaken, bruin, blauw violet, het maakt niet zoveel uit, ik weet niet of je bekend met panelwashes, maar zoiets zou je moeten hebben, dan lekker Dik Trom insmeren, 10minuten laten zitten en dan wegvegen (drybrushen zonder verf bewegingen)
Dan drybrushen met een lichtgeel, je ziet op de foto al heel mooi wat je moet doen en waar je het kan laten, Ik ben sowieso een fan van inlijnen, maar hier zou dat goed kunnen gaan werken, omdat het al zo'n vlak figuur is dus langs de kraag, vergeet ook de halskant dan niet, langs de knopen, mouwen, gulp en broesrand. Zelf zou ik rond de handen dit ook nog doen, dus waar hij de op de broek heeft liggen.

Het zijn draken van figuren waar zelfs ik moeite mee zou hebben om er iets nets van te kunnen maken, maar zelf zou ik alles wat meer gaan accentueren

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2020 19:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Hahaha.....

Het is inderdaad een Dik Trom. Ik wil deze aan de waterkant neerzetten met een hengel naast hem.

Eerlijk gezegd heb ik geen olieverf. Ik heb wel washes (waterbasis). Ooit zo'n setje gekocht met een stuk of 5 basis kleuren hier in de webshop van modelbrouwers.

Ik ga gewoon wat proberen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement