Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 15:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2020 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
Gisterenavond bezig geweest met het inlijnen en de plooien van de dekzeilen en slaapzakken achterop de Sherman. Het wilde allemaal niet zo vlotten. U kent dat wel: vooral de stukjes raken naast het gedeelte dat eigenlijk geschilderd moet worden.

Gevolgde aanpak is als volgt: omdat de dekzeilen met khaki of German camouflage beige geschilderd zijn, heb ik in eerste instantie khaki gepakt en daar wat field drab aan toegevoegd. Dat is zeg maar lichtbruin, vergeleken met burnt umber of olive brown. Die laatste twee leken me te donker om de plooien en inlijnen mee te doen. Bij het aanbrengen was het contrast niet duidelijk genoeg. Toen toch maar de olive brown gepakt en dat was, zoals ik al verwachtte, naar mijn mening te donker. Toen met verdunde basiskleur dat weer terug geblend en waar ik de inlijning te dik vond, die ook afgezwakt. De twee field bags en de dekzeilen zijn “klaar” en de twee slaapzakken links nog niet helemaal. Alle genoemde kleuren zijn van de Model Color serie van Vallejo.
Ikzelf ben heel tevreden over hoe bovenstaande onderdelen eruit zien, maar laat ze toch even nu al zien, want ik merk dat ik er tegenaan blijf lopen hoe dik/sterk de inlijning mag zijn. Ik vind dit heel mooi, alleen ik zit bij het aanbrengen met m’n neus op het model, al bekijk ik het tijdens het aanbrengen ook regelmatig van verder weg.

photo 515036


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2020 8:24 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Van mij mag het best zwaarder aangezet worden hoor, wat meer shadows en wat meer inlijning, maar dat is wel persoonlijke smaak, ook vanwege de grotere kleurniances op de tank zelf

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 aug, 2020 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
Ik denk dat m’n twijfel ook te maken heeft met mijn eigen smaak.
Te sterke inlijning vind ikzelf niet zo mooi. Kwestie van uitproberen dus.
De bepakking moet nog wel gedrybrushed worden om het één en ander op te lichten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 aug, 2020 13:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Jij moet uiteraard bouwen naar je eigen smaak en stijl he, er zijn er veel meer die dit zo doen, dus vandaar de opmerking "mijn persoonlijke smaak"

Niet twijfelen en gewoon doen wat jou goeddunkt

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 aug, 2020 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
De Shermans, deze en die van het “The Link Up” dio, vorderen gestaag en had zin om weer wat af te wisselen. Aangezien figuurtjes steeds beter gaan, die er weer bij gepakt van dit project.
Van het Link Up project zijn ze nog onderweg.

Bezig geweest met de jas van één van de Amerikanen.
De lichte schaduwen gedaan met khaki en een beetje paars en de donkere schaduwen met khaki en een beetje olive brown. Alle van de Vallejo Model Color serie.
Elke keer een beetje zoeken naar welke kleurencombinaties werken t.o.v. de basiskleur.
Is bij deze goed gelukt, paars gebruiken is een idee van Martin Visser, de combi khaki en olive brown zelf bedacht.

De highlights moeten nog gedaan worden van het jasje evenals shading en highlights van de broek.

De foto’s:

photo 516283

photo 516284

photo 516285

photo 516286


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 aug, 2020 14:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
Bij bovenstaande G.I. zijn rug nog verder aangepakt, na aanwijzingen van Martin Visser.
Vooral gedaan door nadrukkelijke highlights te plaatsen.
Nu die highlights nog wat verduidelijken en op nog wat andere plaatsen highlights aanbrengen. Ook nog wat schaduw toevoegen op de rug.
Heeft Martin mooi ingetekend op een foto van de rug van het figuurtje. Die kan ik er mooi naast houden als ik er weer mee verder ga.

Dit is de rug nu:

photo 516431

Verder begonnen aan de highlights, shading en inlijnen van de tweede G.I. die straks achter de Sherman wacht op instructies.
Ik probeer er goed op te letten dat de highlights geen vlakken worden waar dat niet hoort en bij de shading echt te letten op diepe en ondiepe plooien.
Aangezien elk figuurtje weer anders is, is dat elke keer goed opletten. Tot nu toe ben ik zeker niet ontevreden en het helpt dat ik nu een heel fijn penseel heb met een hele dunne punt waardoor je heel nauwkeurig en precies kunt werken.

Dit is het resultaat tot dusverre:

photo 516429

photo 516430

photo 516432

photo 516433

photo 516434


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 aug, 2020 9:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
Met de tweede G.I. ook weer wat verder. Deze staat heel ver voorover gebogen, ben daarom bezig om de bovenkant van de schouders, armen en field bag lichter te maken.

Ben het nog niet met alles eens (op de tweede foto zitten wat grote lichte vlakken die afgezwakt moeten worden), het is ook full work in progress, maar van bovenaf zit er al wel wat leven in het figuurtje. Althans, naar mijn bescheiden mening. :lol: :wink:

photo 516466

photo 516467


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 aug, 2020 11:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
ziet er goed uit :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 aug, 2020 12:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Inderdaad en het mooie van drieluiken vind ik dat je echt een project hebt, waar het einde niet zomaar van te zien is, al buit ik dat wel heel erg uit;) Echt heel mooi dat je trouw blijft aan je of moet ik zeggen het format, wat toch ook wel een beetje de charme is van deze gedeelde klassieke hobby. Met vriendelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2020 16:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2506
Woonplaats: Den-Haag
Netjes Bas,

Ziet er goed uit.
Ik zie dat de tips van Martin je een stuk op weg hebben geholpen bij het figuur schilderen.
Ze gaan er steeds beter uit zien.

Peter

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement