Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 jun, 2020 20:31 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Nu het FSJ Tank Trap dio zo goed als afgerond is qua werkzaamheden, is het tijd om het volgende project te beginnen.

Ik heb uiteraard nog het project met de Sherman Crab lopen en dat gaat ook gewoon verder. Heb daar ook alweer het één en ander aan gedaan, zal dat van de week laten zien, maar het werk aan de Crab zelf ga ik de komende zomervakantie doen. Dan heb ik ook overdag meer tijd. 's Avonds heb ik altijd maar een uurtje of anderhalf en dan is het beste er wel af na een dag werken en voor de kinderen zorgen. Dus om de kans op dure fouten te voorkomen, gaan we in de zomervakantie aan de Crab werken.

Zoals ik bij het "Hello, 2nd Armor!" dio al zei: teveel ideeën om uit te kiezen, dus gewoon niet kiezen en allemaal maken. :D
Dit dio wordt het derde deel van het drieluik, het "2nd Armor" dio is deel 2 en dat laat dus deel 1 nog om te maken. Het idee daarvoor is er al. Wat dat precies is, dat zien jullie hier vanzelf. :wink:

Dit dio speelt zich af ten tijde van Operation Cobra en zoals de titel al aangeeft, gaat het over vechten in en rondom een Normandisch plaatsje. Idee is een Amerikaanse tank en een aantal Amerikaanse G.I.'s die in close combat zijn.
Daarom wil ik behalve de tank en de figuurtjes, een ondergrond maken met een stukje straat, een muurtje en een stuk gevel. Uiteraard beschadigd door de gevechten.

Voor de tank heb ik de volgende Sherman kit van Asuka aangeschaft, de M4A1:

photo 510446

photo 510453

photo 510452

photo 510450

photo 510449

photo 510448

photo 510447

photo 510445

Omdat de koepelluiken open komen te staan omdat de tankcommandant staat te vuren met de .50 en bij Asuka er geen gun breech bij zit, heb ik van Resicast een Sherman gun breech setje besteld. Bijkomend voordeel is dat de loop van Resicast uit één stuk bestaat en die van Asuka uit twee stukken. Verder krijgt de Sherman de M34A1 gun shield i.p.v. de M34 die Asuka meelevert. Dit is het setje:

photo 510443

photo 510444

Voor de figuren heb ik drie setjes aangeschaft, waarvan ik van elke setje één of een paar figuurtjes ga gebruiken. De aangeschafte setjes zijn van Tamiya, Master Box en Mini Art. Dit omdat deze setjes de poses hebben die ik zocht. Van Hornet heb ik hoofdjes met de M1 helm aangeschaft en van Martin Visser heb ik Amerikaanse hoofdjes van Verlinden gehad en die gaan de plastic hoofdjes van de figuurtjes vervangen. Van het Tamiya setje ga ik figuurtje 1 en 3 gebruiken, van het Master Box setje de gewonde en zijn trekker en wellicht de schutter en van het MiniArt setje de vurende commandant. Dit zijn de setjes en de sprues:

photo 505688

photo 505692

photo 505695

photo 505693

photo 505687

photo 505691

photo 505694

photo 505689

Dit zijn de hoofdjes van Hornet, het linkerzakje:

photo 509334

Om de uitrusting nog verder te kunnen upgraden, dit setje van Bronco aangeschaft:

photo 505690

photo 509337

photo 509338

photo 509339

photo 509340

photo 509341

Van het Tamiya setje en van het Master Box setje staat een figuurtje nu in elkaar. Het Tamiya figuurtje heeft een Hornet hoofdje en die van MB eentje van Verlinden.

photo 509336

photo 509335

photo 510451


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op zo 18 okt, 2020 19:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jun, 2020 14:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ik weet eigenlijk niet meer wie nu figuurtjes en zo zocht, maar ik koop ze nog wel eens [url=https://www.zinnfigur.com/Vollfiguren/Bausaetze/?makairaFilter[NEW]=true][HIER[/url]

Ik dacht dat jij het was, Bas, maar ik weet echt niet meer, dus dan misschien handig voor een ander die op zoek is

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jun, 2020 17:15 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Ik zou het inderdaad geweest kunnen zijn. Ben eigenlijk altijd op zoek naar figuren en de laatste tijd ben ik veel bij de resin figuren aan het kijken. Het is wat Peter zegt, niet zoveel winkels verkopen die. Dus dank voor de link! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jun, 2020 18:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Mooi project Bas,

Dat gaat wel weer een mega verslag worden denk ik zo.
Niet een keer zin in wat anders dan een Sherman?
Straks ga je Martin Visser nog inhalen.
Je hebt wel lekker uitgepakt zeg, hier heb je nog even werk aan.
Misschien nog een tip voor het verven van je figuren,
Zet ze eens op een houder tot je er klaar mee bent, het verft zo veel makkelijker.
Die set van Tamiya is wel goed gedetailleerd, heb ze ook ooit eens geverfd. Mooie set.
Voor je resin figuren, op Aliexpress kom je ze ook tegen of mag ik dat hier niet zeggen :oops:

Succes, ga je weer volgen.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jun, 2020 20:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Succes met dit project. Ik ga weer volgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 23:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Hey Bas, prima kit van Asuka en mooie goodies erbij. Die resin hoofdjes zijn top, ben trots op je :brouw:

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2020 10:20 am 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Bedankt heren voor de positieve geluiden tot nu toe.

Peter, dank voor de tip met de figuurtjes. Het is me al vaker gezegd en ik ga het nu toch eens echt proberen: de figuurtjes schilderen in een houder. Heb het al een paar keer geprobeerd met de voeten in een knijper, maar dat beviel toen niet zo. Misschien dit keer wel. Zie het vaak genoeg voorbijkomen hier. Ik kan ze ook op een blokje hout zetten, heb ik inmiddels gezien.

Ja Jeroen, die resin hoofdjes zijn echt gaaf. Onze hobby draait voor een groot gedeelte om detail en dat voegen die hoofdjes echt wel toe. De afgelopen dagen bijna alle figuurtjes in elkaar gezet en allemaal voorzien van resin hoofdjes en ze zien er al zoveel beter uit.

En wat betreft Shermans, ik vind die zo gaaf, ik heb er nog een paar op m’n lijstje. :mrgreen:
Ben bij het andere lopende project met de Crab conversie bezig, hier ligt nog een M4 te wachten en ik wil de M4A4 en de M4A3 75 nog doen.
Maar ik verwacht dat er in de toekomst ook een Cromwell en Churchill gebouwd gaan worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2020 0:38 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Voor de Churchill kan ik AFV aanbevelen, een Cromwell heb ik nog niet maar da's Tamiya, geloof ik. De figuren zien er al prima uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2020 20:57 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Ha Steven,

Ik had inderdaad gezien dat AFV een aantal verschillende Churchills heeft en het lijkt of dat Tamiya de enige is met een Cromwell, maar zo goed heb ik daar nou ook nog niet naar gekeken. Maar dat is ook allemaal voor later.
Ik zou trouwens bijna vergeten dat de Firefly ook nog op m’n lijstje staat. :lol:

De figuurtjes staan overigens zo goed als in elkaar, waarbij de hoofdjes zijn vervangen door of Verlinden hoofdjes of hoofdjes van Hornet. De donkergrijze helmen komen uit het setje van Bronco.
Tot zover loopt het op rolletjes.

photo 510971


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jun, 2020 21:55 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Van het weekend een begin gemaakt met de M4A1.
Tot dusverre bouwt de Asuka kit erg lekker weg. :D

Ik verbaas me over de grote aandacht voor detail, zelfs bij stukken die niet te zien zijn als het model in elkaar staat.
Ook een aantal stukken PE bevestigd. Het rooster bevestigen bij de air intake op het motordek ging vrij soepel, de roosters van de air scoops gingen moeilijker. Ééntje zit mooi strak, de ander niet. Duidelijk zichtbaar op de foto’s hieronder. Ook het randje tussen de luiken voor op de romp bevestigd, ziet er niet onaardig uit, maar had strakker gekund. Met dat onderdeel heb ik altijd moeite. Ook bij de Dragon kits.

photo 511082

photo 511078

photo 511079

photo 511080

photo 511081

photo 511083

photo 511084


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: no leaf clover en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement