Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 5:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 sep, 2020 8:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 29 jun, 2020 13:25 pm
Berichten: 38
Woonplaats: Beek
Hey Bas,

Het is een mooi diorama geworden! Ziet er goed uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 sep, 2020 9:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ha Jeroen,

Dank voor je compliment, het is alleen nog niet klaar.

Moeten nog 4 figuurtjes geplaatst worden en in en aan de gevel gebeuren er nog een paar dingen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 sep, 2020 11:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Jeroen Zuiderduin schreef:
Nou, daar kom ik dan. Deze is natuurlijk nog niet af en ik denk dat je met de stippeltjestechniek, pigment en wash over het algemeen veel kan 'camofleren'.


Ik zei het toch :mrgreen: . Prima opgelost Bas, alhoewel de comment van Martin - de toevoeging van donkere spetters - makkelijk is aan te brengen. Een oud penseel in een mengsel van terpentine en pigment en dat tegen een cocktailprikkertje vegen, één rondje rond de tank denk ik.

Wederom betere figuren dan de voorgaande draadjes.

Cheers
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 sep, 2020 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Dank je mister Zuiderduin! :mrgreen:

Dank ook voor de tip met het cocktailprikkertje. De tank staat al vast op de ondergrond, dus eromheen kan ik niet meer, maar voor volgende voertuigen sla ik het op.

Vandaag kwam de bestelling binnen. Niet alleen het meubilair, maar ook nog veel andere gave spullen, maar zie het “koopspook”-gedeelte daarvoor. :)
Van Plusmodel is er nog iets onderweg voor dit dio, maar we kunnen nu serieus beginnen aan de afronding.
Alle figuurtjes zijn inmiddels afgewerkt en geplaatst.

Van Plusmodel een tafeltje, twee stoelen en een setje koffers besteld.
De stoelen en het tafeltje inmiddels in elkaar gezet en in het “huis” neergezet, evenals de koffers voor het beeld.
Op het tafeltje komt wat spul te liggen en te staan zoals wat voedsel en flessen en ook 2 achtergelaten Duitse helmen en een etensbakje. Ik denk dat dat in de heftigheid die ik wil uitbeelden goed past.
Volgende stap is de meubels in de primer, schilderen en daadwerkelijk plaatsen.

De setjes:

photo 519045

photo 519066

En de binnenkant van het “huis” met de spullen:

photo 519067


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2020 0:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Bas,

Echt wel te zien dat je er werk van maakt of je focust in ieder geval. Toch vind ik deze wel de mooiste van de twee, als ik 'em toch vergelijk met het link-up dio. Maar dat had ik nog meer eerlijk gezegd (en misschien ook al wel gezegd ) bij eerder dio's.
Inderdaad een kwestie van de ruimte vullen met meer of minder meubilair, naar gelang je er de focus op wil leggen, vergeet niet dat er ook gewoon heel veel puin: niet alleen bakstenen, maar dakpannen, daklatten en planken in kwijt. Tof dat je die set gebruikt, van Miniart, zo vol actie. Ga je ook nog experimenteren met inslaande kogels oid, zie daarvoor ook het dio van Eric Reits op Twenot, ivm zijn Bad weather vignette? Als je al die actie toch niet zo ziet zitten zijn de Ranger figuren van Dragon misschien nog wel wat, dat ik weet, om ze ipv naar de bovenkant van de rotspunt Point du Hoc, naar de bovenramen van het huis te laten kijken.

Vriendelijke groet en goed weekend,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2020 11:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Het allerlaatste setje is binnen.
Duurde door de coronaperikelen wat langer dan normaal, maar er zijn ergere dingen.

Nu kan ik dit project echt gaan afronden.
De figuurtjes zijn allemaal geplaatst, weet niet of ik dat al een keer gemeld had, maar dan bij deze. :D

Ik heb van Plusmodel een setje etenswaren besteld en nu hopen dat ik morgen even buiten een aantal zaken kan primen.
Die etenswaren komen dan op en rond het tafeltje op de benedenverdieping.

Verder nog de advertentie op de gevel nog een beetje aanpakken en dan is deze klaar. Hopelijk ergens volgende week eindfoto's.

Dit is het setje overigens:

photo 520667

photo 520674


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 okt, 2020 19:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
En dat is twee van de drie Normandië projecten. Het village fighting is over. Ook dit dio is klaar.
En van 4 lopende projecten terug naar 3. :mrgreen:

Door het “2nd Armor” project kwam er zoveel inspiratie dat ik niet wilde en eigenlijk ook gewoon niet kon kiezen. Dus zoals gezegd, dan alles maar bouwen. En tot op heden daar geen spijt van.
Ik ben over dit project weer heel erg tevreden. Veel plezier gehad met bouwen en op een aantal vlakken ook weer vooruitgang geboekt. Dat is altijd leuk.
De vooruitgang bij de figuurtjes is bij dit dio vooral aan Martin Visser te danken. Hij gaf me een heel erg fijn penseel en gaf me veel tips en opbouwende kritiek. Heel veel dank Martin!
Qua gezichten valt er nog wel het één en ander te halen, maar over het algemeen ben ik heel tevreden over de figuurtjes. En op het gebied van shading en highlights kan het ook nog steeds beter, maar dat zit wel flink in de lift.

Ik wilde een dio met veel dynamiek waarbij je de spanning tijdens een vuurgevecht ziet. Ik denk dat dat behoorlijk gelukt is. Martin wees me nog wel op de co-driver die zijn hoofd uit het luik heeft, gezien een vuurgevecht wellicht wat onlogisch. Die had ik misschien beter kunnen sluiten. Laten we het er maar op houden dat de co-driver vlak na de foto's z'n luik dicht deed. :wink:

De laatste dagen de meubeltjes in elkaar gezet, in de primer gezet en geschilderd en met het voedsel hetzelfde gedaan en op het tafeltje gelijmd. Dakpannen verder afgewerkt en nog wat kapot glas neergelegd, maar doordat dat transparant is, zie je er bijna niks van. Bij de figuurtjes als laatste de straps bevestigd aan de geweren, die zijn van PE.

Dit is wat ik gebruikt heb bij het bouwen qua kits en setjes:

photo 520815

photo 511353

Uiteraard zoals altijd dank aan iedereen die gevolgd heeft, zowel met geluid als in stilte en ook voor alle opmerkingen die ervoor gezorgd hebben dat het eindresultaat beter werd.

En zoals altijd: genoeg gezeverd, tijd voor waar het om gaat, de eindfoto’s, al zijn sommige niet helemaal scherp:

photo 520851

photo 520852

photo 520853

photo 520855

photo 520857

photo 520860

photo 520861

photo 520863

photo 520866

photo 520868

photo 520871

photo 520873

photo 520876

photo 520878

photo 520880

photo 520881

photo 520884

photo 520886

photo 520888

photo 520890

photo 520891


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 okt, 2020 20:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Mooie sfeer en de en prima verhaal. Je beste werk tot nu toe.

Top man

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2020 12:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Erg mooi dio geworden. Was weer een genot om te volgen.

Het enige wat mij opvalt, maar het kan door de foto komen is dat de witte "tegelvloer" op de beganegrond wel erg schoon is. Verder toppie.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2020 12:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Beste dat viel mij ook direct op een huis 3/4 weg en daar gelijkvloers is het kraak proper en dat eten zo open en bloot in oorlogstijd kan dat nu wel maar dan heel waarschijnlijk in een gesloten huis of boerderij he
Maar voor de rest is het een uitmuntend mooi dio ik vind het enorm mooi gedaan
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement