Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 14 aug, 2020 15:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hey Bas,

Toen het zoveel van je werd om te volgen, ben ik zelf maar wat gaan doen;) Volgens mij hebben we een volgende fan om aan te wijzen als Shermanitor;)
Echt heel mooi, dat van die Amerikanen in het Franse dorpje. Of die toch wel complexe en daardoor interessante baileybrug. Bedenk dat het zonder Crabmounting ook gebruikt kan worden, als headquarters-tank, gewoon even om de druk eraf te halen, zie daarvoor het West-Kapelle tankwrak-topic op Twenot. Dat koffietafelboek over DDay zou inderdaad voldoende inspiratie moeten geven om de verschillende Amerikaanse eenheden elkaar op DDay (al dan niet plus 1) te laten ontmoeten.

Veel succes verder en blijf je (zij het ietwat uit de verte) volgen,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 feb, 2021 22:19 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
En voor wie vergeten was dat deze ook nog loopt, van het weekend ook weer wat aan deze gedaan. :D

Verder gegaan met de carrier. Die begint al ergens op te lijken.
Niet echt een grote update, maar verder gegaan met het upgraden van de Tamiya carrier met Eduard PE en resin onderdelen van Resicast.

De figuurtjes staan helemaal in elkaar. Bij eentje eerder al het hoofdje vervangen door een resin hoofdje van Hornet. De andere twee hoofdjes heb ik zo gelaten omdat hun gezichtsuitdrukking behoorlijk is en goed past bij het ontspannen tafereel dat het moet worden.

Het voordek met stowage en de staande voorkant zitten los voor de foto. Die moeten apart geprimed en gespoten worden, want eerst moet het leunende figuurtje erin gelijmd worden. Die past er anders niet in.

De carrier tot zover:

photo 530949

photo 530948

photo 530947

photo 530946

photo 530945

photo 530944

photo 530943


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2021 0:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Hey Bas. Weer aan het plakken man. De carrier ziet er goed uit met stowage. De brug is ook mooi, vaak getwijfeld om deze te kopen maar heb vooralsnog geen idee in mijn hoofd hoe deze te plaatsen. Hoe is het setje Engelse wapens van Masterbox eigenlijk? De prijs was wel aantrekkelijk maar ik vrees dat de kwaliteit hetzelfde is als de wat oudere figuren. Miniart is inderdaad beter, zeker de laatste figuren- en wapensets... ook bij Sjaak gekocht - heb de luxe vlakbij te wonen dus kom zeer regelmatig in de winkel.

Succes verder.
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2021 20:43 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ha Jeroen,

Dank voor het compliment over de carrier.
Ik had hetzelfde met de brug. Wist niet goed wat ermee te doen, tot Martin met het idee van de Crab aan kwam zetten. Toen kreeg ik wel een plaatje bij de brug. Alleen het werk aan de carrier en de brug onderschat. Van de Crab weet ik dat het veel en nauwkeurig werk gaat worden, maar dat komt goed.

Het Masterbox setje valt qua kwaliteit echt mee. Zeker als je het vergelijkt met hun figurensets. Heb er nu twee (gedeeltelijk) gebruikt, Britse infanteristen voor dit project en voor het Village Fighting project een paar G.I.;s. Toen ik die setjes openmaakte, schrok ik wel. Best veel flash en qua detailwerk vond ik het ook te wensen overlaten, maar dat vind ik met het Britse wapensetje echt wel meevallen.

Sjaak is echt een leuke winkel. Een van mijn zwagers woonde in Voorhout dus soms reden we dan via Sjaak. Als de lockdown voorbij is, zal ik ongetwijfeld met de oudste nog wel een keer die kant op rijden. En ik vermoed wel meer dan één keer. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2021 20:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Hoi,

Lekker bezig weer. Mooie Bren-carrier Bas.

Ben ook eens geweest bij Sjaaks hobby winkel.
Had de M6 Dodge daar besteld en ben hem toen gaan halen.
Daar kan je je tijd wel goed door komen, leuke winkel.

Peter

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 feb, 2021 23:02 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Bedankt nog Peter voor je reactie en compliment!

De afgelopen week eindelijk verder gegaan met de Crab. Waar dit project uiteindelijk toch om begonnen is.
Op het gemak eraan gewerkt en de Crab staat behoorlijk ver in elkaar.
Ik ben blij dat Steven een tijdje geleden alweer zijn handleiding ingescand en gestuurd heeft, want die is stukken beter te volgen dan de mijne. In ieder geval voor mij dan. Daarnaast tijdens het bouwen ook veel foto’s van Sherman Crab tanks erbij gehouden, zoals die van Overloon en Bovington.

De Crab installatie zit aan de tank evenals de kalkboxen en de rekken voor spare flails.
Wat er nog niet aan zit is de rol zelf. Aan de rol zitten al wel de wire cutters.

Ik was niet meer tevreden over de aanblik van de koepel, dus die heb ik helemaal gestript. Alle tassen en de stukken spare track eraf. Of de koepel blijft leeg en er komen van die grote, rode Britse nummers op of betere stukken spare track.

De spare road wheels wilde ik eigenlijk ook van de romp af hebben en aan de zijkant van de romp bevestigen, maar die krijg ik er niet meer af. Op een foto van een Crab achtergebleven in West-Kapelle zag ik een munitiekist bevestigd zitten naast één van de kalkboxen. Die heb ik ook eentje bevestigd.

Op de romp zaten aan de achterkant brandblussers. Die zijn eraf, want daar komen aan weerszijden de station keeping lights.

Hieronder wat foto’s van de bouw en de aanblik van de Crab nu:

photo 532416

photo 532415

photo 532419

photo 532422

photo 532579

photo 532578

photo 532580

photo 532581

photo 532582

photo 532584

photo 532583


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 maart, 2021 12:44 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
De Crab is weer wat verder. Een behoorlijk aantal kettingen hangt eraan. Wat een monnikenwerk, wel leuk als ze uiteindelijk aan de flailrol hangen, maar om ze van de resin sprue af te krijgen is een tijdrovend en nauwkeurig klusje.

Ben er nog steeds niet uit wat ik met de koepel wil. Had de koepel compleet gestript. Heb nu een tas terug gehangen, leek me op basis van foto's wel gaaf en kloppend met de werkelijkheid.
Toen kwam ik stukken spare track van een Churchill tegen in de spare box, dat lijkt me ook gaaf. Of toch gewoon een plain koepel met de grote Britse rode cijfers. Ik weet het niet. :?

De driver zit overigens in de Crab gemonteerd en de romp van de Crab is op elkaar gelijmd.
Het schilderwerk afgerond en nu de driver in de Crab zit, zie je alleen zijn hoofd. :mrgreen:

Dit is 'em:
photo 534300

photo 534298

photo 534302

photo 534303

photo 534304

photo 534305

En de figuurtjes van de carrier in de primer gezet, die staan al gedeeltelijk in de verf, maar voor nu alleen de primer foto's.
Voegt niet zoveel toe aan de update, maar ze zijn in ieder geval hun donkergroene plastickleur kwijt. :lol:

photo 534301

photo 534299

photo 534297


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op di 06 jul, 2021 10:23 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 maart, 2021 0:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Niet slecht die Tamiya-figuren. En dat zijn dan nog die groene. Wel karakter gewoon. Misschien wel even aanzetten als het gaat om het behouden of nog wat vergroten van het contrast in het gezicht, maar verder heel mooi.

Over die Crab heb ik niet zoveel in te brengen :shock: Gewoon super mooi en respect voor je geduld.

Vriendelijke groet,

Anne

Ps: Churchill spare-tracks maakt het wel echt een bulldozer, wel vet. Heb ik ook nog voor je, over van mijn.... Churchill :)

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jul, 2021 10:28 am 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Volgens mij de tweede keer dat ik dit typ, maar ook dit project vordert op de achtergrond gestaag. :D

Nu we verhuisd zijn, ben ik op m'n gemak weer begonnen met bouwen en dan met iets relatiefs simpels zoals de bailey brug verder bouwen.
Die begint nu toch echt op een brug te lijken. :mrgreen:

Wel een tijdrovende klus. Bijna alles wat je ziet, zijn losse onderdelen.

photo 540421

photo 540422


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2021 21:26 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
En weer wat verder geknutseld aan dit project.

De brug verder in elkaar gezet, gaat gestaag verder richting afronding bouw. Wel bezig opnieuw de loopplanken te plaatsen, want daar had ik een fout mee gemaakt. Had de beschrijving van Bronco gevolgd, maar die bleek toch niet helemaal te kloppen.

Ook flink aan de carrier gewerkt. Op de radio en wat details na, is die qua bouwen afgerond.
Aan de voorkant van de carrier zit nu alles vast en ik heb ook de tracks bevestigd. Of dat handig is, zal tijdens het spuiten en details schilderen blijken, maar ik zag eigenlijk geen andere optie dan het zo te doen.
De tracks van de kit vervangen door dit setje van Resicast. De Tamiya tracks kloppen niet, die van Resicast wel.
Zie het vergelijk van de twee tracks hieronder en een foto van een carrier.

Het setje:

photo 540743

photo 540731

De carrier en de tracks vergeleken.

photo 540732

photo 540733

En de carrier tot zover, ben best wel te spreken over het resultaat tot nu toe door het gebruik van Resicast onderdelen en Eduard PE.
Tijdens het bevestigen van de tracks brak er een stuk. Dat heb ik weer gelijmd, is als je goed kijkt wel te zien, maar ik denk dat ik het best netjes opgelost heb.
Schrik niet van alle schuurplekken en de wit uitgeslagen plekken van de secondelijm, als het goed is verdwijnt dat straks mooi onder een laagje primer. :D

photo 540738

photo 540739

photo 540740

photo 540741

photo 540742


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: no leaf clover en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement