Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 apr, 2020 8:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Ha Steven,

Dat is inderdaad goed te zien op die foto’s en op andere foto’s zag ik dat ook.
Toen ik gisteren de chevrons met chrome silver gedaan had, waren ze zo licht en schoon.
Naar mijn idee te licht en te schoon.
Laat ik het anders zeggen, ik vond ze te gelijkmatig schoon en licht.
Bij de chevrons wilde ik daar verschil in hebben.

Vanochtend met ander licht foto’s van de tracks gemaakt.
Als ik er naar kijk ben ik heel tevreden, maar op de foto lijkt het net of ik de bewerkingen die ik noemde, er in 5 minuten opgeklatst heb, terwijl ik hier echt wel wat tijd in heb gestoken.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2020 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Had vanavond zin om te bouwen, maar moe in m’n kop dus geconcentreerd schilderen was geen optie.

Ben daarom verder gegaan met het in elkaar zetten van de Britse figuurtjes.
Gewoon even bezig met gietnaden verwijderen en lichaamsdelen plakken. :mrgreen:

Figuurtjes worden een mix van infanteristen en genisten, ze krijgen niet alle uitrusting die in het setje zit.
Één van de figuurtjes lijkt een soort commando te zijn aan het uniform te zien, maar dat wordt in het dio een gewone infanterist.
Historisch of militair niet helemaal correct, maar omdat in het dio de Crab en de bailey brug centraal staan, is dat geen probleem.
Deze figuurtjes staan straks aan weerszijden van de brug te praten, te wijzen etc.
De basis staat nu in elkaar, een klein beetje uitrusting ligt nog te wachten om bevestigd te worden.

Afbeelding

Afbeelding

Op zich is dit Master Box setje niet onaardig, maar dan vind ik iets vergelijkbaars als MiniArt toch net iets beter.
De laatste tijd ook regelmatig naar resin figuurtjes gekeken en daar zitten hele gave tussen.

Bij het tweede figuurtje van rechts op de foto hierboven hoort een toelichting.
Toen ik de figuurtjes in elkaar begon te zetten, bleek er een hoofdje te missen.
In mijn spare box lag nog een relatief nieuw hoofdje van Tamiya en die heb ik dusdanig bewerkt dat ik deze kon gebruiken ter vervanging.

Omdat deze figuurtjes niet de hoofdrol krijgen, wilde ik daar niet één van de Hornet hoofdjes voor gebruiken.

Eerst zijn haren weggeschuurd, de nek en keel bijgeschuurd en vervolgens op het figuurtje gelijmd.
Toen zat er een kier tussen zijn nek en het lijfje en daar heb ik putty in gesmeerd.
Daarna het gezicht geschilderd om te testen of de kier weg was en niks meer te zien van de kier.
Als laatste een helm uit het Master Box setje op z’n hoofd gelijmd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2020 8:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2019 15:59 pm
Berichten: 167
Goedemorgen Bas,

Hier ga ik eens goed voor ziiten en goed kijken hoe jij met de kleuren omgaat.
Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat ik hier veel van kan gaan leren, leuk.

Overigens moeten we blij zijn dat jij in het onderwijs zit en niet in de plastisch chirurgie........

Het gemak waarmee jij een ander hoofd op een andere romp zet...... brrrr ....
Haha

Succes

Heb gisteren trouwens jou kleurcombinaties van de dekzeilen in je andere topic overgeschreven.
Ik vindt die combinatie erg mooi en heb ook nog diverse dekzeilen op de staghounds liggen.
Kan de combinatie dus gelijk ook toe gaan passen.

Tot lezens.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2020 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Ha JW,

Leuk om te lezen.
Grappig om te lezen dat mensen aan het leren zijn van wat ik aan het doen ben.
Voor mij is het ook nog steeds één groot leerproces. :mrgreen:
Succes met de kleuren bij de stowage van je Staghound.
Ben benieuwd.

Vandaag kwam de bailey brug binnen.
Ik wist al dat het een groot ding was, maar na het uitpakken en het neerleggen van de bodemplaten en de stukken voor de opritten was het duidelijk: dit wordt qua oppervlakte het grootste project tot nu toe.

Dit is de kit, instructies, sprues, touw en PE:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De twee figuurtje die infanteristen worden, hebben hun uitrusting.
Uniform, helm en schoenen in de basiskleur geschilderd.
Schoenen met Vallejo black van de Model Color serie met een beetje Tamiya X21 erdoorheen.
Helmen gedaan met Vallejo US olive drab van de Model Color Panzer serie.
Uniformen gedaan met een mix van Tamiya khaki en een beetje Tamiya flat brown, met een beetje X21 erdoorheen gemengd.
Op de foto’s hieronder is duidelijk het kleurverschil te zien met één van de ‘genisten’.
Voor het uniform van de andere ‘genist’ gebruik ik straks weer een ander mengsel.
Dan zijn er drie tinten Britse uniformen.
Bij het figuurtje rechts wat uitrusting gebruikt die ik over had van een Tamiya setje: zijn veldfles en het graafgereedschap aan zijn riem.
Zoals ik al eerder aangaf, moet de rare plek aan de voorkant van het linkerfiguurtje nog bijgewerkt worden.

Afbeelding

Afbeelding

De andere track van de Crab heeft de zwarte wash inmiddels ook gehad.
Nu nog drybrushen en de chevrons schilderen.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2020 9:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2019 15:59 pm
Berichten: 167
Goedemorgen Bas,

Wat een mooie berg plastic is die brug zeg
Dit heeft mijn interesse, ga hier met heel veel belangstelling naar kijken
Succes er mee!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 mei, 2020 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Na deze week een aantal keren aan de bailey brug gedacht te hebben, vandaag er een start mee gemaakt.

Één deel van de constructie staat in elkaar en een tweede is in aanbouw. Bij het eerste deel wat kleine foutjes gemaakt die of alweer hersteld zijn of nog te herstellen zijn.
Bronco is in de handleiding niet met alles even duidelijk en dan is de kans aanwezig dat je aanvankelijk een verkeerde keuze maakt.

De handleiding:

photo 508816

De gebruikte sprue:

photo 508817

De onderdelen:

photo 508815


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2020 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Van de bailey brug staan er weer wat meer stukken van de constructie in elkaar, maar op dit moment is dat niet interessant genoeg voor een foto.

Dit wordt niet alleen een groot dio, maar door de brug ook een lang dio.
Alleen de brug en de Sherman Crab vond ik te weinig voor een lang dio. Daarom heb ik van Tamiya een universal carrier aangeschaft samen met een PE upgrade setje van Eduard en een stowage set van Resicast.
Twee van de crewleden krijgen hoofdjes van Hornet. De commandant houdt zijn hoofd omdat die een uitdrukking heeft die mooi bij het dio past. Het eindplaatje moet de bailey brug worden met de Crab die er voorzichtig overheen rijdt en de carrier die aan het begin van de brug staat te wachten met de crew er ontspannen bij. Het hele tafereel moet een rustig moment zijn tijdens de opmars van de Geallieerden in ‘44-‘45.

De setjes, boxart en de sprues:

photo 509373

photo 505360

photo 509372

photo 509374

photo 509375

photo 509378

photo 509377

photo 509376

photo 509379

Ondertussen staat er van de carrier het één en ander in elkaar. Door het upgraden met de PE gaat de bouw langzaam, maar dat is geen enkel probleem, want hier zorgt de PE echt voor een flinke upgrade qua detaillering en er zijn geen deadlines hè. :D
Door mijn vaste leverancier van spare parts, Martin Visser :mrgreen:, in het bezit gekomen van een mooi gedetailleerd tussenschot en een gedetailleerder achterdek dan de Tamiya uitvoering. Die dus gebruikt. Het tussenschot had bovenaan niet de bolle rand, die zat wel op het schot van Tamiya. Die eraf gesneden en op de Resicast-uitvoering gelijmd.

photo 510969

photo 510968

photo 510967

photo 510970


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jun, 2020 0:07 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het soort bouw waar ik van hou. Ik heb met Martin ook al handel gedreven, hij verkoopt erg bruikbaar spul.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jun, 2020 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Bedankt Steven!

Inmiddels weer wat verder met de carrier. Het loopwerk bevestigd. Bij de enkele bogie de Tamiya suspension vervangen door die van Resicast zodat de carrier naar achteren gaat hangen door de stowage. En weer het één en ander aan PE bevestigd. Door de stowage kan niet elk Tamiya onderdeel en ook niet alle PE uit het upgradesetje bevestigd worden. Simpelweg omdat het of niet te zien is of niet past.

photo 511197

photo 511198

photo 511199

photo 511200


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jul, 2020 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Ook met dit project weer een paar lekkere vorderingen.

Ik was het een beetje beu om naar allerlei losse constructiedelen te kijken van de bailey brug, dus gisteren en vanochtend maar eens daar het gas op gezet waardoor het eerste brugdeel qua constructie zo goed als in elkaar staat en het tweede deel in aanbouw.
Dat had nogal wat voeten in de aarde. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind de handleiding van Bronco niet één van de duidelijkste. Bijna alles moet je zelf uitzoeken. Ik ben niet vies van zelf nadenken, maar iets meer sturing had wel gemogen. Dit leidde bij het eerste brugdeel tot een paar fouten die wel hersteld konden worden, maar die hadden voorkomen kunnen worden als Bronco bijvoorbeeld duidelijk aangeeft wat er wel en welke onderdelen vooral niet verlijmd moeten worden of wanneer.
Desalniettemin begint het nu op een bailey brug te lijken. Ook de Sherman V erop gezet die de Crab moet worden. Gewoon even voor de aanblik.

photo 512816

photo 512819

photo 512820

photo 512822

Ook bij de Crab in wording vorderingen. De binnenkant met witte primer gespoten en het stoeltje voor de driver aan het schilderen.
De driver zelf ook aangepakt. Die stond al in de verf, maar ben daar opnieuw mee begonnen.
Ik was in de veronderstelling dat ik zijn platte helm moest verwijderen, wilde hij door de opening van het luik passen. Daar begon ik dus ook mee. Maar die helm zat door de plastic lijm muurvast. Daar bleef niks van over. Alleen een bolletje op z’n hoofd zonder rand. Vervangen door een andere helm was daarom geen optie meer. Daarom maar het hele hoofdje vervangen door een Hornet hoofdje met baret.
Omdat door de poging tot verwijderen van de helm de verf los kwam, deze had ik niet eerst in de primer gezet, het figuurtje dus nu wel in de primer gezet en begonnen met het opnieuw in de verf te zetten. Figuurtjes primen deed ik toen nog niet standaard, nu wel.
Zwarte schoenen en uniform in British Tank Crew, beiden van Vallejo.
Gebruikte primer is grijze van Vallejo.
Achteraf bleek trouwens de hele helm moeiteloos door het luik te kunnen, dus was dit allemaal niet nodig geweest, maar hij heeft nu wel een mooi Hornet hoofdje.

photo 512817

photo 512818

photo 512823


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement