Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 10:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2019 15:59 pm
Berichten: 167
Goedemorgen Bas,

Op alle fronten dan dus heel veel sterkte gewenst
We kijken met spanning naar een volgende update


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 maart, 2020 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Bedankt JW.
Gaat goedkomen.
Zolang ik en m’n gezin gezond zijn, is de rest allemaal minder belangrijk.

Het kriebelt momenteel behoorlijk om aan de Crab conversie te beginnen, dus deze week maar eens kijken of ik zover kom dat de rompdelen op elkaar kunnen.

De meeste interieuronderdelen voor in de romp zitten er in.
Dan kan de binnenkant met witte primer gedaan worden.
Ik zou natuurlijk ook gewoon de rompdelen zo op elkaar kunnen lijmen, maar op deze manier kan ik mooi losse onderdelen mee opwerken die anders misschien nog heel lang in mijn spare box zouden blijven zitten.
Nu komen ze mooi van pas.
De Crab krijgt dus slechts een gedeeltelijk interieur.
Ik ga dit keer niets scratchen.

Ik had nog losse trackdeeltjes van de Tamiya Shermans die ik gebouwd heb.
Die heb ik waar nodig aangepast en op de koepel bevestigd.
Doordat het losse stukjes zijn, volgen ze de vorm van de koepel bij de lange stukken.

Ik heb de eerste delen van de conversieset aangebracht.
Nu kan ik niet meer terug en moet dit wel een Crab worden. :lol:
De beschermkappen voor de periscopen in de romp.
Om dat te kunnen doen, hetzelfde gedaan als Steven bij zijn Crab: gaten geboord en daar de kleppen weggesneden.
Ook de kleppen op de resindelen vervangen door bredere kleppen.

De knoop doorgehakt om één luik open te zetten, het luik van de driver.
Bij dat luik ook PE bevestigd rondom de periscoop uit het setje van Aber dat bij de kit zat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2020 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Vandaag eigenlijk de hele dag aan het bouwen geweest.
Zelf en ook m’n oudste de eerste beginselen uitgelegd over drybrushen en washes.
Echt grappig.

De luiken vandaag gemaakt en op de koepel bevestigd.
Voor de periscoop PE gebruikt van Aber die bij de kit zat en op de luiken nog wat PE uit een setje van Eduard.
Weer ben ik blij met dat Dragon Sherman kits uitbrengt waar je anderhalve Sherman mee zou kunnen maken, want ik kwam 2 handgrepen te kort.
Op het rechterluik in de romp en op één van de split hatches in de koepel, daar heb ik handgrepen uit de Dragon kits voor gebruikt.

Het .30 machinegeweer zit ook op z’n plaats.
Handvat eraan gelijmd en in de koepel bevestigd.

De opbouw van de koepelmand is ook begonnen.

Na veel plastic plakken en resin schuren begon het ook weer te kriebelen om te schilderen.
Ik heb bij de crewleden het uniform in de basiskleur geschilderd.
Dit keer een mix van Vallejo British Tank Uniform van de Panzer Aces serie en een beetje Vallejo burnt umber van de Model Color serie.
Een andere tint bruin dan de Britse crewleden van het “In The Shadow Of...” dio.
En dat was ook precies de bedoeling, deze mix is midden in de roos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2020 13:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Goed dat je nu toch de Crab-installatie aan het bouwen bent. Iets dat ik bij mijn bouw nagelaten heb en wat ik achteraf toch anders had willen doen, is het gat in de hull zagen waar de aandrijfas voor de flail naar buiten komt. Dat is in het echt een groot rechthoekig gat waarvan je de omtrek aan de buitenkant nog ziet. Ik heb de Resicast-delen gewoon op de romp geplakt. Denk er ook aan dat achterop nog de seininstallatie komt, waar je nu die brandblussers hebt. Die moeten er af, want de armen van de seinborden klappen daar neer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2020 15:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ha Steven,

Bedankt voor de info.
Dat van die brandblussers wilde ik nog vragen, want ik dacht al dat ze eraf moesten, dat blijkt ook uit jouw antwoord.
Ik heb eens naar foto’s van Crab tanks gekeken, maar zie de omtrek niet waar je het over hebt.

Ik las in jouw bouwverslag dat je de tracks erop moet leggen voor je aan de flailinstallatie begint, het werd me alleen niet helemaal duidelijk waarom.
Kun je dat hier nog eens uitleggen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2020 16:18 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Afbeelding

Het stuk resin stelt een bus voor waar een overbrenging in zit, opgehouden door die winkelhaak die er rond gegoten zit. Die bus werd helemaal door de wand van de tank gestoken, waarbij het gat iets wijder werd weggebrand uit de hull. Dat is er bij mij dus niet, let op de eerste pagina met referentiefoto's in je Resicast handleiding, daar is de koker duidelijk op te zien. Ik heb de kettingen er uiteindelijk pas op p.10 om gelegd, maar ik moet er wel bij zeggen dat de Bronco tracks hier en daar breekbaar waren door de pinnen die de blokjes bijeen houden, die pinnen zijn soms niet bestand tegen de spanning als er lijm op komt. Je moet ze wel al eerder dryfitten om de hoogteaanduiding in je handleiding te kunnen gebruiken, want dat is van op de grond gemeten en niet vanaf de loopwielen.

Citaat:
Approx 44.5mm from ground including tracks

(Zie 2de bouwstap, bij zulke kits best reeds de volledige handleiding lezen voor je aanvangt met de constructie)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2020 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Bedankt Steven, dat verduidelijkt een hoop.
Heb de handleiding al gelezen, maar met alleen de handleiding van Resicast wordt het een moeilijk verhaal.
Zo onduidelijk, maar met jouw bouwverslag ernaast wordt het al duidelijker.
Dan zie ik in beeld wat Resicast probeert te beschrijven. :lol:

Vandaag nog wat kitjes voor de kinderen besteld, ze zijn zoveel en zo leuk aan het bouwen en god weet hoelang dit nog gaat duren.
Voor mezelf toch maar de bailey brug besteld.
Die komt deze week. Dan heb ik alles om de lopende projecten te kunnen bouwen.

Van het Master Box setje het eerste figuurtje in elkaar gezet.
Pose gaaf, precies wat ik zocht voor naast de bailey brug, maar qua detail middelmatig.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2020 8:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
StevenVD schreef:
Je moet ze wel al eerder dryfitten om de hoogteaanduiding in je handleiding te kunnen gebruiken, want dat is van op de grond gemeten en niet vanaf de loopwielen.

Citaat:
Approx 44.5mm from ground including tracks

(Zie 2de bouwstap, bij zulke kits best reeds de volledige handleiding lezen voor je aanvangt met de constructie)


Ha, net de handleiding nog eens gelezen van de conversie kit en je laatste quote over die afmetingen is al niet terug te vinden in mijn versie.

Kijkend naar het doosje en het nummer van jouw conversie kit, lijkt er ook wat verschil te zijn met de mijne.
Jouw conversion kit heeft nummer 35.1133, de mijne 35.133.
Geen idee wat de precieze verschillen dan zijn, ik kan niet vergelijken.
Voorkant is ook net wat anders, dit is de mijne:

Afbeelding

Ik denk dat ik maar begin met het monteren van de kalkbakken achterop de tank en het verwijderen van de brandblussers.
Je zou zeggen dat daar niet zoveel fout mee kan gaan, maar als ik ergens aan begin weet je dat natuurlijk nooit. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2020 10:31 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het stond in een zwart kadertje op de foto van de bouwstap en was de aanwijzing voor de hoek waarin je de armen moest plaatsen op de hull. Hoe is dat dan in jouw handleiding?

photo 501892

Een probleem was ook dat hij een ander type hull had gebruikt dan bij Asuka, met een andere hoek in de glacisplaat. Dat komt natuurlijk niet helemaal uit, zeker niet dat eerste plaatje met de afmetingen voor het beginpunt. Misschien is dat nu gecorrigeerd?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2020 10:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ik werk ook met een hull van Asuka, de Sherman V Firefly versie.
Ik zit dus ook met die niet kloppende afmetingen m.b.t. het glacis.

Zo ziet mijn handleiding eruit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RN.VV en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement