Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 maart, 2020 13:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Beste mensen,

Er liggen hier thuis twee (nieuwe) kits de hele dag me aan te staren en inhouden om er aan te beginnen kan ik me niet meer. :mrgreen:
In ieder geval om aan een ervan te beginnen.

In dit geval een kit die ik van Martin Visser heb overgenomen.
Een Sherman VC Firefly, een Sherman variant die ik ook nog wil doen, maar dit dio gaat draaien om een andere Sherman variant.
Bij deze Sherman zit een conversie kit van Resicast om er een Crab van te maken.
De welbekende flailtank, een van Hobart's funnies.

Hier een paar voorbeelden, mocht het iemand (nog) niets zeggen over welke Sherman variant we het hebben:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De flailinstallatie bouwen gaat een leuke, uitdagende klus worden, zag ik al aan het bouwverslag van Steven.
Zoals in zijn verslag al te lezen valt, is de handleiding van resicast op z'n zachtst gezegd wat onduidelijk, maar ben de afgelopen dagen bezig geweest om het bouwverslag van Steven aandachtig te lezen met de handleiding, de conversie kit en de losse onderdelen ernaast en er begint zich een beeld te vormen van hoe de flail gebouwd moet worden.
En het toverwoord van Martin: dry fit. :wink:

De Sherman kit die omgebouwd gaat worden is de Sherman VC Firefly van Tasca, nu Asuka.
M'n eerste ervaring met kits van Asuka en kijkend naar de details, dan ziet het er allemaal heel erg gaaf uit.
Martin heeft de Sherman al behoorlijk ver in elkaar staan en dat staat er een erg gedetailleerde tank.
Het gereedschap zit er al op. Daar mogen nog wel wat bevestigingsbandjes aan.
Ziet er nu nog wat kaal uit.

Verder moet de koepel nog afgemaakt worden.

De luchtinlaten achter op de tank zitten gelukkig al met de openingen in de goede richting.

De Sherman krijgt qua figuren straks in ieder geval de commandant die in de toren staat en misschien ook nog de driver die zijn hoofd uit het luik heeft.

Het gebouwde model tot zover:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De conversie kit met decals van de 79th Armoured Division:

Afbeelding

Hieronder wat er nog in de kit zit, de handleiding van Asuka en een los PE upgrade setje voor de Firefly versie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het idee was om een stukje Hell's Highway te maken tijdens Market Garden.
Maar ik kwam tijdens onderzoek naar de 79th AD division erachter dat zij niet betrokken waren bij Market Garden.
Dus geen connectie met Market Garden in dit dio.
Dan maar een algemene setting van de geallieerde opmars in 1944-'45.

Dit wordt weer een groot dio, want ik wil de Crab situeren op een bailey brug en die neemt nogal wat plaats in beslag.
Bronco heeft twee versies (dacht ik) en sinds ik van Bronco die bailey brug zag, staat die op het lijstje, maar wist nooit waarmee die dan te combineren.
Tot Martin over de Crab begon en toen vielen de stukjes op z'n plek.
Misschien dat ik nog een tweede voertuig toevoeg achter de Crab als daar ruimte voor is.
Op de boxart zie je soldaten aan beide kanten naast de bailey brug staan, die wil ik er ook in hebben, maar moet nog even goed rond zoeken hoe die te maken.
Of er een setje Britse figuren te bestellen zijn waarmee ik ze kan maken.

Op deze manier kan ik ook weer met water aan de gang en twee oevertjes maken.
Ook is het een optie om resten van een vernietigde brug in het dio te verwerken.

Afbeelding

Genoeg te doen dus.
Eerst maar eens beginnen met de Sherman af te werken zodat de flailinstallatie gebouwd kan worden.

De baileybrug en figuurtjes moeten nog besteld worden en met de coronamaatregelen zien we wel hoelang het allemaal gaat duren en wanneer ze er zijn.
We hebben de tijd. :mrgreen:


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op do 03 aug, 2023 12:56 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 maart, 2020 18:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2019 15:59 pm
Berichten: 167
Hallo bas,
Dit gaat er heel indrukwekkend worden
We gaan zeker in de volgstand want zoals je weet ben ik zeer geïnteresseerd in de baleybrug

Succes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 maart, 2020 21:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ja zo kan het ook Bas. Je bent met zoveel projecten tegelijk bezig dat je al deels gebouwde modellen koopt :mrgreen: .

Succes maar weer.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 maart, 2020 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ha meesterscratcher,

Het was niet helemaal de bedoeling om dit deels gebouwde model te kopen of überhaupt een deels gebouwd model te kopen, maar toen Martin deze aanbood, kon ik niet weigeren. :wink:

Momenteel zoveel gave ideeën en kan me bijna niet inhouden om overal aan te beginnen. :)
Mijn agenda zit in ieder geval vol met de nu lopende projecten.

Ben nu bezig om de Sherman flink aan te kleden.
Heb redelijk wat stowage op het motordek neergelegd en heb de zijkanten van de koepel ook volgehangen.
Alle touwen komen na het spuiten.
Ik volg bij deze Crab dezelfde methode als de Sherman van het “2nd Armor” dio.
Eerst volplakken, dan spuiten.
Wel uitkijken dat ik uiteraard de ruimte benodigd voor de flailinstallatie vrij laat.

Achter tegen de koepel zit de typisch Britse stowagekist en op het glacis aan de voorzijde stukken spare track bevestigd uit de Firefly kit van Asuka.

Bij de nu lopende projecten probeer ik waar het kan ook de spare box een beetje mee op te werken.
Dat wil zeggen dat deze tank gedeeltelijk interieur krijgt van de losse onderdelen die hier rondslingeren.
Heb bijvoorbeeld in de koepel een gedeeltelijke gun breech aangebracht, intercomboxen en een radio.
Zowel in de romp als de koepel komt nog meer interieur.

Ook begonnen aan de luiken en het upgraden van onderdelen met PE die in het pakket zat.
Daar is op de onderstaande foto’s nog niks van te zien.

Begonnen met de tracks in de basiskleur te schilderen en daar gebruik ik Tamiya metallic grey voor.
M’n favoriete staalverf.
Die bevalt me veel beter dan natural steel van Vallejo.

Hieronder hoe het er tot nu toe uitziet.
En mochten jullie geïnteresseerd zijn in een gedeelte van mijn boodschappen, zie de laatste foto. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 maart, 2020 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Vanmiddag een PE middagje gehad.

De achterkant van de romp en de bovenkant van de koepel van de Sherman voorzien van PE en aan de voorkant van de koepel het gun shield voorzien van de resin dust cover uit de Crab conversie set.

Daarvoor moest ik wel de mitrailleur aan de buitenkant verwijderen en een flink stuk van het gun shield wegschuren.
Ook de loop wat bijgeschuurd.

In de dust cover moest ik de opening doorboren en vervolgens met een mesje nog verder uitgehold tot de dust cover over de loop kon.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2020 9:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
M’n spare box blijkt groter dan gedacht. :)

Ik kwam nog de 3 figuurtjes tegen van de bren carrier, gebouwd voor het “Switchback” dio.
De figuurtjes destijds niet gebruikt.

Eentje ga ik gebruiken voor in de Crab en misschien twee.
In of zittend op de koepel komt het linkerfiguurtje en misschien zet ik de driver in de romp.

Ben gezien het kleine primerfiasco bij de crewleden van de Sherman van het “2nd Armor” nu wel een beetje huiverig om figuurtjes in de romp te gebruiken.
Het gezicht van een rijdende tank met de commandant uit de koepel stekend en voorin in ieder geval het hoofd van de driver zichtbaar vind ik levendiger en aansprekender dan twee dichte luiken voor de koepel.
Hangt uiteraard ook af van de scène, maar in dit geval is het heel goed mogelijk.

De crew members hebben de typisch Britse platte helm.
Hoewel op veel foto’s Britse tank crewleden of de baret op hebben of helmen zonder de rand wist ik dat ik in mijn kleine archief van Shermanfoto’s een foto had zitten waarin een aantal crewleden de platte helm op hebben.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2020 9:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
En weer wat spullen binnen voor dit dio.

Een setje Britse infanteristen van Master Box, gekozen vanwege de ‘op rust’ poses.
Zij moeten straks aan beide zijdes naast de bailey brug komen.
Wanneer die bailey brug er zal zijn, is de vraag.
Bij mijn vaste adres is die brug niet op voorraad en kost die €37,50, bij een andere winkel wel op voorraad, maar dan ben ik 15 euro duurder uit.
Dat verschil vind ik toch net wat te groot, dan wacht ik wel tot het allemaal wat rustiger is.
En er lopen nog twee projecten waarmee ik nog heel erg lang vooruit kan.
Geen haast dus. :D

De naam Master Box klinkt leuk, maar het is eigenlijk erg vergelijkbaar met Mini Art.
Waar ik een beetje van baal is dat als je iets Amerikaans of Brits zoekt, er niet half zoveel is als Duits spul.
Ik heb ook rondgekeken naar resinfiguren, maar dan schrikt de prijs me toch een beetje af.
Voor de prijs van 2 figuurtjes kun je vaak een mooi setje plastic figuurtjes van 4 aanschaffen.

Wat wel binnen is zijn twee setjes hoofden van Hornet.
Een setje Britse en een setje Amerikaanse.

Onderstaande setjes allemaal tegen leuke kortingen aangeschaft op Modelsale.
Martin Visser wees me op deze site.
Mocht je nog iets zoeken voor een leuke prijs nu gaan kijken want deze man ruimt zijn voorraad op tegen scherpe prijzen.

Wat heb ik dan allemaal aangeschaft:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2020 18:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2019 15:59 pm
Berichten: 167
Hallo Bas

Je hebt er lekker de vaart in zeg
Maar ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je in het onderwijs werkzaam bent.
Dan zal je nu waarschijnlijk thuis zijn en wat les moeten geven op afstand denk ik?

Ik las dat je vaste winkel de brug van Bronco niet op voorraad heeft, is sjaaks hobbyshop toevallig jouw leverancier ( het noemen van deze winkel is toch geen sluikreclame hoop ik?).

Als dat zo is dan zitten we in hetzelfde schuitje, ik heb gisteren een tweede staghound van Brono bij hem besteld en die was ook niet op voorraad.
Zou wel binnen een week binnen zijn, en daar heb ik alle vertrouwen in.
Ik heb al regelmatig bij hem besteld en ben zeer tevreden.

Ik heb trouwens op jou aanraden ook bij modelsale besteld en ook daar ben ik tevreden over.

Nu ga ik erg offtopic geloof ik.

Ik zal dit weekend ook weer eens iets posten.

Voor zover blijf ik je met grote belangstelling volgen.
Succes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2020 20:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Lekker bezig Bas, lekker tempo zo op deze manier.

Word weer een leuk verslag.

Succes, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2020 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Bedankt heren. :D

Yep, Sjaak is mijn leverancier.
Ik kijk eerst daar als ik ergens naar op zoek ben.
Goede service en in veel gevallen de goedkoopste.

Ach, die brug komt wel een keer.
Nog genoeg andere dingen te doen.

Ik zit inderdaad in het onderwijs en dus nu thuis met dat onderwijs op afstand.
Aparte situatie nu: dat thuis ‘lesgeven’.
Daar ben ik echt niet voor gemaakt.
Ik moet in de drukte van een klaslokaal vol leerlingen staan, daar ben ik voor gemaakt.
Nu gaan mijn examenklassen ook nog eens geen examen doen dit jaar.
Vorige week in 3 dagen een complete online-infrastructuur uit de grond gestampt.
Het zijn tot nu toe rare weken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement