Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 14:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2022 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2811
Woonplaats: Dongen
Beste medebrouwers,

Ik zit met een vraag. Weet iemand in welke kleur de flap op de rug van onderstaand figuurtje geschilderd moet worden? En waar die voor diende?
Ik ben op internet aan het zoeken geweest en heb mijn boeken geraadpleegd, maar krijg niks gevonden.
Resicast levert geen instructies mee en de foto op het zakje van het setje toont de figuurtjes alleen van voren. Waarbij dit figuurtje op de achtergrond staat.

photo 568308


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 nov, 2022 23:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hey Sebastiaan, die flap is een extra leren lap over de schouders gedrapeerd of zelfs bevestigd om de 15+kilo zware affuit van de Vickers MMG te dragen.
Groetz, Anne
PS: de World War 2 Tommy, in colour photo's; originele uniformen met hedendaagse reënactors; van Brayley en Ingram; fotoboek voor nog geen 20 euro op bol.com bijvoorbeeld dat ik het vandaan had, is zeer behulpzaam voor schilderen en erachter komen hoe dat nu zat met die veelboud aan uniformen bij de Engelsen dus vooral (in dit geval).

Groetjes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 nov, 2022 13:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2811
Woonplaats: Dongen
Bedankt voor je antwoord Anne.

Ik heb dat boekje inmiddels gevonden in PDF vorm en daar staat dit item ook in.
Door jouw antwoord bleek er iets niet aan mijn figuren te kloppen. Het verkeerde figuurtje had het onderstel vast. Daarmee bleek ik dus ook bij twee figuren de armen omgewisseld te hebben.
Dat is het vervelende van geen instructies hebben. Alle onderdelen voor de figuurtjes zaten netjes apart per figuurtje in zakjes, maar dan moeten wel de goede onderdelen bij elkaar verpakt zitten. :?
Heb wel de handleiding van de MG crew van het Gecko setje, ook hier in de stash, geraadpleegd, maar dat gaf op niet al mijn vragen antwoord.
Gelukkig is nu duidelijk wat bij welk figuurtje hoort en met bovengenoemd boekje gaat dat helemaal goed komen. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 nov, 2022 21:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Ha Bastiaan, heel mooi. Bij nader inzien lijkt het getoonde figuur inderdaadde mitrailleur 'zelf' te dragen.

Groetjes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 dec, 2022 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2811
Woonplaats: Dongen
Ook weer wat stappen gemaakt met het verweren van op het moment voornamelijk de buitenkant van de Carrier na behoorlijk wat figuurtjes geschilderd te hebben de laatste tijd.

De Carrier voor de verwering:

photo 566912

photo 566913

Nu de Carrier verweerd door drybrushes met khaki en olive brown, beide van Vallejo en met Tamiya metallic grey beschadigingen aangebracht. Ook een khaki drybrush bij de camonetten aan de voor- en achterzijde gedaan. Dat levert meteen mooie diepte op.
De Carrier ook voorzien van een erg verdunde wash van Vallejo olive brown. De tracks hebben ook een drybrush gehad met khaki.

Ook door pinwashes en inlijnen diepte aangebracht op verschillende stukken aan de buitenkant van de Carrier.

photo 570628

photo 570629

photo 570630

photo 570631


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 dec, 2022 0:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Ziet er mooi uit. Niet té, maar duidelijk wel verweerd, Bas. Misschien nog iets met die "blanke" kisten doen op het achterdek, maar weet ik niet wat precies.

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 dec, 2022 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2811
Woonplaats: Dongen
Bedankt Anne. Ben er zelf ook niet ontevreden over.
De blanke kist heeft inmiddels een drybrush met bruin gehad. Zie de foto hieronder.

photo 570804

Begonnen aan de radio voor in de Carrier van Resicast. Op de foto’s hieronder ook een water can voor één van de Britten van het vickers setje van Resicast.

photo 515081

photo 570803

photo 570802

photo 570801


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 apr, 2023 18:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2811
Woonplaats: Dongen
Toch ook weer een klein beetje met dit project bezig geweest.

De laatste Brit in de primer gezet en nu grotendeels in de basiskleuren geschilderd. Dat betekent dat het nu een kwestie is van de figuurtjes afwerken.
De twee Sherman Crabs en de Carrier zijn op een paar kleine dingen na klaar. Vooral de Bailey brug en de ondergrond hebben nog veel werk nodig.

photo 578497

photo 578498


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 apr, 2023 19:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2506
Woonplaats: Den-Haag
Lekker bezig Bas.

Ik vind het knap van je om met zo veel projectjes tegelijkertijd bezig te zijn.

Succes verder, Peter

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 apr, 2023 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2811
Woonplaats: Dongen
Bedankt Peter.

Het wordt tijd dat ik projecten ga afronden. Er staan hier inmiddels redelijk wat onafgebouwde modellen in verschillende bouwfases. Ik heb de neiging om vaak ongebouwde kits te bekijken en voor ik het weet ben ik die aan het bouwen. :mrgreen:
Voor de afwisseling is het wel leuk, aan verschillende dingen werken. Iets echt afwerken blijft ook mooi.

De Brit van de vorige post inmiddels grotendeels ingelijnd. Doet meteen wat met de levendigheid ervan.

photo 578571

photo 578572


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement