Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 6:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 aug, 2022 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ha Anne,

We gaan kijken met het figuur, want ik ben tevreden over het schilderwerk.
Dus aan de ene kant zou ik deze graag willen gebruiken, aan de andere kant is hoe het uniform geschilderd is, niet correct. Dat geven jij en Gerhard terecht aan.
Ik heb nog genoeg figuurtjes te schilderen, dus wellicht is er straks niet eens plaats voor deze.

Ik kon niet langer wachten om ook met de ondergrond aan de slag te gaan.
Op de foto hieronder de opzet. De bailey brug komt niet precies in het midden, maar meer naar links.
De brug in het midden plaatsen, levert links en rechts van de brug redelijk wat loze ruimte op.
Door de brug meer naar links te plaatsen, komt de focus te liggen op de voertuigen en manschappen die over de brug passeren of op punt staan van de brug over te gaan.
Qua voertuigen is het project wat groter geworden. De Carrier staat geparkeerd bij de brug. Toen een model erbij gepakt om te kijken waar die te plaatsen, maar dat oogde nogal leeg. De foto laat dat zien. Toen nog een model erbij gepakt en die twee modellen achter elkaar neergezet. Dat schouwspel beviel me wel. :D De voorste vooraan op de brug, klaar om eraf te rijden en een volgende die op het punt staat de brug op te rijden.
Met de bouw van dat voertuig ben ik inmiddels ook begonnen en dat wordt ook een Crab. Die bouw is hier te volgen: Sherman V Crab.
Ik heb van deze tweede Crab een apart bouwverslag gemaakt, anders wordt dit meer een voertuigenverslag dan een dioramaverslag. :mrgreen:

Inmiddels begonnen aan de opbouw van de oevers, maar dat is nog niet op foto vastgelegd. Op de foto de brug, de geparkeerde Carrier en één model en mijn gekrabbel/geschets. :wink:

photo 563001


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 aug, 2022 23:42 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Je figuren vind ik er goed uit zien! (Gave Firefly ook trouwens met die camouflage slierten)

Als ik je een tip mag geven: zet de brug niet loodrecht op de rand van het diorama. Als je hem onder een hoek zet krijg je een veel speelsere en aantrekkelijkere compositie.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 aug, 2022 8:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, volgens mij en heel goed te begrijpen is dit het langst ooit dat je aan een dio gezeten hebt. Herkenbaar is dat e.e.a langzaamaan wat eenzijdig wordt als je niet oppast. Het frisse idee met alle innovaties en klinkslagen stolt een beetje in de onderliggende vereiste basis, bijvoorbeeld het vullen van een grote omgeving, een hele hoop te bouwen natuur, of wellicht in een volgend dio. Om maar te zwijgen van een heel technisch verhaal. Als je twee Crabs gaat combineren, wat heel goed kan (dan overlapten ze elkaar met het "vegen" voor en bredere strook) én een brug neerzet, moet je die voor je gevoel wel haaks zetten om het technische verhaal niet te kort te doen. Groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 aug, 2022 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Hey Anne en DJ,

Thanks voor het meekijken, meedenken en de complimenten. :D

Ik snap je DJ, wat betreft de brug onder een hoek plaatsen. Ben al begonnen met het opbouwen van de oevers op basis van de foto en wat Anne zegt, met twee Crab voertuigen moet de brug volgens mij ook haaks. Anders wordt het (heel) krap denk ik.
Heb volgens mij ook de brug een keer schuin geplaatst bij het plaats bepalen van alle elementen en toen oogde het krap. Vandaar de rechte plaatsing.

Dit is inderdaad wel het project waar ik het langst aan bezig ben, maar dat is ook weer niet helemaal waar. Het is mijn langstlopend project. Heb sinds dat ik aan dit project begon, meerdere projecten gedaan, dus daardoor heeft deze wel flink wat vertraging opgelopen. :mrgreen:

Wordt vervolgd! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 sep, 2022 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
De tweede Crab is bijna spuitklaar, zie het militaire voertuigen gedeelte van dit mooie forum. :mrgreen:

Aan de ondergrond werken gaat in de huiskamer niet echt, vrouwlief is in de garage haar atelier aan het inrichten, waardoor mijn bouwplek voorlopig even niet te bereiken is. In ieder geval, om aan te zitten dan.

Daarom een paar figuurtjes erbij gepakt. Die moeten tenslotte ook in de verf.
Drie Britten vandaag in de basiskleur gezet.
De rechtste zijn hoofd is beschadigd bij het verwijderen van zijn helm. Die was namelijk kapot. Weliswaar een andere op zijn hoofd gelijmd, maar vind het hoofdje niet alles.
In de spare box nog een aantal hoofdjes liggen, dus waarschijnlijk vervang ik deze.
Update is kort dit keer. De gebruikte kleuren vermeld ik nog.

Dit zijn allemaal Resicast figuurtjes.

photo 564610


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2022 18:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
De zondagmiddag besteed aan het figuurtje met de schep.
Ingelijnd en de broek en jasje voorzien van shading en highlights.

Inlijnen gedaan met olive brown, shading met English uniform donkerder gemaakt met olive brown en de highlights met English uniform lichter gemaakt met highlight flesh.
Banden en tassen met khaki geschilderd en de helm en slaapzak met US olive drab.
Schoenen geschilderd met leather brown en de zolen met dark rubber.
Niet alle uitrusting heeft zijn juiste kleur, dat komt nog.
Foto’s laten minder contrast zien dan in werkelijkheid, heb momenteel niet de beschikking over mijn bouwlamp.

photo 564662

photo 564665

photo 564664

photo 564666

photo 564667

En gestart met twee andere Britten in de verf te zetten:

photo 564668


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2022 22:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Ha, mooi hoor, al die verschillende figuren, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar die schoenen van de Britten waren echt zwart..de neuzen zelfs nog hoogglanzend te poetsen:-)
Groets, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 sep, 2022 6:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Hey Anne,

Thanks voor het meekijken.
Je hebt helemaal gelijk dat die schoenen zwart waren. Ik zat denk ik in G.I. mode! :mrgreen:
Pas ik aan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2022 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Inmiddels de schoenen van de Britten zwart gemaakt.
Geen black, maar dark rubber. Kleuren van Vallejo.
Als de schoenen een lichte drybrush gehad hebben, ogen ze lekker gebruikt.

Ook bezig met inlijnen, shading en highlights van de volgende Brit van Resicast.
Dit figuurtje draagt een Bren. Die schilder ik apart.

Bij de leren vest ingelijnd en de highlights gedaan, shading moet nog.
Op de broek bezig geweest met de shading.
Inlijnen ook op de rest van het figuur gedaan.
Uniform en uitrusting geschilderd met English uniform en khaki.
Kleur van het vest is een mix van leather brown en shadows flesh van Vallejo.
Die mix lichter gemaakt met highlights flesh en dat gebruikt voor de highlights op de vest.
Let nog niet op het gezicht, dat is nog work in progress.

photo 564961

photo 564960


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 okt, 2022 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Met de figuurtjes weer een paar stappen verder.

Twee figuurtjes beschouw ik als afgerond.
De figuren hebben decals op de mouwen. Bij beide figuurtjes bandjes gemaakt van masking tape voor de wapens. Bij het tweede figuurtje de Bren gun apart geschilderd en daarna bevestigd.
De schoenen een drybrush gegeven met German camouflage beige.
Op de foto’s is wel veel contrast weg, zeker in de gezichten. Doet wel een beetje afbreuk aan de werkelijke aanblik van de figuurtjes.

De eerste:

photo 565443

photo 565441

photo 565442

photo 565440

En de tweede:

photo 565437

photo 565436

photo 565435

photo 565434

Bij dit figuurtje lijkt de rechterpupil groter dan de linker, heb het bijgeschilderd, maar de verandering lijkt niet echt zichtbaar. Het is maar net vanuit welke hoek je een foto maakt van het figuurtje. Straks in het dio tussen alle andere figuurtjes zie je er niks meer van, dus ik doe er niks meer aan. Misschien nog in het gezicht rond de mond de zaak wat donkerder maken, maar ook dat zie ik nog wel.

photo 565438

photo 565433

Ik ben over bovenstaande figuurtjes behoorlijk tevreden.
Dat was ik niet over het hoofdje van het onderstaande Resicast figuurtje. Het lijf met uniform is echt mooi, maar het hoofdje vind ik echt minder. In de spare box tussen de Hornet hoofdjes gezocht en een mooie kop gevonden.

Het figuurtje met het oude hoofdje:

photo 565446

En met een nieuw hoofd, een stuk beter:

photo 565439

En het nieuwe hoofdje work in progress:

photo 565444

En tweede andere figuurtjes work in progress:

photo 565445


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement