Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 23:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 feb, 2020 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ik lees deze ook weer aandachtig (in stilte) mee, net als de rest van je topics! Ben benieuwd!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 feb, 2020 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ik wil geen spelbreker zijn, maar de Sherman op de foto is volgens mij geen Mk.III maar een Mk.V aan het motordek te zien. Dat zou ook wel eens de reden kunnen zijn dat de Sherman op de foto groter lijkt, want de Mk.V (M4A4) wás ook iets groter dan een Mk.III (M4A2).

Maar dit is natuurlijk alleen van belang als je de foto zo hysterisch correct mogelijk wil nabouwen...maar gezien deze opmerking
Citaat:
Heb nog zitten kijken naar de Sherman III van Asuka, maar die kit had niet de tracks van de tank op de foto en een cast cover en geen 3 piece transmission cover zoals de tank op de foto.
ben ik toch bang dat je een nieuwe kit moet aanschaffen... :(

Ik denk dit vanwege hetgeen er in de rode cirkel te zien is:

photo 498616

Dat is namelijk specifiek voor de layout van het motordek van de M4A4 oftewel Mk.V

Ter vergelijking:

Dit is het motordek van een M4A4 (Mk.V):
photo 498617

En dit dat van een M4A2 (Mk.III):
photo 498618

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 feb, 2020 1:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, deze discussie is al eerder gevoerd rond het "in the shadow of market garden" - dio. Er werden blijkbaar nog mk 3's gebruikt. En mij idee zou dan nog zijn om iets met deze set te doen, als je toch creatief gaat doen.
https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modelbouw-figuren-en-diorama-s/m1510586429-dragon-6145-fallschirmjager-batallion-500-1-35.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Vriendelijke groet,
Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 feb, 2020 1:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ja, er werden nog Mk.III's gebruikt (zelfs met M34 gun shield, want dáár ging die discussie over :wink: ), maar op de foto staat een Mk.V en ik krijg door de aangehaalde quote toch sterk de indruk dat het de bedoeling was de Sherman op de foto te gaan bouwen. Dat is toch een heel andere discussie dan die rond "in the shadow of Market Garden" waar het dio gebaseerd was op een eigen verzinsel, want dan is er veel meer "dichterlijke" vrijheid mogelijk.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 feb, 2020 8:27 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Als de foto (situatie) dus correct nagebouwd gaat worden ga ik helemaal met MarChant mee, want zelfs ik zie het verschil nu ook.
Maar als het slechts ter inspiratie dient, ja dan zou elke tank daar kunnen liggen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 feb, 2020 10:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
Ha Martin,

Je hebt gelijk wat betreft het type Sherman.
En inderdaad, destijds ging de discussie over de gun shield.
Ik had het rood omcirkelde detail op de foto ook opgemerkt, heb op de twee grote bekende Sherman sites rondgekeken, dus waarom ik gemist heb dat het hier om een M4A4 gaat, is me een raadsel. :shock:
Ik weet van dat type dat de romp iets langer is.

Asuka heeft een M4A4, maar u raadt het al, zo ongeveer overal uitverkocht behalve in Japan.
Bij deze Dragon Sherman zijn de tracks en de transmission cover zoals op de foto.
In de Dragon kit zitten twee type gun shields, ook degene die de Sherman op de foto heeft, dus ook dat zit goed.
Het komt er dan feitelijk op neer dat ik dan alleen vanwege het motordek een andere kit zou kopen.
Dat gaat me net wat te ver, niet verkeerd bedoeld hoor, want ik begrijp Martin en Bert ook.

Anne, dank voor de suggestie van het setje Fallschirmjäger, maar ik heb juist dit setje aangeschaft omdat de poses het beste passen bij het idee van de foto.

Zoals bij het “After The Action” dio ook het geval was, is de foto voor mij vooral een inspiratiebron.
Het gaat me er ook niet om dat dit dio een 1:1 replica wordt van de foto.
In dat opzicht hou ik het bij de Sherman III.
Het zou in mijn ogen wel storend of historisch incorrect zijn als ik een Valentine of Mathilda tank zou gebruiken.
Dan krijg je een soortgelijke situatie zoals bij het “Panzerschlacht” dio met de Kubelwagen die ik destijds decals heb gegeven van een Duitse eenheid die nooit in Nederland is geweest.
Dan vind ik dit met deze Sherman van een net iets andere orde.

Ik had een hoop van bovenstaande info misschien beter in de intropost kunnen plaatsen, dat had een hoop verwarring gescheeld. :D

Ik vind de reacties van Bert, Anne en Martin wel leuk.
Zelf ben ik ook van de details (maar bij een hobby tot op zekere hoogte :wink:), dus ik vind die discussie wel leuk.
En dan blijkt weer dat mensen je werk volgen en het de moeite vinden om te reageren en dat vind ik leuk om te zien. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 feb, 2020 13:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Wat ik altijd zo leuk vind aan jou topic's zijn de lange verhalen die je maakt. Er is nog helemaal niks gebouwd maar we al wel op pagina 2 zitten :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 feb, 2020 14:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2814
Woonplaats: Dongen
Dat schijn ik om de één of andere reden niet te kunnen voorkomen. :mrgreen:
Vraag me niet waarom. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 feb, 2020 23:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
no leaf clover schreef:
Het komt er dan feitelijk op neer dat ik dan alleen vanwege het motordek een andere kit zou kopen.


En de lengte! :wink:
Nee hoor, ik begrijp je redenering wel (al is het misschien wel een beetje jammer dat je niet toch een M4A4 hebt kunnen vinden...).

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 feb, 2020 14:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Hey Bas, ik mag ook graag naar oude ww2 foto's kijken, bestuderen en/of namaken. Leuke antwoorden heb je alvast gekregen, de rest moet je zelf doen :mrgreen:

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement