Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 jun, 2020 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
We zijn aangekomen bij het eindpunt van dit dio.

Het overvalt me nog elke keer, voor m’n gevoel is het weer in één keer klaar. Is natuurlijk niet zo, maar ik denk altijd dat de laatste loodjes heel lang duren en dat blijkt eigenlijk altijd erg mee te vallen.

Zoals gezegd, voor dit dio vormde een foto uit een Duits Kriegsbericht de inspiratiebron. De foto hieronder. Een uitgeschakelde Canadese Sherman en Duitse Fallschirmjäger die, poserend voor de fotograaf, hun prooi bekijken. Gefotografeerd in de omgeving van Bergen op Zoom in oktober 1944.

photo 497860

Hieronder vervolgens alles wat ik gebruikt heb voor dit dio, op de verf na dan:

photo 510398

photo 509889

Ben over het dio in zijn geheel behoorlijk tevreden. De Sherman was qua verwering een uitdaging omdat deze nu niet grotendeels verstopt zat onder een grote hoeveelheid stowage. :mrgreen: Uiteindelijk ben ik te spreken over de aanblik van de Sherman, hoewel niet alles qua verweren is verlopen zoals ik voor ogen had.
De Fallschirmjäger vind ik er ook heel behoorlijk uitzien. De één wat beter dan de ander. De meningen over de FSJ met zijn ‘camo’ jasje zijn verdeeld, iets dat ik goed snap, maar toch vind ik hem in dit dio iets hebben. Al pak ik zoiets als dit bij een mogelijke volgende keer wel anders aan.

Door de toevoeging van de takken en het puin is het mooi één geheel geworden. Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk elementen uit de referentiefoto's te vertalen naar het dio voor zover het materiaal (zoals de figuurtjes) en de mogelijkheden dat toelieten. Zelf vind ik dat behoorlijk geslaagd te noemen.

Ik blijf het waarderen dat mensen de moeite nemen om te reageren op wat ik aan het doen ben, ook als het is om me te wijzen op fouten of onlogische dingen. Bert, Jeroen, Peter en Martin, jullie ook dit keer weer veel dank voor het helpen met de figuurtjes. Dat is echt een vak apart. Verder ook alle andere volgers bedankt voor het kijken. Deze krijgt een mooi plekje tussen de andere projecten.

Zoals altijd: genoeg gezeverd, hieronder waar het allemaal om gaat, de eindfoto’s:

photo 510497

photo 510499

photo 510501

photo 510504

photo 510505

photo 510506

photo 510511

photo 510512

photo 510514

photo 510516

photo 510518

photo 510520

photo 510523

photo 510524

photo 510527

photo 510529

photo 510530

photo 510532

photo 510534

photo 510537

photo 510539

photo 510538


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jun, 2020 20:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Ik vind het weer een :brouw: waard. Ziet er keurig uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 8:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2019 15:59 pm
Berichten: 167
Goedemorgen Bas

Mijn complimenten bij dit diorama
Het ziet er in mijn ogen weer fantastisch uit
De oude rotten in het vak zullen misschien wat knelpuntjes zien maar ik vindt het prachtig.

Ik zag dat je inmiddels een nieuw topic bent gestart, we gaan weer in de volgstand en hopen toch weer mooie en nieuwe dingen op te pakken.

Succes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 8:49 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Je ziet de progressie in je werk, niet dat je er al bent, maar je gaat absoluut de goede weg op

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 9:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Netjes hoor Bas,

Je hebt weer een leuk diorama neer gezet.
Puntje blijven er altijd, maar daar is al over gesproken.
Ik blijf het wel vreemd vinden hoe die Sherman daar achter die boom staat, zie b.v. ook geen sporen.
Voor de rest, knap stukje werk.

Succes met de volgende, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 23:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Mooi diootje Bas. Je verzameld al aardig wat vaardigheden en daarbij ook toeschouwers. Probeer bij de volgende een vernislaagje aan te brengen vóór het verweren - is meerder keren gemeld, weet ik - maar ik denk dat het makkelijker te controleren en corrigeren is.

Op naar de volgende :brouw:
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2020 8:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Bedankt iedereen voor de positieve geluiden. Dat is altijd leuk om te lezen.

Peter, ik snap wat je bedoelt qua positionering van de Sherman. Heb me zoveel mogelijk aan de referentiefoto’s gehouden, vandaar dat die daar zo staat.
Met je opmerking over de sporen heb je een goed punt. Dat had er echt wel in gemogen. Had dat maar gezegd toen je in een eerder stadium opmerkte dat je de Sherman vreemd opgesteld vond staan. :)

Bij de lopende projecten ga ik er in ieder geval erg op letten dat de hl geen vlakken meer worden en toch ook maar over de vernisdrempel heen. :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2020 10:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Je ontwikkelt je eigen stijl heel leuk. Andere bouwers die al wat langer meegaan, hebben wel al hub stijl, voorkeuren en prioriteiten bepaald. “Reach for the stars
and maybe you’ll get to the moon” hoort daar helemaal bij, maar voor de volgende keer misschien toch al wel, in het vasthouden van de sfeer iets van een eindplaatje in je hoofd zodat je niet hoeft terug te grijpen op eerdere resultaten. Die khaki-jas van de Panzerfaust- man; misschien even een extra wash om dat bruine wat te vergroenen;)
Maar gewoon een hele treffende sfeer, vergelijkbaar met je bocage-dio (oeps nu doe ik het zelf ook;), die je natuurlijk deels gelijktijdig maakte.

Groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 nov, 2020 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Alweer enige tijd geleden dat ik dit project afrondde, maar nu is het echt af.
Vorige week een zwik naamplaatjes besteld voor afgeronde, lopende en toekomstige projecten en ook voor dit project dus.

Hieronder het resultaat. Ben erg blij met de plaatjes. Vooral met de afwerking van de letters. Het oogt als net niet af en dat vind ik er gaaf uitzien.

Het plaatje:

photo 522572

Het dio met het plaatje:

photo 522573


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement