Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 7:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2020 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Mijn twee lopende projecten, “In The Shadow Of...” en “Hello, 2nd Armored...”, zijn nog in volle gang, maar het volgende project is er toch alweer. :mrgreen:

Een paar weken geleden was ik op internet naar foto’s aan het zoeken om mijn klaslokaal mee te verfraaien.
Toen kwam ik onderstaande foto tegen:

Afbeelding

Deze foto triggert me om de één of andere reden zo erg, dat het vrij duidelijk was dat dit het volgende project ging worden.
Deze hangt nu ook op A3 formaat in mijn lokaal. :D

Deze foto is veel op internet te vinden als zijnde genomen in Normandië, maar de foto blijkt in Noord-Brabant gemaakt te zijn in de buurt van de Wouwse Plantage in de buurt van Bergen op Zoom.
De Fallschirmjäger op de foto poseren voor een Duitse oorlogsfotograaf voor de Kriegsberichter.
Zij zijn medeverantwoordelijk voor het uitschakelen van 11 Britse Shermans op 23 oktober 1944.
Een stukje oorlogsgeschiedenis uit mijn eigen provincie en heb de Britse oorlogsbegraafplaatsen bij de Wouwse Plantage bezocht, dus het gebied is me niet helemaal vreemd.

Hier wat meer foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Bovenstaande twee foto’s zijn afkomstig uit het boek Autumn Gale.

Afbeelding

Toen ik bij de schrijver van dat boek thuis was om een ander boek op te halen, hebben we geruime tijd zitten praten over de gevechten in Noord-Brabant in 1944 en toen kwam deze foto ook langs.

Voor dit project ga ik dezelfde Sherman bouwen als bij m'n "In The Shadow Of..." Dio oftewel de Sherman III van Dragon.
Hele gave kit om te bouwen.
Heb nog zitten kijken naar de Sherman III van Asuka, maar die kit had niet de tracks van de tank op de foto en een cast cover en geen 3 piece transmission cover zoals de tank op de foto.
De tracks had ik bij de Asuka versie kunnen vervangen door aftermarket tracks van Friuli, maar dan zou ik alleen al aan de Sherman kit en de tracks een slordige 90 euro kwijt zijn en nu 57, inclusief verzenden.
En de Dragon Sherman kit is ook gewoon een hele mooie en hele goede.
De Asuka Sherman is voor het volgende project. :D

Voor de Fallschirmjäger heb ik het volgende setje van Dragon besteld, 2nd gen, schijnt heel erg gedetailleerd te zijn:

Afbeelding

Bij een tweetal soldaten worden de wapens vervangen door een Panzerfaust en een Panzerschreck.

Dit zijn de sprues van de Sherman III:

Afbeelding

Gedetailleerdere foto’s van de sprues volgens als de kit binnen is.

De grootte van het dio wordt ongeveer vergelijkbaar met de grootte van het “After The Action” dio.

En dan denk je niks met het Coronavirus te maken te hebben, tot je van de webshop een mail krijgt met de mededeling dat de Sherman kit niet op voorraad is (toch al een probleem op zich bij Dragon) en dat door het Coronavirus het maanden kan duren voor iets deze kant op komt of langer. :shock:
Uiteindelijk toch een winkel in Nederland gevonden waar ze de kit hadden en dus gauw besteld.

Ook nog een PE upgradesetje besteld om het gereedschap te kunnen upgraden en mooi te kunnen bevestigen hoewel de kit zelf ook al de nodige PE bevat.

Ik heb er zin in! :D


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op ma 15 jun, 2020 20:04 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2020 22:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Tof en leuk project. Ik ga weer volgen.

Succes

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2020 22:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2019 15:59 pm
Berichten: 167
Hallo Bas

Je durft met dit project, het lijkt mij niet makkelijk een kapotgeschoten tank na te gaan bouwen.
Ga dit zeker volgen.

Succes!!

Jan Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2020 23:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Bedankt heren!

Dit is niet de eerste kapotgeschoten tank die ik ga bouwen. :lol:
Het is wel een uitdaging om dit overtuigend te gaan neerzetten.
Ik moet er nog wel achter zien te komen waar de schade bij deze tank zat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 feb, 2020 8:11 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik zou me wel thuis voelen in jouw klaslokaal al ben ik absoluut niet duits gericht. Maar krijg jij dan geen vragen van overbezorgde moderne nederlandse ouders, die overal wel wat van weten te vinden?

(hoe schrijf je zo'n vraag op zonder dat het sarcasme richting de moderne moraalridders teveel opvalt :D )

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 feb, 2020 12:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Nou Bert, vragen heb ik nog niet gekregen, maar aan dat soort ouders heb ik ook helemaal geen boodschap om eerlijk te zijn. :D

Overigens ben ik niet Duits gericht want zie onderstaande foto: de “tankmuur” achterin mijn lokaal.
Een overzicht van een aantal pantservoertuigen uit de Tweede Wereldoorlog in uiteraard zwartwit, want ik geef geschiedenis. :wink:

Afbeelding

Maar dat even terzijde.
Nu verder met dit nieuwe project.

Overigens wordt dit het zichtpunt/brandpunt van het dio:

Afbeelding

Een paar Fallschirmjäger die naar een kolossaal lijkende Sherman kijken, terwijl de Sherman in werkelijkheid natuurlijk veel kleiner was dan hij op de foto lijkt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 feb, 2020 12:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Wilde dat ik zo'n leraar had, bij ons hing er volgens mij geen moer aan de muren

Maar hierbij ligt de nadruk toch wel op de para's lijkt mij en is de Sherman in wezen een lijdend voorwerp op je dio/ Dus een goede oefening in het schilderen van figuren en detailaankleding

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 feb, 2020 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Bert Takken schreef:
..is de Sherman in wezen een lijdend voorwerp op je dio...

Jij weet je woorden weer mooi te kiezen :lol:
Lijdend was de tank in dit geval zeker. :wink:

Maar je hebt wel gelijk hoor, deze Fallschirmjäger staan op de voorgrond en met de Sherman als enorme backdrop zullen we maar zeggen.

Waar ik heel erg veel zin in heb is juist de detailaankleding waar je het over hebt, kijkend naar het takkenwerk dat over de tank hangt, de rotzooi rondom de Sherman op de weg, het feit dat deze half in een sloot ligt.
Een mooie herfstondergrond en -tafereel maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 feb, 2020 15:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Even een kleine correctie

Tis niet mijn werk he




"Takkenwerk"

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 feb, 2020 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2502
Woonplaats: Den-Haag
Leuk project hoor.

Net wat Bert al aangaf, dat is een hele uitdaging met al die figuren.
Ben benieuwd.

Succes, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement