Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 16:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 11:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Dit valt een beetje buiten mijn interesse-zone maar het ziet er allemaal erg goed uit.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 17:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
@Jeroen Zuiderduin: bedankt.

Vandaag lekker begonnen met de muren van de schuur.
Ik heb de muren en de deur grotendeels gelijk gehouden met mijn vorige diorama project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 21&t=52629.
Zodoende wil ik het een beetje gelijk houden als ze naast elkaar staan, uiteraard zal het niet 1 op 1 gelijk worden maar de bedoeling is dat het vorige diorama project zeg maar de buitenkant is van de schuur. En dit project is dan de binnenkant van diezelfde schuur waar nu dus gesleuteld word.

Begonnen met de muren uit blackfoam op maat maken. Let niet op de rommel op onze eettafel :shock: dit is al 4 weken de werkplek van mijn vrouw die thuis werkt op dit moment. Maar ze heeft heel de eettafel in beslag. Ik heb nog net een klein plekje voor mijn laptop en nu dus om te bouwen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En al begonnen met metselen :D Heb alleen nu een probleem, geen bakstenen meer. Eerst maar weer eens gaan maken.

Afbeelding
Afbeelding

Zo dit was het weer voor vandaag.
Binnenkort weer meer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 apr, 2020 19:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Goedenavond mede modelbouwers,

Deze week 2 figuren binnen gekregen voor dit en mijn vorige diorama project.

Het gaat om een lasser in de schaal 1/24 van American diorama https://www.toms.nl/article/AD38259
En een fotograaf ook in de schaal 1/24 van American diorama https://www.toms.nl/article/AD38312
Mijn project(en) zijn ook in de schaal 1/24 maar als ik dit figuur ernaast zet dan is hij toch veel groter. Zeker als ik een paar figuren van de driver set van fujimi 1/24 https://www.toms.nl/article/fuji116365ernaast houd. Deze set had ik ook nog liggen.

Kan iemand mij vertellen hoe dat kan?
Op de 2e foto zie je de fotograaf die ik op mijn andere project wil gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding

Op zich zal het wel goed uitkomen maar ik ben in mijn hoofd al met een nieuw diorama bezig waarbij er ook figuren bij komen alles in de schaal 1/24. Heeft te maken met een foodtruck en daar zitten dus al figuren bij. Die figuren zijn dus net zo groot als de fujimi dozen. En dan kan ik niet van zulke figuren erbij neerzetten.

Graag zou ik hierop een antwoord willen hebben, anders moet ik opzoek naar andere figuren en in welke schaal moet ik dan gaan zoeken? 1/24 is toch 1/24.

Gr. Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 apr, 2020 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Maak je geen zorgen om die figuren, 1/24 komt overeen met ongeveer 75mm. Afwijkingen zijn echter mogelijk naargelang de fabrikant. De figuren van Aziatische merken zijn dikwijls kleiner omdat die mensen daar ook overwegend klein van gestalte zijn.
Het spreekt voor zich dat bvb een Japans merk geen referentiematen gaat zoeken in Amerika waar de mensen dan weer langer zijn. Uit realistisch oogpunt kan je stellen dat de lengte van een volwassen man varieert tussen ongeveer 165cm en ruim 180cm met uitspringers van 190cm en meer. Er zijn nu eenmaal lange en korte mensen, mijn opa zaliger was bvb slechts 152cm, dus ja: definitie... al je figuren zijn perfect bruikbaar op je dio. Indien je het nodig vind om te sleutelen aan het visuele effect, ik bedoel daarmee dat de grotere figuren iets te veel in het oog springen kan je die op de achtergrond plaatsen zodat het verschil minder opvalt.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 apr, 2020 20:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
@walesha, bedankt voor je antwoord. Ga kijken hoe ik ze gaat neerzetten zodat het niet zo opvalt.

Verder ben ik deze week weer lekker bezig geweest. Tja ik heb gewoon nog voldoende werk dus voor mijn geen thuis zitten vanwege het corona virus. Ben gelukkig niet jaloers op de mensen die wel noodgedwongen thuis moeten zitten. Deze groep had het graag ook anders gezien natuurlijk.
Neemt niet weg dat ik toch wat minder tijd heb om aan mijn hobby te werken.

Op K(w)oningsdag heb ik lekker buiten in het zonnetje zitten bouwen aan mijn muren.

photo 506493
photo 506494

Gisteren de muren in de kleur geschilderd. Binnenmuur blijft wit. Buitenmuur baksteen kleur.

photo 506497
photo 506496

En de hobbyschuur vloer voorzien van de 1e laag 'cement' Ga nog kijken of ik niet een mix kan maken van cementvloer en tegels

photo 506495
photo 506498

Verder heb ik nog de gereedschapskar verweerd

photo 506490

En bezig geweest om een laskar te maken zoals wij deze ook op de zaak hebben staan

photo 506489

Muren heb ik zojuist in de vernis gezet zodat ik bij gelegenheid weer kan gaan voegen.

Tot de volgende update,

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei, 2020 17:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Vanmiddag weer lekker bezig geweest.

Binnenmuur wat vuiler gemaakt. Komt nog meer maar dat doe ik later als ik weet waar ik de spullen ga neerzetten.

photo 506838

Buitenmuur ook licht verweerd en groen aangebracht. Hier ga ik verder niks meer mee doen omdat dit dio zich voornamelijk aan de binnenkant van de schuur afspeelt

photo 506836
photo 506837

Deur gemaakt en in de primer gezet

photo 506835
photo 506834

En begonnen met een dakconstructie. Het is nog niet helemaal wat ik wil maar het is een probeer stuk hoe ik het wil hebben.

photo 506833
photo 506832
photo 506829


En even gekeken hoe het staat met de auto op de brug. Qua hoogte komt het keurig uit.

photo 506831
photo 506830

En nu ikzelf de foto's aan het bekijken ben moet ik echt bij mijn volgende project de ondergrond rechter maken :oops: dit is nu niet echt netjes. Moet toch eens kijken voor een hotwire want met een mes gaat het gewoon niet lekker. Dus ja dat punt ga ik bij een volgend project aanpassen :wink:

Binnenkort weer meer.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei, 2020 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Voor de ondergrond kun je een plank of fotolijst pakken.
Heb bij m’n “2nd Armor” dio een fotolijst gebruikt en gewoon op het glas gewerkt. Heb je meteen een rechte ondergrond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei, 2020 20:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Hoi Bas,
Ik gebruik ook fotolijstjes. Glas haal ik eruit maar het dikke karton laat ik zitten en ik snij er een stuk piepschuim in. Dit vind ik fijn werken als achtergrond.
Alleen met het snijden gaat er wel eens iets brokkelen.
En ik heb nog iets in petto waardoor ik het glas niet kan laten liggen.

Maar het komt nog wel goed, ga kijken of ik het nog kan bijwerken en anders aandachtspunt voor het nieuwe project.

Heb alweer een nieuw project in mijn hoofd en mijn broer wil ook graag dat ik iets voor hem gaat maken. Dus na dit project staan er alweer 2 op stapel.
M'n broer wil graag een WO2 diorama, iets met John Steele hangend aan de kerk met zijn parachute :o
Dus dat word weer denkwerk, maar eerst dit project afmaken :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei, 2020 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Dat is een ambitieus project: de kerk van St. Mere Eglise nabouwen. :wink:

Succes met deze afmaken!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2020 23:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Vandaag een leuk pakketje binnen gekomen vanuit Amerika.

photo 507748

En dan hieronder een screenshot van het idee

photo 507747

Binnenkort vakantie, eens kijken of ik dan weer tijd heb om verder te gaan.

Tot de volgende update,

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement