Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 284 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 apr, 2020 13:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Ha Peter,

Bedankt. Met die punten kan ik zeker wat.
Sterker nog, de tracks van de Sherman heb ik al aangepakt. Dat zag ik namelijk ook toen ik de foto’s nam. Meteen daarna even netjes afgewerkt.
De naden van de kleding inmiddels ook ingelijnd, hoop dat ik daarbij alles gehad heb. Dank voor dat soort aanwijzingen, dat maakt het werken aan figuurtjes een stuk makkelijker en duidelijker.
Het verschil in pigment pak ik zeker nog aan. Net zoals het bewerken van de tracks met pigment want dat is ook nog niet overal gedaan.
Begonnen met het bevestigen van decals op de uniformen en helmen van de paratroopers. Dat maakt het dan toch echt af. Met dank aan Martin Visser.
Zijn we stiekem toch alweer aangekomen bij het stadium van het afwerken van allerlei details, zoals helmbandjes maken en banden voor aan de geweren. Die zitten in het PE upgradesetje van Eduard. De commandant verder afwerken, daar ben ik ook al ver mee en nog wat meer klein grut.
Met een beetje geluk aan het einde van de week de eindfoto’s maken. Tenminste, als ik er tegen die tijd uit ben wat de definitieve opstelling van de paratroopers gaat worden. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr, 2020 19:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Mooi man, goed bezig.

Succes met de laatste loodjes.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr, 2020 10:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Hey Bas, je bent erg goed bezig man, ik kan mij aansluiten bij alle opmerkingen die hier gegeven zijn. Wellicht kan je de zware inlijningen van de figuurtjes wat afzwakken met een filtertje. De Sherman ziet er erg goed uit maar de tankhelmen van de twee figuurtjes daarin kunnen nog een pinwashje hebben. Let ook even op bij het aanbrengen van modder - is misschien iets teveel - droge modder is lichter van kleur, dus dat is prima. Verse modder is donkerder en zou niet misstaan als je hier en daar spetters daarvan aanbrengt.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr, 2020 16:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Ha meneer Zuiderduin,

Dank voor je complimenten en je suggesties. Vooral met die van de pinwash voor de tankhelmen was ik blij want elke keer als ik naar die helmen keek, zag ik iets, maar wist niet wat. Tot ik jouw opmerking las en dat was wat ik zag. Dus vandaag die pinwash meteen even meegenomen en daar knappen die helmen goed van op.
De inlijning laat ik bij de paratroopers zoals hij is. Als de figuurtjes op het dio staan, dan is het wat Bert zegt, dan valt het zware behoorlijk ver weg. Toch ga ik er bij de Fallschirmjäger en alle andere figuurtjes die nog volgen er wel goed op letten.
En weer een hoop laatste loodjes gedaan. De antenne gemaakt, geschilderd en op de koepel bevestigd, de commandant afgewerkt en in de koepel geplaatst en voor z’n neus de .50 vastgelijmd.
Het gedeelte van de tracks verweerd waar ik niet meer of niet meer goed bij kan als de tank op het dio staat, oftewel de tracks aan de achterkant en de bovenkant van de tracks boven de bogies. Wat meer kleurverschil aangebracht bij het pigment op de tank met de “oil earth” wash van Vallejo en met pigment van Vallejo en Mig kleurverschil aangebracht in het zand op de ondergrond. Zeker aan de achterkant bij het weggetje vond ik die te donker en te eenzijdig van kleur.
Verder helmbandjes bevestigd bij de helmen waar geen banden aan zaten en de banden aan de wapens bevestigd. Bij de luiken op de Sherman wat schade gecreëerd door met Tamiya metallic grey te drybrushen.
Nu ik dit typ, zie ik nog iets wat ik nog aan moet pakken, maar het moet raar lopen wil dit weekend dit project niet klaar zijn. Hopelijk tot dan met de eindfoto’s.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr, 2020 17:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Gaat lekker zo, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Nog even wat mosterd na de maaltijd wat betreft de opstelling, het mooiste zou zijn om een aantal figuurtjes (para's) voor/naast de tank te zetten en nog een aantal infanteristen erachter. De gedachte dat dit niet de eerste tank is die door de heg ging, is achteraf eigenlijk wel logisch, want ik denk dat de bestuurder en boordschutter nooit of te nimmer hun kop buiten de luiken zouden steken als ze als eerste door zo'n heg gaan. Maar dan hoeven er wellicht geen takjes op de tank te liggen...

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr, 2020 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Ha Martin,

Mosterd na de maaltijd, eieren na Pasen hoe je het ook wilt noemen. :lol:
Zonder gekheid, dit dio leent zich uitstekend voor het idee om infanteristen achter de tank aan laten komen. Nu zijn er vorige week twee setjes Amerikaanse infanteristen gearriveerd en een aantal daarvan zouden zo in dit dio kunnen, maar die zijn voor een ander project. :mrgreen:
De knoop doorgehakt en de figuurtjes komen aan weerszijden van de Sherman.
Nu dit niet de eerste tank is die door de heg gegaan is, klopt het ook weer dat alle luiken open staan. :D
Ik maak nog wel wat takjes en blaadjes op de tank. Het is een leuk detail en ook de tanks die zich na de eerste door het gat in de heg gewurmd hebben, zullen een takje raken. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei, 2020 11:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Begin mei 2020 en het eindpunt van het tweede project dit jaar. :D

Inspiratie voor dit project kwam door de scène uit de aflevering “Carentan” van de Band Of Brothers serie, waarbij de 101st Airborne Division een Duitse tegenaanval afweert met behulp van eenheden van de 2nd Armored Division en de 29th Infantry Division. Ook wel bekend als The Battle Of Bloody Gulch. Al een tijdje lopen denken aan een Normandië dio, paratroopers kwamen dan altijd vrij snel naar boven en aangezien ik een liefhebber ben van Shermans, was het idee snel geboren na het weer een keer zien van bovengenoemde scène.

Voor dit project heb ik de Tamiya M4 gebouwd. Vanwege het feit dat ik graag een M4 wilde, geen M4A1 en omdat toen dit de twee types waren waarover de Amerikanen beschikten. De M4A3 kwam pas later in 1944. Ook heb ik deze gebouwd omdat ik deze al een keer gebouwd had en benieuwd was wat ik er nu van kon maken met wat meer bouwervaring. En ook omdat de M4 Normandy kit van Dragon waar ik aanvankelijk mijn oog op had laten vallen, niet te krijgen of niet te betalen was.
Upgradewerk aan deze Sherman gedaan met een PE setje van Eduard en spare parts gekregen van Martin Visser, waarvoor nogmaals dank Martin! :D

De paratroopers zijn van Dragon en de tankcommandant had ik over van de Tamiya M4A3 105 mm Sherman kit.

Hieronder alles wat ik gebruikt heb om dit dio te bouwen.
De Sherman kit:

photo 485620

Tankcommandant komt uit deze kit:

photo 475339

Uit dit setje wat munitiekisten gebruikt voor achterop de tank:

photo 475335

De rest:

photo 506470

Misschien wel het eerste dio waarbij ik over alle onderdelen zo ongeveer net zo tevreden ben.
De heg, de variatie in de bodembedekking, het pigment op de Sherman, een hoop detailwerk op de tank en de figuurtjes.
Ik wilde met dit dio proberen om op alle fronten (flink) wat vooruitgang te boeken. Zowel qua scenery, als voertuigbouw, als de figuren. En als ik een beetje onbescheiden mag zijn: ik vind dat dat behoorlijk gelukt is. De begroeiing van de ondergrond is veel gevarieerder, zeegras voor de eerste keer gebruikt (gaaf spul!), maar de meeste vooruitgang zit bij de Sherman en de figuurtjes en die laatste zijn misschien wel het meest vooruitgegaan.
Al die vooruitgang is leuk, het plezier blijft voor mij voorop staan, maar door die vooruitgang wordt het plezier echt wel groter. :D

Overigens heeft dit project ervoor gezorgd dat ik een drieluik ga maken met de strijd in Normandië als thema. Dit is het eerste project en de ideeën voor de andere twee delen zijn er. Voor één ervan zijn de kits al in huis. Ik kreeg zoveel gave ideeën door dit project en kiezen kon ik niet, dus dan maar gewoon niet kiezen en ze allemaal bouwen. :mrgreen:

Er is nog genoeg dat beter kan, maar dat zal met elk nieuw project vanzelf komen.
Het enige waar ik niet helemaal tevreden over ben, zijn de handen van de tankcommandant bij de verrekijker. Die sluiten niet helemaal mooi aan en ik zag bij het maken van de eindfoto's dat zijn helm nog best wel glom. Die is er tussendoor geschoten.

Deze week nog behoorlijk wat detailwerk aangepakt, dan kom je toch elke keer weer meer tegen dan je denkt.

Wederom dank aan iedereen die meegekeken heeft en dank voor alle tips! :)
In het bijzonder dit keer aan MarChant, die met zijn idee van een door de heg rijdende tank me over een beetje een dood punt heen hielp, want zoals gezegd ik kwam maar niet op een goede setting met de tank en de para's erin. Daarna ging het behoorlijk snel.

De grasvezeltjes die op de tank zichtbaar zijn, heb ik inmiddels voorzichtig verwijderd.

Zoals altijd, lang genoeg gezeverd, hier zijn de eindfoto’s van het dio en een paar foto's van de voetbal van de kinderen (vergeten weg te halen :mrgreen:):

photo 506545

photo 506547

photo 506550

photo 506551

photo 506575

photo 506574

photo 506571

photo 506569

photo 506567

photo 506565

photo 506562

photo 506559

photo 506557

photo 506556

photo 506555

photo 506553

photo 506579

photo 506578

photo 506581

photo 506583

photo 506585

photo 506587

photo 506589

photo 506591

photo 506593

photo 506594

photo 506597

photo 506600

photo 506601


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei, 2020 12:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Netjes hoor Bas.

En gewoon je setting gehouden die je in gedachte had. Moet kunnen hoor.
In mijn ogen heb je toch wel flink uitgepakt en weer stappen gemaakt.
Gaat steeds beter.
Tuurlijk heb je punten waar het beter kan maar met dit diorama ben je zeker op de goede weg.
Knap eind resultaat.

Succes met je drieluik, ben benieuwd.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei, 2020 19:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2019 15:59 pm
Berichten: 167
Hallo Bas,

Gefeliciteerd met dit eindresultaat.
Ik vindt dit zo mooi dat het zeker een felicitatie waard is.
Ik heb mijn ogen uitgekeken naar het eindresultaat.
Ben dus nu ook erg nieuwsgierig naar je volgende projekt

Een drieluik klinkt behoorlijk ambitieus, maar gezien wat er al gepresteerd en gepresenteerd wordt heb ik er het volle vertrouwen in.
Gaat zeker weer mooie verslagen opleveren.
We gaan dus in de volg stand

Prachtig, succes

Jan Wim Buijk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei, 2020 19:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Ziet er keurig uit Bas, complimenten.

En dat van ideeën herken ik. Ben ook al met een volgend project in mijn gedachten bezig, en de spullen al aan het verzamelen. Dit terwijl mijn huidige project(en) nog niet eens af zijn.

Succes met de volgende projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 284 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement