Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 23:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Diorama XL Herst '44
BerichtGeplaatst: zo 28 jul, 2019 12:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 sep, 2017 17:39 pm
Berichten: 54
Hoi Allemaal..!
Na vorig jaar hier mijzelf geintroduceerd te hebben, ben ik het afgelopen jaar druk bezig geweest met voorbereidingen om het diorama te kunnen gaan opbouwen.
wat ik ga proberen is om wat Diorama module`s bij elkaar te voegen zodat je 1 groot diorama hebt 1 module is 63x100cm.

Het scenario,
Nederland Oktober '44
Regio Limburg(overloon)
Schaal 1:35

Ik probeer het om een zo realistisch mogelijk diorama te bouwen qua Type Huizen,straten,Voertuigen en materieel
echter wil ik wel het plezier behouden van een beetje vrije wil qua set-up van huizen,positie van voertuigen en materieel

Het eerste gedeelte(module 1)waar ik op moment mee bezig ben word een stuk stad/voorstad.

De Opbouw van de module:
1. Multiplex basis plaat 63/100cm(achterkant en 1 zijkant opstaande rand)
2. Polystyreen 6cm Verlijmd op de plaat
3. Bovenlaag voorzien van een laag sculptamold
4. Ondergrond waar een straat komt donkerbruin gemaakt
Afbeelding

En daarna begint het monnekewerk :lol: :lol: :roll: :roll:
Cobblestones,Cobblestones,cobblestones :lol:

Afbeelding
Afbeelding
ik gebruik 2x2 soorten cobblestone`s gietmallen om wat varieatie te creëren, hierin giet ik witte gietgips op kleur gebrachtin dit geval met een paar druppels zwarte of bruintinte mixol kleur concentraat omdat hier minder voor nodig is t.o.v verfdruppels
Hoe meer druppels hoe donkerder de cobblestone uiteindelijk word.
Afbeelding

De stoeprandbanden zijn ook gegoten in gietmallen

Het is eigenlijk dan verstand op ... en leggen maar... :lol:
Voor het verlijmen gebruik ik gewone witte houtlijm verdund met een beetje water en een paar druppels afwasmiddel om de oppervlaktespanning weg te nemen
Aangezien de stad onder vuur ligt en er zwaar materieel door de straten rijd kun je alvast mooie effecten creëren door bomkraters te maken de straten te verlagen door een laagje sculptamold in te drukken cq weg te halen.. en je kunt het ophogen door wat zilverzand onder de cobblestone`s te strooien en dit mee te verlijmen

Zo heb ik extra op het midden van de straat 2 sporen gemaakt waar tanks overheen gereden hebben.
Let ook op de zijkanten van het wegdek.. hier heb ik de cobblestone`s in de andere richting gelegt om uiteindelijk een goot te creëren deze heb ik iets in een kuilvorming gelegt zodat regenwater mooi doorgevoerd word.
voorbereidend detail: Putdeksel uitsparingen alvast voorbereid in de straat(ook de putdeksels worden gegoten)

Eerst een mock-up gemaakt om een beetje een beeld te krijgen hoe het uitziet een beetje gelet op de afmetingen van de straat en een klein test stukje straat gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Aangezien er nu best veel tekst staat wil ik het interessant houden voor iedereen :lol: 8)
Hier beneden zie je in volgorde hoe de straat is opgebouwd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En na HEEEEEL veel cobblestone`s en uren later.... mag het eindresultaat van het leggen er wel zijn:roll: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was het wel even voor m`n eerste post van het begin van mijn diorama

Op het moment ben ik begonnen met het eerste huis te maken wat in de straat komt te staan zodat ik straks als alle huizen gevormd zijn weer verder kan met de straat,voegen,weatheren stoep leggen etc etc :lol:

Groetjes
Peter :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diorama XL Herst '44
BerichtGeplaatst: zo 28 jul, 2019 13:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Dat is een goed begin zou ik zo zeggen... op de kraters na lijkt het wel op de straat die rond de kerk loopt hier een dorp verder. :)
En ja, in die tijden werd straatverharding niet zo secuur aangelegd als nu en tijdens de oorlogsjaren werden dergelijke straten inderdaad veel kapot gereden door tanks en ander zwaar materieel. Zoals ik zei: een goed begin en je hebt er een volger bij! :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diorama XL Herst '44
BerichtGeplaatst: zo 28 jul, 2019 13:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 mei, 2007 13:19 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Oost Groningen
Mooi begin van je diorama ben benieuwd naar de rest.

Wel ambitieus plan van je om z'n grote diorama te maken.

Groet
Fred

_________________
Als je het niet probeert, zal je nooit het resultaat weten

in de planning:
Junkers Ju 87 Stuka 1/48 revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diorama XL Herst '44
BerichtGeplaatst: di 30 jul, 2019 22:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 sep, 2017 17:39 pm
Berichten: 54
Bedankt voor de reacties!

Even een sneak-preview van het eerste huis in wording :lol:
Afbeelding

zal kijken of ik genoeg foto`s bij elkaar heb tussen alle bouwprocessen door van het huis, anders maak ik een complete review bij het volgende te maken huis.

Greetz!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diorama XL Herst '44
BerichtGeplaatst: wo 31 jul, 2019 0:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 mei, 2007 13:19 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Oost Groningen
Heb je dit huis naar eigen inzicht gebouwd of had je een voorbeeld van dit huis.
Ben wel benieuwd waar je dit huis van gemaakt hebt.


Fred

_________________
Als je het niet probeert, zal je nooit het resultaat weten

in de planning:
Junkers Ju 87 Stuka 1/48 revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diorama XL Herst '44
BerichtGeplaatst: do 01 aug, 2019 19:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2502
Woonplaats: Den-Haag
Jee, wat een project man.

Dat gaat je een hoop tijd kosten.
Vind je het niet te groot om zo met je eerste diorama te beginnen?

We gaan het zien, ben heel benieuwd dus blijf ik een volger.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diorama XL Herst '44
BerichtGeplaatst: vr 02 aug, 2019 10:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2800
Woonplaats: Dongen
Was deze vanaf de camping beginnen te volgen.
Inderdaad wat een project!

Ik hoop dat je het tot het einde volhoudt en dat het toch niet te ambitieus blijkt te zijn.

De straat ziet er veelbelovend uit. Gaaf dat je de straatstenen zelf gegoten hebt.
Ik zou wat zand hier en daar over de stenen aanbrengen, dat komt tenslotte omhoog als zware voertuigen eroverheen rijden en de stenen wegduwen met hun gewicht.
Ik zou ook zand inwrijven tussen de stenen, soort van voegen zeg maar.
Dat ziet er nog echter uit.

Het huis zit er ook veelbelovend uit.
Heb bij m'n "After The Action" dio m'n eerste stappen gezet op het gebied van gevelbouw met het blauwe foam.
Het voorlopige resultaat is hier te zien:
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 21&t=51769
Misschien heb je er iets aan.
Ik ben in ieder geval benieuwd hoe je het huis verder aanpakt.
En ook hoe je het huis tot nu toe gebouwd hebt.

Overloon blijft toch de aandacht trekken. Heb zelf een dio gemaakt rondom de "After Hitler" Sherman van het museum.
Het resultaat is hier te zien: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 21&t=50704
Misschien ken je die.

Veel succes! Ik blijf met veel interesse volgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 aug, 2019 20:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 sep, 2017 17:39 pm
Berichten: 54
Bedankt voor de reply`s:D altijd leuk om te lezen dat er interesse is :)

ik zal een review posten van hoe het huis gemaakt is(het is nog niet af)
ik heb een paar foto`s gebruikt van een ander huis wat nog als test gebouwd was dit zal ik vermelden bij de desbetreffende foto`s,dit omdat ik van het huidige huis niet alles heb vastgelegt.(excuus :roll: )
ik gebruik de volgende materialen voor de ''ruwbouw''
-1/35 baksteen motief gietmallen voor raam/deur secties,muren(diorama debris.co.uk)
-4mm triplex voor als bodemplaatje(dit voor de stevigheid)
-3mm grijskarton(zijkanten,achterpaneel en voor etagevloeren te maken)
-3mm Foamboard( buitenkanten papier binnenkant schuim)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eerst bedenk je hoe je het huis wilt opbouwen, dit is een huis wat in de achtergrond staat en waar vrijwel geen zware schade aan gemaakt word(zoals een ingestort dak of afgebrokkelde muurdelen/vloerdelen) ga je dit wel doen dan zou je het van binnen ook anders moeten opbouwen..(dit laat ik later zien bij volgende update`s bij een ander huis) ook heb ik bij dit huis gekozen voor pleisterwerk aan te brengen aan de buitenkant.
ga je voor volledig baksteen motief dan is de werkwijze ook iets anders dan hier omschreven.(ook dit komt later aanbod)

Afmetingen van dit huis:
34,5 cm hoog
12,5 cm breed
11,5 cm diep

Stap 1
Na het gieten van de baksteen motief muurdelen.
haal je de braampjes van de muurdelen af met behulp van een vijltje/schuurpapiertje
de delen zijn zo gemaakt dat je als het ware als een puzzel met elkaar kunt verbinden let wel even op dat de baksteen structuur gelijk blijft.. halve steen/volle steen, anders ziet er wel erg raar uit :lol:
Afbeelding

Je kan oneinig veel delen aan/naast of boven elkaar zetten.. het is net wat je wil hier beneden op de foto een paar voorbeelden van verbindingen(deze ware als test en worden niet meer gebruikt)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu weer even na het huidige huis! :D


Stap 2
zodra je de voorgevel vorm hebt gegeven en netjes in elkaar hebt gestoken(nog niet gelijmd!) meet je het even op en maak je van 3mm foamboard een achterpaneel LET OP maak dit 6mm minder breed dan je baksteen voorgevel.. dit omdat je het foamboard gaat gebruiken als binnenmuur en je de 2 buitenzijkanten van het huis hierop laat aansluiten zodat je geen lelijke naad hebt lopen en het is steviger! let ook hierop mocht je andere materialen gebruiken, gebruik dan de breedte dan dat matteriaal (in mijn geval karton en foamboard 3 mm dik)

Stap 3
pak het foamboard en teken met potlood en winkelhaak de beide buitenkante af op 3mm(dus 3mm van iedere zijkant)
Hierna kun je de voorgevel binnen deze 2 gemaakte strepen verlijmen met witte houtlijm een beetje verdund met water en een drupje afwasmiddel(maak het niet tedun!) en zorg dat je een zo min mogelijke naad hebt tussen de muurdelen. leg het tussen 2 vlakke glazen platen en leg er wat gewicht op(de kans op bolstaan van de delen is vrij groot omdat het wat nattig is door de lijm)
Laat het geheel goed uitharden! (het droogt langzaam door de glazen platen omdat er weinig lucht bij komt).

Stap 4
Snij de ramen/deuren uit het foamboard.. dit gaat vrij makkelijk vandaar ook het gebruik van foamboard.. mijn eerst pogingen waren met grijs karton maar hier is bijna niet doorheen te komen voor best fijn werk.

Stap 5
Maak van 4mm triplex een bodemplaat(hou de breedte van de voorgevel aan... de diepte kun je zelf bepalen.(naar gelang hoe diep je het wil hebben)
Stap 6
maak de zijkanten van grijs karton 3mm (in mijn geval heb ik de eerste 3 etage`s aangehouden tot de hoogte die ik wilde hebben, het dak komt later)
Lijm de voorgevel OP de bodemplaat samen met de zijkanten tegen de voorgevel en OP de bodemplaat met licht verdunde houtlijm. (zorg voor haakse verbindingen) gebruik wasknijper,geodriehoeken of iets anders wat goed 90 graden is.
Stap 7
Bedenk hoe je het dak wilt hebben en maak van grijskarton de basis, begin met het vooraanzicht en bovenaanzicht haal dit uit 1 stuk, je kunt op de hoek waar je het wil buigen met een mes 1 dunne streep trekken zodat je het als het ware om kan vouwen. en gebruik de breedte van de voorgevel..
Afbeelding
Foto hierboven is van het testhuis!! en is een beetje als voorbeeld!

Stap 8
Maak de zijkanten van grijs karton voor het dak en verlijm deze op de zijkanten van de ''onderbouw'' samen met de zijkanten van het voor en bovenaanzicht van het dak!
Hier beneden is een foto ook gebruikt bij het testhuis.. maar het geeft je een beeld wat ik een beetje bedoel..
Afbeelding

als je ook afgebroken pleister werk wil toepassen in de zijkanten kun je er bijvoorbeeld een stuk muur in lijmen met houtlijm hierdoor krijg je straks een mooi effect omdat je het pleisterwerk nog moet aanbrengen.
Foto van testhuis
Afbeelding
2x Foto huidig huis hier beneden
Afbeelding
Afbeelding

Stap 9
ik heb ervoor gekozen om 2 lange ''balkjes'' op de zijkanten van het dak te leggen als afwerking ook dit is gegoten met modelbouwgips in een mal.
en maak het dakkapel verder af, hier kun je een stukje karton voor gebruiken(zorg dat deze een beetje verscholen ligt achter de voorgevel.. zodat je nog iets van een bedekking erop aan kunt brengen.. ik heb hier korrel 400 waterproof schuurpapier voor gepakt.. deze heb ik gesneden in stukjes van 8x5mm en overlappend op elkaar aangebracht op de kartonne stukjes,(door schuurpapier te gebruiken heb je een mooi korrelig motief en dit ziet er beter uit) zie foto beneden.
Afbeelding

Stap 10.. Het Pleisterwerk aanbrengen!
benodigheden,
Afbeelding
Deze stap is vrij eenvoudig..
Gebruik zo`n 40 gram albastine gipsplaatvuller(deze blijft ook wat elasties)
doe dit in een bakje (wat groot genoeg is om met een plamuurmes fatsoenlijk in te komen..)
doe een beetje water met een druppeltje afwasmiddel erbij zodat het iets makkelijker en wat dunner aan te brengen is..(tedun zal leiden dat het nauwelijks zal hechten aan de gevel of het karton)
roer het een beetje om en maak het op kleur.. ik gebruik van mixol kleurconcentraat 3 druppels nr 5(oker) en 2 druppels nr 1(zwart) dan van Vallejo 71.131 Concrete 34 druppels, op 40 gram Albastine!
Roer dit allemaal goed om.. en gebruik een breed plamuurmes om dit in een dunne laag aan te brengen op je huis! zorg ervoor dat je een mooie vullingsdikte krijgt over je model en laat plekken waar je bakstenen terug wil laten komen open zo creeër je een mooie diepte.. pak een kleiner spateltje voor moeilijkere plekken en probeer om zo gelijkmatig mogelijk aan te brengen..owja het hoeft geen bunker te worden dus kijk even op het oog wat een mooie dikte van het pleisterwerk is :roll: :lol:.

Wat tips,
- Mocht je bakje met mengsel een beetje uit gaan drogen doe er een beetje water bij en meng het even door.. maak niet teveeel aan want het kost even tijd om te verwerken op je model.
- als het pleisterwerk droog is.. blijft het makkelijk te verwerken je kunt laterna allerlei dingen nog weghalen,kogelgaten aanbrengen,barsten erin maken etc etc.
- Ga bij het aanbrengen niet alles super strak strijken.. je moet proberen om iets wat van een korrel structuur te behouden voor het mooiste resultaat.
- het aanbrengen kun je horizontaal of verticaal doen.. het mooiste is na het directe aanbrengen om heel even zacht van boven na beneden met een breed plamuurmes erover heen te gaan.
- je zou andere kleuren kunnen gebruiken voor een ander kleurresultaat.. denk aan gebroken wit,antraciet,zand of beige kleuren met bovenstaande kleuren krijg je meer een betonkleur

Stap 11
de scheuren kun je wat donkerder maken door met een dun penseeltje ietswat verdund vallejo 71.131 concrete op aan te brengen
daarna voorzie je het pleisterwerk van een dunne wash/filter hier heb ik persoonlijk vallejo 70.995 voor gebruikt German dark grey
(dit is natuurlijk ieders persoonlijkheid) :wink:

Stap 12
Nu gaan we de bakstenen inkleuren.. Eerst begin je met het pleisterwerk weg te halen in de voegen van de stenen(dit vul je later weer op met grijs/beige pigment kleur) maar eerst kleur je de bakstenen in met rood hier heb ik Vallejo 70.814 Burnt red voor gebruikt je kan meerdere kleuren gebruiken dit is ook persoonlijk.. ik maak het donkerder laterna met washes en pigmenten

Hier wat foto`s hoe het uitziet na bovenstaande stappen
voor het weatheren en kleuren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na het weateren en kleuren
Afbeelding
Afbeelding

Raamkozijnen met de 3d printer gemaakt daarna in vallejo German dark grey primer ge-airbrushed
laagje chipping medium van vallejo aangebracht in 2 dunne laagjes dit goed laten drogen en daarna voorzien van een paar dunne laagjes vallejo wit
Het geheel goed laten drogen en begonnen met chippen met behulp van water, oude tandenborstel en wat tandenstokkertjes.
Afbeelding
Afbeelding

Ben nog niet echt tevreden over het wit en het donker grijze onderlaag.. ik denk dat het lichter grijs gaat worden en daarna meer gebroken wit :roll: :roll:


Aangezien ik op moment een kromme nek krijg van het typen(al 2 uur) :roll: wil ik het even hierbij laten..
Volgende stappen zullen nog worden
Dakleggen met leistenen
Regenbuizen maken en dakgoot
loodstrips aanbrengen
Dak afwerklat maken
en het verder weateren van het model :lol:

Wel heb ik deze stappen al gedaan dus kan jullie wel even laten spieken!! :D er zullen dan wel nog wat aanpassingen gedaan worden.. zo word het gat in het dak iets anders gemaakt, de dakgoot is iets veranderd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is het wel eventjes voor nu.. HAHA!
Even wat vragen voor te antwoorden

@kannonier
Dit is een eigen inzicht huis.. maar wel waar ik van denk dat het zeker past in het diorama.. ik ben deze huizen wel eens tegen gekomen of dan waar het heel veel op lijkt maar dan hebben ze bijv niet het pleisterwerk erop..maar de ruwbouw is gelijk.
@ Peter Stoof
Er zit al een hoop tijd in.. vooral de voorbereidingen die ik ervoor gemaakt hebt.. Eigen airbrushcompressor gemaakt,Spuitcabine gemaakt,Triltafel gemaakt voor de gietmallen.. maar het is een leuke hobby en ww2 heeft mij van kinds af aan al erg geboeid.
het is groot dat geef ik toe.. echter het zijn module`s zo kan ik ook afwisselen met nog te bouwen module`s waar bijvoorbeeld een modderveld c.q stukje bos op word gebouwd.. voor de afwisseling:D dus er zit wel variatie in alleen is het een ''maatje'' groter :roll: :lol: het lijkt mij gewoon zo gaaf als je een half strijdveld ziet in zijn geheel in schaal 1:35.
@ no leaf clover

De straat is nog niet af:D er komt inderdaad nog zand,modder,puin en allerlei details echter wil ik de huizen op dit stuk eerst af maken.. zodat ik de stoep kan leggen en dan in zijn geheel de basis aan te pakken met weateren en op de juiste kleur brengen van alles...
echter weet ik ook en dat is wat mij lastig lijkt of nog moet aanleren dat alles in Oktober ''44 nat en modderig was.. dus hier wil ik ook zeker wat mee doen.. straten in een glanzend kleurtje en de huizen een ''wetlook'' geven, plassen creeeren in bomkraters o.i.d.. ik moet dus zorgen dat details niet sahara droog lijken.. maar dat alles uitziet alsof het net droog is na hevige regenval..

Btw Overloon ligt 20 km van waar ik woon en ga ervaak na het musea..en de tank ken ik zeker wel
heb ook een heel mooi boek waar ik info uit haal uit die omgeving,
Afbeelding

ik had jouw dio`s al gespot! ziet er zeeer mooi uit! en de Tank herken ik inderdaad!

Btw aankomend weekend is er in overloon het Sante Fé event..Geallieerde voertuigen uit ww2 8) denk dat je er welles van gehoord hebt?

Oke oke.. nu stop ik ff:D hahah

Greetz!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diorama XL Herst '44
BerichtGeplaatst: za 03 aug, 2019 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik vind dat huis geweldig, sommige foto's lijken wel van een echt huis en de uitleg en de foto's over de opbouw zijn machtig interessant! :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diorama XL Herst '44
BerichtGeplaatst: zo 04 aug, 2019 8:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2800
Woonplaats: Dongen
Hoi,

Dank voor de complimenten over mijn dio's.

Dat huis ziet er inderdaad heel gaaf uit, maar ook de uitleg erbij is heel volledig en duidelijk.

Voor een wetlook kun je de delen behandelen met glanslak en voor plassen zou je still water van Vallejo kunnen gebruiken. Vind ik fijn werken.
Bij de twee voertuigen van mijn "Switchback" dio heb ik glanslak gebruikt om ze een wetlook te geven en het still water voor de sloot en de plassen.

Santa fe ken ik inderdaad. Overloon blijft me trekken, maar vond het persoonlijk gaver toen al het materieel nog buiten stond.
Dat gaf iets extra's aan de voertuigen.
In de grote hal vind ik het nu een beetje hutje mutje.

Dat boek is een hele mooie, ik heb hem ook in de kast staan en gebruik hem ook ter referentie voor m'n dio's.
Ben hem gaan halen thuis bij Jack, één van de schrijvers.
Hebben toen een tijdje zitten praten over Market Garden en Overloon met het boek erbij.

Veel succes verder, ik heb zo'n vermoeden dat dit een heel gaaf dio gaat worden, kijkend naar hoe het er tot nu toe uitziet.
Maar dat kan eigenlijk ook niet anders, want in je kennismaking is te zien dat het je nou niet bepaald ontbreekt aan ervaring.

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement