Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 okt, 2019 17:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ha Jeroen,

Dank voor het meekijken en de complimenten.
In de figuurtjes zit ook best wel wat tijd, fijn dus dat dat ook te zien is.

Toch maar eens een glazing proberen dan bij één van de twee camojasjes.
Je hebt wel een punt, je ziet het verschil pas als het ene figuurtje wel een glazing heeft en de ander niet.
Dit dio hoeft ook niet van het weekend klaar te zijn. :lol:
Een glazing heb ik ook nog nooit aangebracht, eens moet de eerste keer zijn.
Zolang ik het maar zo dun hou als gekleurd water en meerdere laagjes opbreng, kan er weinig misgaan. :wink:

Marijn had het ook al over de camo van de PAK.
Wat vind je er precies minder aan?
Ik zit erover te denken om het nog wat bij te knippen.
Op de één of andere manier komt de camo op de foto’s niet over zoals het eruit ziet als ik er hier tegenaan kijk.
Dan ziet het er, naar mijn bescheiden mening, toch echt wel behoorlijk uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 okt, 2019 22:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ik denk dat de camo te grof en te veel is. Ik kan het moeilijk uitleggen Bas, een beetje persoonlijk gevoel zeg maar. Heb ook zelf zitten klooien toen mijn M10 een soortgelijk camo kreeg. Ik snap de indruk die je wilt meegeven met het product dat je gebruikt.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 dec, 2019 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Dit is het eindpunt van dit dio.

Nooit van plan geweest om een dio te maken met een PAK in de hoofdrol.
Zoals bekend was het de bedoeling dit Tamiya kitje te gebruiken voor m'n "In The Shadow Of..." dio.
Steven en MarChant wezen me op de gedetailleerde Sherman van Dragon en dit verouderde/achterhaalde setje.
Steven adviseerde om de PAK van AFV voor dat dio te gebruiken en dat zette me aan het denken.
Uiteindelijk die AFV PAK besteld en toen had ik dit kitje over.
Vond het zonde om het ongebruikt in de kast te laten liggen en ben aan dit project begonnen.
Was benieuwd wat ik ervan zou kunnen maken.

De PAK is het eerste model dat ik eerst in de primer gezet heb en het eerste model dat ik met de airbrush gespoten heb.
Ook de figuurtjes heb ik in de primer gezet en bij zowel de PAK als de figuurtjes heb ik veel geleerd als het gaat om primen.

Verder ben ik bij de PAK begonnen met drybrushen, iets dat ik bij voorgaande modellen niet of nauwelijks deed.
Omdat er camouflage aangebracht zou worden over en tegen de PAK mocht het drybrushen mislukken, maar de aanblik beviel me erg goed, dus bij andere modellen hiermee verder.

Bij de figuurtjes ben ik serieus begonnen met inlijnen en heb ik tips van Martin Visser toegepast als het gaat om shading.
De plooien bij de groene delen van de uniformen in field grey met dark green gedaan i.p.v. de mix van burnt umber en zwart waarmee ik bijna automatisch begin.
Bij dit project bij twee jasjes en twee helmen gekeken of ik wat zou kunnen met Duitse camouflagepatronen.
Dat is me vrij aardig gelukt.
Kon het alleen niet meer opbrengen om aan de glazing te beginnen op de camojasjes.
Had er eigenlijk gewoon geen zin meer in. Vond het goed zo.

Bij het maken van de ondergrond heb ik niet al te veel nagedacht.
Gewoon een stuk gras, platgereden en getrapte stukken erin gemaakt, sporen in het gras van voertuigen en bij de PAK niet alleen munitie, maar ook wat uitrusting.
Ik weet dat de meningen verdeeld zijn over de camo op de PAK, maar zelf ben ik er tevreden over.

Als laatste van de week nog de zwarte banden bij de jasjes en de patroontassen bewerkt met wheateringpoeder.
Kregen de patroontassen wat diepte van en ze zijn niet meer effen zwart.

Ben uiteindelijk erg tevreden over de aanblik van dit voor mijn doen erg spontaan ontstane project.
Van alles uitgeprobeerd en stiekem best veel geleerd.

Als allerlaatste nog een naamplaatje bestellen en bevestigen.

Deze kits heb ik uiteindelijk gebruikt:

De PAK:

Afbeelding

De KAR-geweren en de kist voor de handgranaten komen uit dit setje:

Afbeelding

De banden van de KAR-geweren zijn van PE uit dit setje:

Afbeelding

De ronde munitiecontainers komen uit dit setje:

Afbeelding

De eindfotos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op zo 08 dec, 2019 17:25 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 dec, 2019 13:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Ik vind het in mijn ogen een heel leuk en "simpel" dio geworden wat er levensecht uitziet.

Met "simpel" bedoel ik de eenvoud maar het komt toch heel echt over.

Gewoon weer een leuke dio wat je gemaakt hebt waarin weer een hoop technieken zitten wat je weer verder brengt in de volgende dio's.

Gr
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 dec, 2019 23:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Toch erg leuk geworden Bas. Ik ben nog steeds geen fan van de camo maar das persoonlijk. Denk eens na over aftermarket hoofdjes van bijvoorbeeld Hornet. Het niveau van je figuurtjes gaat in een stijgende lijn omhoog maar je bent overgeleverd aan de kwaliteit van de gezichtjes. Daar bedoel ik dus mee dat het detail van de gezichten wat minder is - oude figuurtjes heh.

Andere Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 dec, 2019 8:32 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Je ziet duidelijk de leercurve in dit dio, jammer dat je de glazing niet toegepast hebt, het is in mijn ogen net zo iets als het niet toepassen van een drybrush bijv om dat je er geen zin heb. Ik zie dat vaker en dan zijn de figuren vaak het sluitstuk, waarbij iets wordt afgeraffeld.
Maar ansich zijn de figuren al stukken beter dan ik op veel dio's zie

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 dec, 2019 10:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ha heren,

Bedankt voor jullie complimenten en kritische blikken voor volgende projecten.

Geen zin meer in de glazing klinkt wat bot en is een deel van de waarheid.
Dit dio stond een tijdje in de vitrinekast hier en heb er vaak naar gekeken en de aanblik van de figuurtjes beviel me zo goed dat dat ook meespeelde om de glazing uiteindelijk toch niet te doen.
Zeker in vergelijking met figuurtjes van de eerste drie dio’s.
Hoewel ik er wel veel aan gedacht heb.
Ergens misschien toch ook een beetje schrik om de aanblik van de figuurtjes zoals ze nu zijn, toch nog te verpesten mocht de glazing mis gaan.

Grappig dat je begint over de hoofdjes van Hornet Jeroen.
Ik zag ze bij jouw projecten en heb een tijdje geleden eens gekeken op de website van Hornet en ze hebben gave hoofdjes.
Ik snap helemaal wat je zegt qua detail over verouderde figuurtjes.
Besefte dat ook toen ik aan dit setje begon en heb daar nu genoegen mee genomen, maar voor de projecten waar ik nog aan ga beginnen, hou ik de Hornet hoofdjes in m’n achterhoofd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 dec, 2019 16:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Sorry, weinig tijd en weinig gereageerd de laatste tijd. :oops:

Maar alleszins acceptabel stukje geworden.
Je ziet steeds flinke progressie en dat is leuk te zien.

Voor de toekomst;
Een beetje hoogteverschil, muurtje, heuveltje, haag of iets dergelijks doet het ook bij kleinere diorama's altijd goed.
De gebruikte mosjes vind ik zelf verschrikkelijk. Er zijn wel referenties van PAK's met ruige bossen er omheen, maar deze 'slangen' vind ik niet zo geslaagd.
Ik zou willen adviseren om eens buiten te kijken (in het voorjaar ofzo) naar net opkomende plantjes (bijvoorbeeld Fluitekruid als varens).
Deze uit de grond te trekken en tussen een dik boek te drogen. Meestal krimpen ze nog aanzienlijk en blijven er mooie mini plantjes over.
Zeker met een airbrush kun je ze na droging makkelijk van een kleurtje voorzien.

Citaat:
Van alles uitgeprobeerd en stiekem best veel geleerd.

Dat is toch het voornaamste :brouw:

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 dec, 2019 17:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ha odorf,

Leuk om weer iets van je te lezen.

Jij ook bedankt voor je complimenten en kritische blik.

Ik weet het, de meningen over de camo zijn verdeeld en ik lees met interesse je tips over het gebruik van natuurlijke begroeiing.
Wie weet komt dat nog eens van pas.

Toch blijf ik de camo iets vinden hebben.
Niet omdat ik dat er zelf tegenaan geplakt heb, maar omdat als je de foto met de PAK bekijkt met de camo die ik als referentie voor deze camo gebruikt heb, het toch behoorlijk op elkaar lijkt.

Omdat de PAK het grootste gedeelte van de ondergrond beslaat vond ik het bij dit dio niet storend dat er geen hoogteverschil was.
Het Normandy dio wordt qua grootte vergelijkbaar met dit, maar daar wil ik wel iets met hoogteverschil doen.
Eerste idee is een stukje Normandische heg.

Ik neem al jullie kritische noten mee voor de volgende projecten en vind het tof dat jullie de moeite nemen om te kijken en te reageren.
Slechter ben ik daar tot nu toe niet van geworden. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 16:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
En als laatste handeling het toevoegen van het naamplaatje.

Maakt een dio wel echt af.

Het plaatje:

Afbeelding

En op het dio:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kannonier en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement