Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 okt, 2019 12:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Hoi Marijn,

Bedankt voor je compliment over de ondergrond en ook voor je opmerkingen over de camo van de PAK.

Het mos komt qua grootte behoorlijk overeen met de takken gebruikt op de foto hieronder, vandaar dat ik het gebruikt heb.
Op de PAK op de foto is het minder weelderig en zit het strak om de PAK, in ieder geval strakker dan bij mij nu.
Dat zou ik nog aan kunnen pakken en wellicht wat bijkleuren.
Heb zitten denken aan bijknippen, maar durfde dat niet.
Dacht dat het dan juist te kunstmatig over zou komen.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 okt, 2019 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
En we zijn weer wat verder.

Twee banden voor de KAR98 geweren afgemaakt en aan de geweren bevestigd.
De banden heb ik met Tamiya buff geschilderd en daarna er een burnt umber wash overeen gedaan.
Op de laatste foto zijn de banden te zien, als je goed kijkt.

De kist voor de steelhandgranaten in het dio gelijmd en er de twee KAR geweren opgelijmd.
Het derde geweer is qua schilderwerk klaar en de bijbehorende band is bijna klaar qua schilderwerk.
Wel het ijzergedeelte van de geweren in de matte vernis gezet, want dat glimt me teveel.

Ook de ronde cartridges verweerd en in het dio gelijmd.
Ze voorzien van een Vallejo burnt umber wash en met Tamiya metallic grey schadeplekken gemaakt.

Ik ben ook bezig geweest met de camo van de PAK.
Hier en daar wat takken afgeknipt en met verdunde Vallejo US olive drab een aantal dorre takken groen gemaakt.
Als ik de eerste foto zie hieronder, dan vind ik de camo er toch behoorlijk goed uitzien.

Kijkend naar de foto’s vind ik de geweren, de kist voor de steelhandgranaten en de ronde granaten cartridges goede toevoegingen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 10:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Vraagje voor jou Bert en eventueel ook anderen:
Bert had het over een glazing om de camo op de uniformjasjes wat verder naar elkaar toe te trekken.

Ik heb er al een paar keer aan willen beginnen, maar elke keer als ik de figuurtjes zie en in het dio zet, vraag ik me af of het echt iets toevoegt.

Graag jullie mening in deze.
Dank u!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 12:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 mei, 2016 13:49 pm
Berichten: 78
Bas,

Nu het geheel in het dio staat is het inderdaad een stuk minder heftig, dat ben ik wel met je eens. Toch zou ik de volgende keer wel bijknippen en en bijkleuren. Maar dit is uiteraard mijn persoonlijke mening.
Je figuren komen mooi uit, ook de camo. Ik ben het eens met je vraag mbt tot de glazing, of dat het daadwerkelijk wat gaat toevoegen. Maar dat kunnen de figuurschilders beter beantwoorden :wink:
Ook toevoegingen van de hulzen en wapens zijn netjes. Militair correct is het misschien niet helemaal, een koffer met handgranaten naast je munitie opbergen, zeker niet zo dicht op de vijand, maar toch (Ben geen artillerist maar cavalerist en jouw aankomende landelijke collega :wink: )
Je gaat echt met sprongen vooruit! Ik kijk met plezier in je topics.


Laatst bijgewerkt door MarijnD op do 10 okt, 2019 14:43 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ha Marijn,

Dank weer voor je toffe reactie!

Uiteraard mag je je mening hebben over de camo van de PAK en ik vind het alleen maar tof dat je iets van je laat horen en zoveel mensen, zoveel meningen! :)

Wat betreft die kist met granaten, het leek me wel kunnen, want tanks rijden tenslotte ook rond met jerry cans met brandstof op het motordek. :wink:
Genoeg foto's van tanks in de Tweede Wereldoorlog die zo rondreden.
Zonder gekheid, ik heb de kist met granaten en de geweren er neergelegd aan de ene kant om de ruimte daar voor het oog logisch op te vullen met uitrusting en aan de andere kant omdat de bemanning van de PAK de geweren en steelhandgranaten nodig zouden kunnen hebben voor nabijverdediging.
Leek me een best logische redenering. :mrgreen:

Op alle vlakken gaat het inderdaad goed vooruit.
Ben erg tevreden over hoe ik bijvoorbeeld nu m'n geweren geschilderd krijg.
Als ik zie hoe de twee geweren eruit zien in de brencarrier bij m'n "Switchback" dio... :?
Dan is dit een heel stuk beter.
Toen zat ik ook nog behoorlijk vast aan wat de fabrikanten voorschreven qua te gebruiken kleuren.
Nu kies ik dat zelf na onderzoek met referentiefoto's.

Figuurtjes gaan ook goed vooruit al zeg ik het zelf.
Ben er in ieder geval veel meer mee bezig dan bij de eerste paar projecten, maar ik durf nu ook meer en ik weet ook meer.
Ook niet onbelangrijk. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 14:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 mei, 2016 13:49 pm
Berichten: 78
Prima redenatie wel hoor Bas! En het is een goed idee om de ruimte op deze manier op te vullen.
Misschien probeer ik het ook wel wat te veel te moderniseren. Ik zou zeggen, ga zo verder!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 16:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
no leaf clover schreef:
Zonder gekheid, ik heb de kist met granaten en de geweren er neergelegd aan de ene kant om de ruimte daar voor het oog logisch op te vullen met uitrusting en aan de andere kant omdat de bemanning van de PAK de geweren en steelhandgranaten nodig zouden kunnen hebben voor nabijverdediging.
Leek me een best logische redenering. :mrgreen:

Hier kan ik je gelijk in geven, een artillerist is op de eerste plaats een militair zoals een ander. Dat zij een bijkomende opleiding kregen om met artilleriestukken te werken betekent niet dat zij niet dezelfde uitrusting en bewapening zouden hebben zoals een gewone infanterist.

no leaf clover schreef:

Op alle vlakken gaat het inderdaad goed vooruit.
Ben erg tevreden over hoe ik bijvoorbeeld nu m'n geweren geschilderd krijg.
Als ik zie hoe de twee geweren eruit zien in de brencarrier bij m'n "Switchback" dio... :?
Dan is dit een heel stuk beter.
Toen zat ik ook nog behoorlijk vast aan wat de fabrikanten voorschreven qua te gebruiken kleuren.
Nu kies ik dat zelf na onderzoek met referentiefoto's

Ook hier volg ik je volkomen: soms vraag ik me ook af waar sommige fabrikanten hun referenties vandaan halen en ja, zoals ik al eerder zei... het "juiste kleurtje" is al meer dan eens een discussiepunt geweest. De kleurencodes die de fabrikanten aangeven is dan zoiets als: "Zo zal het ongeveer wel zijn" maar op een dio spelen ook nog andere elementen mee.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 17:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Op zoek naar referentiefoto’s was ik deze twee foto’s al tegengekomen, dus ik wist al dat de crew leden dezelfde uitrusting hadden als gewone infanteristen. :)

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Begonnen met de witte rand van de ondergrond zwart te schilderen.
Ziet er al meteen weer een stuk beter uit.

Overigens denk ik dat ik de glazing bij de camo jasjes laat voor wat het is.
Ik vind ze er nu eigenlijk al goed uitzien.

En van het derde geweer de band afgewerkt, aan het geweer gelijmd en bevestigd in het dio bij de twee andere geweren.

Op de onderste foto hieronder zijn de banden van de geweren wat duidelijker te zien:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 okt, 2019 16:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
He Bas, om even terug te komen op jou vraag over de glazing, het voegt zeker iets toe. Je ziet het pas goed als je één figuur behandeld en de andere niet… maar jij beslist. Handgranaten zijn overigens - zoals eerder vemeld - heel aannemelijk. De camo op het kanon vind ik persoonlijk wat minder. Jou figuurtjes, met name de jasjes zijn erg goed.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement