Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: "oefen" project diorama
BerichtGeplaatst: wo 08 mei, 2019 17:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
In mijn voorstelronde had ik al aangegeven dat ik voor mijzelf een "oefen" diorama aan het maken bent om de technieken onder de knie te krijgen.

Uiteraard wil ik dit ook aan jullie laten zien.

Het word een simpele diorama van een vervallen gebouw met een Willy's Jeep van de MP met wat soldaten erbij.
Nogmaals het is allemaal om te oefenen om de technieken onder de knie te krijgen.

De Willy's Jeep heb ik inmiddels af. Ik vind het voor een eerste project erg leuk geworden. Waarschijnlijk vinden jullie de Willy's teveel of verkeerd verweerd. Maar ik vond het leuk om het te doen. En hij komt net terug van een missie waar hij vuil en stoffig is geworden :D

Het gebouw staat in de primer. Daar ga ik na mijn vakantie weer mee verder. Ook de MP soldaten zijn in elkaar gezet en staan in de primer om geschilderd te worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als er weer een update is dan meld ik mij hier weer.
Uiteraard zijn tips en of opbouwende kritiek altijd welkom, daarvan leren we weer.

Gr. Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 mei, 2019 18:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ik vind de jeep er toch best wel aardig uitzien, al heb ik op verweringsgebied nog een hoop te leren. :lol:

Is dit project in 1:35?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 mei, 2019 18:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Dankje, het project is inderdaad 1:35


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 mei, 2019 15:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Net terug uit Rhodos voor een weekje vakantie. Daar lekker al jullie topics doorgenomen op mijn gemak onder het genot van een drankje en het mooie weer.

Na thuiskomst toch maar weer wat uitgeprobeerd.

Over de straatsectie ben ik niet helemaal tevreden. Het was de bedoeling om wat zand tussen in de voegen van de steentje's te krijgen maar dit is uiteraard een plastic ondergrond met maar weinig ruimte in de voeg. En de zandkorrel is gewoon te groot hiervoor. Al met al weer een leer voor de volgende keer. Ik laat het verder wel zitten.

Over de ruïne ben ik aardig tevreden. Uiteraard zullen er nog verbeterpunten aanwezig zijn. Heb de verwering geprobeerd subtiel te houden maar wel dat je het net ziet.

Afbeelding

Afbeelding

Tips zijn uiteraard altijd welkom, het project is nog niet klaar dus kan nog genoeg aanpassen als het nodig is.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 mei, 2019 20:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Zand is wat grof voor tussen de voegen. Pigment, of een mix van pigment en muurvuller/gips doet het waarschijnlijk beter. Ook fijne gedroogde klei uit de tuin zal er al beter uit zien.
Zand is vaak te groot en rond. En het lijken dan op deze schaal net kiezelsteentjes.

Je zou ook nog kunnen overwegen om een rode baksteen met een hamertje stuk te slaan en het baksteengruis een beetje langs het gebouw op de ondergrond te plakken.
Misschien nog wat stukjes hout er tussen.

Odorf :brouw:

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement