Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 11:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 37  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2019 9:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Ik deel de mening van Bert.
Ik had je een tekening gemaakt met geel en groen als indicatie waar de highlights en schaduw
Moeten. Qua kleuren licht ik alles op met flesh highlight.
schaduw is vaak olive drab, of een violet tint.

Je diorama ziet er verder goed uit.


Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2019 10:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Hoi Martin,

Jij ook bedankt voor het meekijken.
Flesh highlights heb ik ook staan.
Ga ik die gebruiken.
Ik meende dat je flesh base had aangegeven om mee te highlighten, dan heb ik daar een foutje mee gemaakt.
Je tekening zit in mijn achterhoofd, maar had deze er beter bij kunnen houden gisteren. :mrgreen:
Iets teveel op mijn eigen kunnen vertrouwd. :D
Bij het eerste figuurtje wilde ik een vuil uniform creëren bij het aanbrengen van de basiskleur.
Dat in combinatie met het niet goed aanbrengen van de highlights, levert nu dit beeld op.
Daarom dat er veel donkere plekken zitten, dat zijn geen verkeerd aangebrachte shadings, maar een poging tot vuile vlekken en dat is niet echt gelukt, zullen we maar zeggen. :lol:

Bert en Martin: wat vinden jullie van het tweede figuurtje t.o.v. de eerste?
Ikzelf vind die namelijk beter dan de eerste, maar ik hoor graag jullie mening.
Het eerste figuur ga ik aanpakken met de aanwijzigingen van Bert, ben benieuwd of jullie van mening zijn dat dat bij het tweede figuurtje ook moet of goed zou zijn.
Ik hoor het graag, dit is qua figuurtjes één groot leermoment. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2019 13:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Het tweede is minderslecht (sorry dat ik wat negatief klink, maar ik weet dat jij dat kan hebben)
Ook bij deze zijn de highlights te ver
Het beste om uit te leggen is datt je alleen de top licht maakt en het schuin aflopende gedeelte, maar dat is qua oppervlakte maar ook heel gering. Wil je verder dan zal je dan naast de plooi een wat minder licht gedeelte moeten schilderen.

Ik ben niet goed in 1/35maar hier een voorbeeldje van een figuurtje wat ik gedaan heb

Afbeeldingjack5 by Bert Takken, on Flickr

Je ziet dat de kleur verloopt van plooitop naar "beneden toe, ik doe dat door eerst een iets verdunde highlightkleur op de top aan te brengen en dan met een verdunde verf steeds laagje voor laagje aanbrengen naar de naast liggende gedeeltes.
Op de foto is het effect erg zichtbaar komt door de flitser, maar geeft hopenlijk nu een goed beeld voor jou.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2019 18:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Ha Bert,

Bedankt voor je toelichting, de afbeelding en je tips.
Ik kan het zeker wel hebben je commentaar.
Toen ik de chauffeur voor een deel gedaan had en de tweede had ik best een goed gevoel over de aanblik tot ik jouw commentaar las.
Niet dat dat helemaal verdwenen is, integendeel.
Ik vond en vind nog steeds dat er meer diepte in het figuurtje zit, maar dat wil niet zeggen dat ik het op de goede manier gedaan heb.
Ik laat de foto’s niet alleen zien om te laten zien wat ik gedaan heb, maar ook voor tips van jullie.
En niet alles wat ik doe, lukt even goed. :wink:
Zonder fouten geen vooruitgang.
En je geeft niet alleen aan wat je vindt, maar ook wat ik kan doen om het resultaat beter te krijgen en dan kan ik prima omgaan met kritiek, ook negatieve.
Ik waardeer het alleen maar dat jij en anderen de moeite nemen om te kijken naar wat ik maak en tijd erin steken om me verder te helpen.
Ik kan dat niet vaak genoeg zeggen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2019 20:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
En daarom heb je een grote groei in je hobby, door dingen te laten, vragen stellen , omgaan met opbouwende kritiek en de move om dingen met tips tte doen, das ook 1 van de redenen waarom je dus nog steeds gevolgd en geholpen wordt

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 10:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2508
Woonplaats: Den-Haag
Volg je ook nog steeds hoor Bas.

Heb niet altijd wat te zeiken en vind het ook niet altijd nodig om te reageren.
Maar, volg je nog hoor. Vind het leuk om het hele verslag zo te zien groeien.

Lekker bezig, beetje bij beetje wordt het steeds beter.

Groeten, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 11:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Tja Bas, ik kan de kritische nood alleen maar herhalen. Het is echter helemaal niet verkeerd om persoonlijk al tevreden te zijn terwijl er puntjes worden aangegeven waar verbetering in kan. Wij zien alles op een scherm en jij hebt het daadwerkelijk in je hand. Dunnere penselen gebruiken om in te lijnen zou wel helpen denk ik. Ik vind je tweede figuur echt wel beter.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Ha Peter,

Gefundeerd en opbouwend gezeik, geen probleem hoor. :D
Tips lees ik graag.
Kan ik er nu niks mee, dan wellicht op een later moment.
En gezien je ervaring en niveau is er voor mij nog genoeg te leren. :D

Ha Jeroen,

Bedankt voor je aanwijzingen en suggesties.
Zelf ben ik tot nu toe ook heel erg tevreden met de figuurtjes van dit dio.
Er kan nog van alles beter, maar wat een verschil als ik deze figuurtjes vergelijk met de figuurtjes van mijn “Panzerschlacht” en “Switchback” dio’s. :)
Nu eerst maar eens deze twee figuurtjes aanpakken met de aanwijzigingen van Bert en dan daarna verder aan de andere drie crewleden.

Wat ik ook nog wilde maken, was een camonet voor bij de PAK en een dekzeil voor bij het voorradenhoekje.
Dat heb ik vandaag gedaan.
Eerst een papieren zakdoekje op maat geknipt en een hydrofiel gaasje op maat geknipt.
Vervolgens een mengsel gemaakt van witte houtlijm, water en Tamiya field grey verf.
Daar het stukje zakdoek in gedoopt, eerst de randen met verdunde witte houtlijm gefixeerd en daarna het stukje gaas.
Bij de PAK en het voorradenhoekje een stukje plastic folie neergelegd waar het camonet en het dekzeil moet komen en toen het stukje zakdoek en gaasje in de goede vorm gebracht.
Dat droogt nu.
Als het droog is, misschien wat bijschilderen en drybrushen voor ik ze bevestig in het dio.
Het camonet kan ik pas bevestigen als de PAK klaar is, maar ik wacht op de spuitcabine die ik wil hebben.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 19:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Na een nachtje drogen zien het dekzeil en het camonet er zo uit:

Het dekzeil:

Afbeelding

Afbeelding

Het camonet:

Afbeelding

Afbeelding

Ben over beiden erg tevreden, maar het meest over het dekzeil.
Het ligt er erg mooi gekreukt en “aan de kant gegooid” bij.
Heb niet eens echt moeite gedaan het zo neer te leggen, dat ging vrij automatisch.
Ik wil het her en der nog drybrushen, maar is shading en inlijnen nodig bij dit dekzeil?

Het camonet leg ik straks bij het definitieve bevestigen misschien nog een keer in een bad van witte houtlijm en water, want ik ben het nog niet helemaal eens met hoe die er nu bij ligt.
Die drybrush ik ook nog.
Het lijkt wel alsof het gaasje zelf weinig verf heeft opgenomen en dat de verf de openingen van het gaasje gevuld heeft.
Aan de ene kant beetje jammer, maar het zorgt nu een beetje voor de illusie dat het camonet groter is dan in werkelijkheid.
Mocht ik het camonet voor het definitieve bevestigen nog een keer in een badje van witte houtlijm en water leggen, dan kan ik er ook nog de Tamiya field grey verf aan toevoegen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 19:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik had het dekzeil wel gedaan, maar het hoeft niet, met een drybrush in een paar stappen kan je ook al een eind komen (ik drybrush dus eigenlijk zelden maar schilder de oplichting altijd)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 37  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement