De romp staat, op de staalkabel na, nu zover als kan in elkaar.
Dat wil zeggen: de onderkant van de romp is spuitklaar, alleen de tracks moeten er nog op, de bovenkant van de romp is ook zover (gereedschap en stowage schilder ik apart en bevestig die als de romp gespoten is) en de koepel is ook zover klaar.
De rompdelen zitten nog los, eerst de binnenzijde van de bovenkant van de romp primen en wit spuiten voordat die op de onderkant van de romp gelijmd kan worden.
Gisteren de putty aan de linkerkant van de koepel nog wat bijgewerkt, als het uitgehard is, de scherpe randjes ervan af schuren.
Overigens breng je de putty aan door een mengsel te maken van putty en een paar druppels plastic lijm naar verhouding.
In de tutorial die Steven me stuurde, werd er extra dunne plastic lijm gebruikt.
Die had ik niet, dus heb de gewone plastic lijm gebruikt.
Vervolgens de putty en de lijm gemengd en met een klein plat penseel stippend aangebracht.
Ook gisteren de kist voor op de achterzijde van de koepel verder afgemaakt.
De steunen erop gelijmd en daarna de twee banden van PE erop bevestigd.
Ik dacht dat dat heel moeilijk ging worden, aangezien die steunen piepklein zijn, maar het was achteraf een fluitje van een cent.
Het kostte me wel 40 minuten, maar gewoon de tijd genomen en het zit er nu op.
De uiteinden van de PE banden wel wat ingekort, want ze waren veels te lang.
De kist zit inmiddels op de koepel en daarmee is deze tank nu een echte Britse Sherman geworden.
Dat levert, samen met een gedeeltelijk geschilderde track (die los om de loopwielen zit
) voor nu de volgende foto's op:
Tot de volgende!
Bas