Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 14:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 37  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 jun, 2019 11:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Misschien heb ik met het tank crew setje van MiniArt bij m'n "After The Action" dio geluk gehad, want daar hadden de figuurtjes nauwelijks last van dit soort gaten.

Bij dit setje is het wel heel extreem.

Ik moet zeggen dat de Britse infanteristen van Tamiya er wel een stukje beter uitzien dan de figuurtjes bij m'n PAK oefen dio.
Dat PAK kitje van Tamiya komt uit 1975 en het setje Britse infanteristen komt uit 1998 en dat zie je toch wel terug.

We gaan aan de gang met vullen van de kieren en dan zien we wel hoever we komen. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 jun, 2019 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Alle figuurtjes staan in elkaar. :D

De lijmnaden van de koepel van de Sherman en de kieren van twee Britten met putty bewerkt.
Nu laten uitharden en van de week goed schuren.
Ook de scheve hijsring opnieuw bevestigd.

Het laatste crewlid in elkaar gelijmd, ik denk de tankcommandant.
Ook die heeft aan de voorzijde een kier, die moet ik nog bewerken met putty.
Ik heb zijn hoofd wat naar links gedraaid, dan kijkt hij straks naar de passerende Britse infanteristen.

Afbeelding

Afbeelding

Net even de koepel van de Sherman wat anders op de romp gezet, de crew erop en ervoor en de Britse infanteristen ervoor die uit zichzelf blijven staan.
Op zichzelf al genoeg voor een dio, maar uiteraard komt hier de achtergelaten PAK nog bij.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2019 17:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2505
Woonplaats: Den-Haag
Hoi,

Mooie stappen weer gezet, figuurtjes gaan de goede kant op.

Misschien nog wat verbeter puntjes,
Check ff de handen, zijn nu net klompjes plastic! :?
Even de vingers nalopen, iets verder afwerken zodat je verschillen kan zien aan de vingertoppen.
Nu is het recht met hier en daar een naad over de top.
Ik zou ook iets doen met de pikhouweel op beide figuren.
Hoe zitten ze nu vast aan de tas? Iets van een riem plaatsen o.i.d.
Kleine puntjes maar dat valt gelijk op.
Dit zijn van die punten als je een dio maakt met zo veel figuren dat dit gelijk de aandacht trekt.
Zou zonde zijn als de figuren dan zo'n afbreuk doen aan je dio, snap je.
Verbeter puntjes he?, geen afzeiken hè!
Vind dat je juist goeie stappen maak t.o.v. je eerste dio.

Succes, Peter

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2019 18:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ha Peter,

Je hoeft niet bang te zijn hoor dat ik ooit nog eens vinnig reageer als je commentaar of kritiek hebt. :)
Ben juist blij dat je meekijkt en vind het leuk om te lezen dat je vooruitgang ziet.
Ik ga zeker nog naar de figuurtjes kijken want bij het in elkaar zetten liep ik aan tegen wat je aangeeft.
Klopt helemaal wat je zegt wat betreft de handen. Dat zijn nu inderdaad nog klompen plastic.
Heb nu eerst alle figuurtjes in elkaar gezet en nu verder met het finetunen van de handjes en de bevestiging van de pikhouwelen.
Ik was nog niet aan de handjes en de vingertoppen begonnen, was er een beetje huiverig voor.
Bij een figuurtje van een ander dio, ik denk "Switchback", was ik ook met de vingertoppen bezig toen ik uitschoot en ik per ongeluk twee vingers amputeerde. :mrgreen:
Het is ook allemaal zo klein en fragiel, maar ik ga er zeker naar kijken.
En ik kan je alleen maar gelijk geven, het zijn allemaal van die details die de aandacht trekken.
Zeker in dit dio met straks 10 figuurtjes. Waar begin ik ook weer aan? :mrgreen: :wink:
Nogmaals bedankt! :D
Komt goed!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jun, 2019 16:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Vandaag vroeg thuis van werk en van de gelegenheid gebruikgemaakt om met de tip van Peter aan de gang te gaan wat betreft de vingers van de figuurtjes.

Zie hier het resultaat bij 1 figuurtje: de linkerhand van het figuurtje rechts op de foto in vergelijking met de rechterhand van het figuurtje links.
De vingers zien er nog ruw uit, maar het verschil lijkt me al een hele verbetering t.o.v. de plastic klompjes.

Afbeelding

Verder de PAK in een sopje dreft gehad en nu drogende in de vitrinekast.

Afbeelding

En het belangrijkste van vandaag, de airbrush aangesloten op de compressor en met water in een bakje gespoten om de AB te leren kennen en een beetje gevoel te krijgen.
Was grappig om te doen.
Nog even kijken hoe de druk aan te passen, want dat kreeg ik niet voor elkaar.
Nu spoot ik volgens mij met 3 bar en dat wil ik omlaag brengen.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jun, 2019 19:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Waar je slang op de compressor is aangesloten, dat glazen potje is je waterafscheider. (Af en toe leeg halen als daar daadwerkelijk water in zit, maar dat terzijde) Daarbovenop zit een zwarte knop. Hiermee regel je de luchtdruk. Meestal heeft de zwarte knop een vergrendeling. Door de knop omhoog te trekken ontgrendel je de knop. Nu kun je -met de luchtknop van de airbrush ingedrukt!- de luchtdruk regelen. (Lucht moet stromen , anders kun je het niet instellen.) 1,2 bar bijvoorbeeld is een mooie waarde om eens mee te beginnen.

:brouw:

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jun, 2019 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ha Odorf,

Bedankt ook voor deze tips! :D

Voordat ik begon, had ik het boekje van de compressor doorgenomen en gelezen waar alles voor was, maar bij het proberen te regelen van de druk heb ik waarschijnlijk de luchtknop van de airbrush niet ingedrukt gehad.
1,2 bar is precies waar ik mee wil beginnen, ik had al meer gelezen over die druk hier op het forum.
De waterafscheider zal ik in de gaten houden. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 jun, 2019 0:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Nou, er staat mij wat te wachten…, ik heb het miniarts setje ook voor de volgende. Heb je geen standaard of houder voor je AB?

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 jun, 2019 9:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ha Jeroen,

Een houder voor de AB, dat ik daar niet aan gedacht heb!
Bedankt voor de tip. :D
Die is natuurlijk onmisbaar tijdens het spuiten.

We gaan regelen dat er een standaard komt.

Wat betreft de MiniArt figuurtjes, ja het is even aanklooien met al die kieren, maar iets zegt me dat jij dat wel gaat lukken! :wink: :mrgreen:

Ben gisteren nog met de Tamiya figuurtjes bezig geweest, om Peters tip toe te passen, het veranderen van de plastic klompjes in handen.
Nog niet alle figuurtjes heb ik gehad en ik moet de vingers die ik al wel gedaan heb nog schuren, maar de handen knappen er tot nu toe zichtbaar van op.

Ik gebruik het kleinste hobbymesje dat ik heb.
Ter voorkoming dat ik teveel wegsnij.

Bijvoorbeeld deze, op onderstaande eerste foto gaat het nu om het linkerfiguurtje.
Op de tweede foto zie je duidelijk verschil bij vooral zijn rechterhand.
Het kan nog beter, maar het klompjesidee is al een heel stuk minder:

Afbeelding

Afbeelding

Of deze, ik heb bij onderstaand figuurtje de hand waarmee hij de band van zijn geweer vasthoudt (de rechterhand) bovenop wat in gesneden.
En bij zijn linkerhand heb ik bij de duim de zaak wat ingesneden, daardoor heb je nu de schaduw op de tweede foto.
Hij heeft nu echt een duim, i.p.v. een grote plastic klomp.
Alleen zijn wijsvinger is nu nog heel dik, dus die pak ik nog aan.
Al met al toch behoorlijke verschillen nu al.

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op zo 23 jun, 2019 15:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jun, 2019 8:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, noleafclover,

Het klopt dat de kanonnen pak 38, 40 en flak 36/37 (88mm) bij gebrek aan rupsvoertuigen heel dicht, zeg maar naast de weg stonden, dus die Tamiya figuren zijn prima voor het Garden gedeelte te gebruiken. Ik dacht dat niet Accurate Armour, maar wel Ultracast, Resicast en natuurlijk de Hornet Head en Hand sets nog wel een updateset voor deze figuren had. Maar ik dacht Ultracast vooral voor het updaten van de gear.

Groet!

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 37  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement