Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 6:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 37  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 jun, 2019 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Het ziet er allemaal heel veelbelovend uit, die figuren hebben inderdaad wel mooie poses.

Wat betreft de bouten: de verticale kolom zou dus net iets links van het midden moeten zitten, dat is nu niet goed te zien. De horizontale rij zou uit 6 (of 11) stuks moeten bestaan, netjes gelijkmatig verdeeld over de breedte van het bovenste rechte stuk van de achterplaat. Er zit er nu dus aan de ene kant een teveel naar rechts en aan de andere kant ontbreekt er een.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 jun, 2019 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ha MarChant,

Bedankt weer voor het meekijken en je oog voor detail.
Ik had 10 bouten bevestigd. Links moet er dus eentje afgevallen zijn.
Zie die maar eens terug te vinden. :lol:
Aan de linkerkant heb ik er nog eentje bevestigd.
Horizontaal zit het nu symmetrisch t.o.v. rechts. Dus nog steeds niet gelijkmatig.
In de beschrijving leken ze niet gelijk verdeeld, op een referentiefoto die ik vond zijn ze dat wel.
Bij het bouwen heb ik de beschrijving gevolgd en niet meer aan de referentiefoto gedacht.
De verticale bouten zitten uit het midden (dat heb ik gemeten), maar durfde ze niet veel uit het midden te plaatsen omdat ik bang was dat het teveel zou zijn.
Bouwen doe ik eigenlijk altijd ‘s avonds en na een dag lesgeven aan twaalf- tot achttienjarigen ben ik niet altijd meer al te fris in de bovenkamer. 8)

Een oplossing heb ik al.
Ik wil achterop de Sherman stowage bevestigen met daaroverheen een dekzeil van een papieren zakdoekje.
Ik laat een deel van het dekzeil over de rand van de tank hangen en bedek daarmee een deel van de bouten.
Verder komt de achterkant van de Sherman niet in het zicht vanuit het brandpunt, de bouten komen niet in de kijkerd.
Vanwege bovenstaande laat ik de bouten zitten en ook omdat ik bang dat als ik ze loshaal ik ze kwijtraak.
Ze zijn zo ienemienie en ik ben er al eentje kwijtgeraakt.
Misschien dat als ik de Sherman gespoten heb, dan de ongelijke verdeling van de bouten over de achterkant iets minder opvalt.

Afbeelding

De derde Tommy staat in elkaar.
Het gave van dit setje figuren is dat eentje er naar links kijkt en eentje naar rechts.
Op die manier kan ik door de vijf Britse infanteristen het hele dio met elkaar verbinden door een infanterist naar de Sherman te laten kijken en een andere naar de PAK terwijl ze erlangs lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Morgenavond een kleine bouwbreak, dan 2 uur lang de keel schor schreeuwen bij Metallica in Amsterdam in de Johan Cruijff Arena. :mrgreen: :lol:

Alles bij elkaar heb ik nu deze grijze, in elkaar geplakte stukken plastic, dit wordt natuurlijk niet de opstelling:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jun, 2019 20:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2506
Woonplaats: Den-Haag
Leuk hoor, zier er al goed uit.

Figuren gaan ook lekker, geen naadjes te zien volgens mij. Je kan wel zien dat je iedere keer weer stappen maakt.
Leuk om je zo te volgen.

Succes verder, lekker doorgaan zo.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jun, 2019 10:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Dank je Peter.

Leuk om je reactie te lezen en dat je ook dit project weer volgt.
Het gaat inderdaad allemaal langzaam vooruit.
Ik ben bij het in elkaar zetten van de figuurtjes me bij elk onderdeeltje steeds meer bewust van de gietnaadjes, voordat het ergens aan vastgeplakt zit.
Bij het in elkaar zetten van modellen en figuurtjes ondervind ik eigenlijk niet echt problemen.
Ik ben erg benieuwd hoe het spuiten straks zal gaan.
Beetje frustrerend dat ik de tijd niet gevonden krijg om op m'n gemak daar voor te gaan zitten.

Er is iets dat ik me afvraag.
Op onderstaande foto van de Sherman in aanbouw wil ik aan de voorzijde een stuk spare track bevestigen.
Op de foto daaronder zit aan de voorkant op de Sherman ook een stuk spare track, dat ligt er plat op.
Wat ik wil weten is het volgende, aan de stukken spare track die ik nog in verscheidene Sherman kits had zitten, zitten de end connectors.
Klopt het als ik de opstaande stukken van de spare track afhaal?
Die lijken er namelijk bij de tweede foto ook niet op te zitten, vandaar dat natuurlijk dat stuk track zo plat ligt.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jun, 2019 15:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Meestal werden die extra tracks niet gebruikt als reserve, maar als extra bepantsering.

Op de echte foto ontbreken zo te zien de end connectors en lijken de afzonderlijke links met een soort 'staaf' of 'lat' aan elkaar gekoppeld te zijn. Als je dit dus wil namaken, dien je inderdaad de opstaande stukken te verwijderen, maar ook de end connectors uit te vijlen zodat het lijkt of dit enkel de kale track pins zijn. Vervolgens dien je de losse stukken met een stukje sprue oid aan elkaar te bevestigen. Tenminste, als je om dat soort details geeft. Anders zal het verwijderen van de opstaande punten voldoende zijn...

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jun, 2019 15:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ha MarChant,

Het is me bekend dat die stukken spare track gebruikt werden als bepantsering.

Nu vond ik deze foto en daar lijken die opstaande stukken wel weer aan te zitten, omdat de end connectors hier wel aan de tracks zitten.
Is het dan een kwestie van dit naar eigen inzicht maken of zat er bij het bevestigen van die stukken spare track een lijn in?

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jun, 2019 19:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Het bevestigen van tracks was bij mijn weten altijd een 'Field Modification', dus naar eigen inzicht door de crew of technische dienst van de eenheid aangebracht.

PS grappig om te zien op deze foto dat sommige end connectors verkeerd om zitten...

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jun, 2019 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 mei, 2016 13:49 pm
Berichten: 78
MarChant schreef:
PS grappig om te zien op deze foto dat sommige end connectors verkeerd om zitten...


Ik vermoed dat dat te maken heeft met het feit dat de tracks die als bepantsering gebruikt worden gemaakt zijn van versleten tracks. Het zullen verschillende stukken zijn geweest die te velde aan elkaar werden gemaakt. Vandaar dat sommige van de eindverbinders andersom zitten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jun, 2019 22:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Citaat:
Ik ben erg benieuwd hoe het spuiten straks zal gaan.


Probeer van het spuiten geen heel project te maken, anders blijf je er misschien tegen aan hikken. :wink: :mrgreen:

Begin eens met de AB uitpakken, bekijken en aansluiten.

Het volgende moment pak je hem weer en kiep je er een paar druppels water in en spuit dat er uit. Probeer daarmee wat gevoel te krijgen met ‘wat gebeurt er als ik de trekker indruk’ en ‘wat als ik de trekker (knop) meer of minder naar achter haal.’

Paar minuutjes maar, en dan weer lekker plakken ofzo

Zo kun je met wat kleine stapjes proberen wat gevoel te krijgen zonder dat er nog sprake is van verf schoonmaken etc.

Anders wil je misschien straks toch alles in één keer. En ga je misschien tegelijk met je oefenproject ook al aan de Sherman spuiten en is de kans op tegenvallende resultaten groot.

Oei nu klink ík wel erg als een leerkracht ... of niet? 8)

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jun, 2019 7:14 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ja best wel :lol:

Maar het klopt wel

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 37  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement